מהם השינויים שהיו בקרוב בוואצ'אפ שלכם (ויש הרבה)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('73cfd659-191a-425a-a87b-e0039cf48568','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('73cfd659-191a-425a-a87b-e0039cf48568','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

הפעלה בכמה מכשירים, קניות מתוך האפליקציה וקבוצות בתוך קבוצות - מה כבר כאן ומה צפוי להגיע לסמארטפון שלכם בקרוב?

אז מה חדש ומה צפוי להתחדש בקרוב בוואטסאפ שלנו?

וואצפ

קניות בוואטסאפ

אחרי פיילוט שנחל הצלחה גדולה בהודו, בארה"ב הושק כבר לפני חודשים ארוכים שירות "וואטסאפ שופס" (חנויות וואטסאפ), שמשלב את חוויית הקניות האינטרנטית בתוך הרשת החברתית. פייסבוק הבטיחה כי הוא צפוי להגיע "למדינות נבחרות" בקרוב, אבל ישראל בינתיים לא ביניהן.

איך זה יעבוד? במקום להרים טלפון ולהכתיב הזמנה, אתם ניגשים פשוט לוואטסאפ של העסק, ולוחצים על הסמל. בחלון שמופיע, שכולל קטלוג של המוצרים בחנות, בוחרים את המצרכים המבוקשים, ופשוט לוחצים "שלח". בעל הקונדיטוריה שולח לכם לינק לתשלום, אתם מחזירים  לחיצה - והמשלוח בדרך. הכל בלי לעזוב את וואטסאפ.

 

הפעלה בכמה מכשירים

נכון להיום, בגרסה הרשמית של וואטסאפ, בלי הסמארטפון שלכם בסביבה לא תוכלו להפעיל את האפליקציה במחשב, כיוון שנדרש סינכרון בין השניים. אבל גרסת בטא שנפתחה באחרונה לכל המשתמשים מאפשרת עכשיו להפעיל אותה בכל מכשיר באופן עצמאי; כלומר, בכמה מכשירים במקביל (עד ארבעה), וגם אם הטלפון כבוי. ב"הגדרות" היכנסו ל"מכשירים  מקושרים".

זמן תפוגה נפרד לכל הודעה

וואטסאפ אימצה מזמן את אופציית ההודעות שנעלמות לאחר 7 ימים ("הודעות זמניות" - אופציה שתופיע בלחיצה על שם איש קשר במהלך צ'אט). בגרסת הבטא ניתן כבר לבחור ניתן כבר לבחור בין יום אחד ל 7 ימים, ל90 יום.

 שכלולים בהודעות הקוליות

וואטסאפ משכללת בהדרגה את יכולות השמע של האפליקציה. אם כיום הקלטת הודעה באנדרואיד דורשת רצף אחד, הכוונה לאפשר לעצור הקלטה ולהמשיך אותה מאוחר  יותר. בנוסף, אם מאזינים להודעה קולית, היא לא תופסק, כמו היום, בשל סגירת האפליקציה או כניסת שיחה, אלא תעבור לרצועה בחלק העליון של המסך, שבה יוצגו כפתורי שמע: ניגון, עצירה והשמעה חוזרת.

בהמשך צפוי גם תמלול אוטומטי של הודעות קוליות, כך שיופיעו גם כטקסט על גבי הצג.

"נראה/תה לאחרונה" סלקטיבית

וואטסאפ, כידוע, כוללת מידע המופיע תחת שמו של איש קשר, המלמד מתי "נראיתם לאחרונה", כלומר מתי הפעלתם לאחרונה את האפליקציה. כיום אין בעיה להסתיר את המידע הזה מכל אנשי הקשר, אבל בגרסת הבטא האחרונה, אפשר לבחור רק אנשי קשר מסוימים שבפניהם הוא לא ייחשף. אגב, זה יהיה הדדי: גם אתם לא תוכלו לדעת מתי הם נראו לאחרונה.

יצירת סטיקרים במחשב

בגרסת הדפדפן של וואטסאפ ניתן מעתה לא רק לעשות שימוש באמוג'י, אלא גם ליצור סטיקרים אישיים (מדבקות) ישירות מהממשק. בהמשך ניתן יהיה לעשות זאת גם באפליקציה לווינדוס. הממשק החדש מאפשר בינתיים עריכה בסיסית לסטיקרים, כולל הוספת טקסט. שימו לב שהתמיכה  בעברית עדיין חלקית. פיתחו צ'אט, לצד חלונית השיחה בחרו בסמל האטב  ("הוספה") ובחרו באפשרות ”מדבקה”.

רצועת אמוג'י לתגובה מהירה

רצועה של סמלוני אמוג'י נפוצים ("שמח", "עצוב", "אוהב", "כועס" וכו'), שמופיעה ישירות מתחת לחלון התגובה  בצ'אט, וחוסכת זמן חיפוש יקר של אמוג'י מתאים לתגובה מהירה. לא תמצאו אותה אומנם כברירת מחדל, אבל היא ניתנת להפעלה קבועה דרך ההגדרות. הרצועה משולבת כבר בגרסאות בטא של וואטסאפ לאנדרואיד ולאייפון, אך לא בגרסה רשמית.

מחיקת הודעה בלי הגבלת זמן

נכון להיום, וואטסאפ מגבילה בזמן את האופציה למחוק הודעה לאחר ששלחתם אותה (68 דקות ו-16 שניות). על פי אחת מגרסאות הבטא, המגבלה הזו תוסר לגמרי. כלומר תוכלו בקלות למחוק מרחוק הודעות ששלחתם אי פעם בעבר לאחרים.

קבוצות בתוך קבוצות

וואטסאפ מפתחת פיצ'ר בשם "קהילות", שהן בעצם קבוצה בתוך קבוצה: מנהל של קבוצה קיימת יכול לפתוח קבוצה פנימית בתוכה למשתמשים ספציפיים. התכונה יכולה לשמש, למשל, לצוותי משימה קטנים המוקמים אד-הוק בתוך קבוצה גדולה יותר, לקבוצת עובדים המתארגנת לנסיעה לחו"ל, או לוועדת מסיבה המתארגנת בתוך קבוצת הורים.

הצפנה גם לגיבוי

למרות גאוותה של וואטסאפ בכך שהיא מצפינה את הצ'אטים המתנהלים בה "מקצה לקצה", היא גם מזהירה בהגינות, שכאשר אתם מגבים את היסטוריית השיחות שלכם בענן, הגיבוי הזה אינו מוצפן ותלוי ברמת ההגנה על המידע בשרתי גוגל.

בעדכון חדש של האפליקציה הצפוי להגיע בהדרגה לכל המשתתפים, ההצפנה מתרחבת סוף סוף גם למידע המגובה. גישה לגיבוי מחייבת מפתח הצפנה חזק (64 סיביות), שנשמר אצל המשתמש, או סיסמה שתאפשר גישה למפתח כזה.

העברה מאייפון לאנדרואיד

חציתם את הקווים מאייפון לאנדרואיד? החלטה כזו מחייבת כיום ויתור על היסטוריית השיחות שלכם בוואטסאפ (אלא אם אתם בעלי מכשיר סמסונג חדש, שמציע מנגנון מובנה להעברה מסודרת). החדשות הטובות: גרסת אנדרואיד 12, שמוצגת בימים אלו בעולם בהדרגה, מאפשרת סוף סוף העברה כזו בקלות יחסית, כולל קבצי וידאו ותמונות.

הפעולה דורשת חיבור פיזי בין המכשירים

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה