מקל וגזר - העונש האפקטיבי החדש מול עזה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4912906a-1c52-4d55-a004-b3ba9e617aef','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4912906a-1c52-4d55-a004-b3ba9e617aef','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

ימים רגישים מאוד היו ועוד צפויים מול עזה. במערכת הביטחון מוכנים ודרוכים לאפשרות שבכל רגע נתון ניתן להתדרדר להסלמה.
השיטה למנוע הסלמה -תגובה מהירה ואפקטיבית על ניסיון ירי לעבר ישראל וביטול מעבר של אלפי אזרחים לעבודה בישראל.
הגזר - אשרות עבודה שמפרנסות אלפי משפחות.
המקל - ביטול האשרות בכל פעם שטיל נורה לישראל. ונראה שזה עובד ויוצר לחץ פנימי ברצועה.
אלו הם הימים הרגישים ביטחונית שצפויים לנו בקרוב?

צילום ארכיון: רויטרס

בימים האחרונים המתיחות הביטחונית מתמקדת בדרום הארץ, לאחר שעל פי ההערכות סוררים המשתייכים לג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ירו לעבר ישראל כמה פעמים כתוצאה ישירה מהמתיחות הגדולה בהר הבית.

האירוע החמור ביותר היה ביום רביעי בערב, אז שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שדרות. בתגובה, וחרף העובדה שלא חמאס הוא שירה, תקף צה"ל באותו הלילה מבנה תת-קרקעי של חמאס, שהוגדר על-ידי הצבא כ"מרכזי".

על פי הודעת הצבא, מדובר במוצב צבאי ובפתח מנהרת טרור אשר מוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי עם חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים, ובצה"ל ציינו כי התקיפה "תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה".

גורמים ביטחוניים אומרים כי מדובר היה באתר לייצור לרקטות לטווחים בינוניים, למרחקים של 15 ק"מ ויותר, וההערכה היא שייקח לפלשתינים כמה חודשים טובים לשקם את היכולת שנפגעה להם.

היעד שהותקף היה על הכוונת של צה"ל כבר תקופה ארוכה, ובמערכת הביטחון רק חיכו להזדמנות לתקוף אותו. גורמים ביטחוניים מבהירים כי לישראל יש על הכוונת עוד כמה אתרים מסוג זה, ואם הירי מעזה יימשך, ישראל תנצל את ההזדמנות על-מנת לפגוע בהם.

עונש אפקטיבי מסוג חדש –

במערכת הביטחון החליטו שלא לתקוף בעזה בתגובה לרקטות שנפלו בסמוך לגדר, אך נקטו בסנקציה מסוג אחר שמסתברת אפקטיבית מאוד - , ישראל לא פתחה נהיום (ראשון) את מעבר ארז ליציאת פועלים וסוחרים מרצועת עזה. אם לא תהיינה רקטות נוספות, קיימת סבירות גבוהה שבהערכת המצב שתתקיים היום תבוטל הסנקציה.

בימים הקרובים מתכוננים הפלסטינים לעיד אל-פיטר שיחל בתום הרמדאן, חג שכרוך בהוצאות גדולות לקניות, מתנות וטיולים.
עשרות אלפי משפחות ברצועת עזה סמכו על הכנסתם של הפועלים, שנמצאת כרגע בסכנה. 
מדובר במנוף לחץ אזרחי משמעותי על חמאס, שקשוב להתמרמרות ציבורית פנימית.

המסר שמנסה ישראל להעביר הוא שהמשך פעילות הטרור מעזה תוביל לסיכון המשך הפעילות האזרחית ברצועה.

במערכת הביטחון מקווים כי הפגיעה הכלכלית תדרבן את חמאס לנקוט צעדים חריפים יותר כלפי הג'יהאד האסלאמי במטרה לרסנו.

בכיר בג'יהאד האסלאמי, מוחמד אלהינדי, התייחס להחלטת ישראל ואמר כי "לא ניתן לסחוט את רצועת עזה שהפכה למבצר של ההתנגדות נגד הפשעים והתוקפנות של ישראל". עוד הוסיף כי. "מה שקרוי הקלות הן זכות טבעית של תושבי עזה, ופחות מהמינימום לתושבים שסובלים מהמצור והתוקפנות".

בהתאחדות האיגודים המקצועיים ברצועה אמרו כי: "סגירת מעבר ארז היא עונש קולקטיבי לכ-12 אלף פועלים" והזהירו כי הצעד ישפיע על הכלכלה הפלס השברירית בייחוד לקראת עיד אל-פיטר הקרב.

הערכות הן כי חמאס אינו מעוניין בהסלמה ביטחונית.

למרות ההערכות אלו, קיימת דריכות שיא בצה"ל לקראת האירועים הקרובים בשבועיים הקרובים.

מחר, הרמטכ"ל אביב כוכבי ידון בסוגיית גיוסי המילואים.

ימים רגישים שעוד צפויים לנו:

בשבועיים הקרובים יתקיימו מספר ימי אזכור המועדים לפורענות: הראשון שבהם יחול ביום שלישי הקרוב, אז יציינו המוסלמים את לילת אל קאדר.

יום שישי השבוע יהיה יום שישי האחרון של הרמדאן, וביום ראשון כבר יחול עיד אל-פיטר.

בעוד שלושה שבועות תחגוג ישראל את יום העצמאות, שאותו מציינים הפלשתינים כ"יום הנכבה". לאור זאת, צפויה מערכת הביטחון לשמור על דריכות גבוהה מאוד בימים הקרובים בכל הזירה הפלשתינית, וצה"ל נערך למגוון התפתחויות אפשריות – באופן הגנתי ואף התקפי.

חמאס, ובעיקר הג'יהאד האיסלאמי, ינסו לעשות כל מה שניתן כדי להחריב את אווירת החג באמצעות פיגועים שמקורם בגדה או במזרח ירושלים.

אחרי כן יתכנסו שני אירועים, שלמעשה אחד הם - יום השנה ל"שומר החומות", ולאחר מכן יום ירושלים. צעדת הדגלים המסורתית בעיר העתיקה יכולה להדליק שוב את השטח.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה