יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל: אין שום הגיון בסגירת חופי הים, להפך צריך לעודד ללכת לים

$(function(){setImageBanner('379608d8-66d1-427a-addb-19e834d8367d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

ובנושא החינוך אומר הפרופסור - גני ילדים זה המקום האחרון שצריך לסגור. במקום שהממשלה תיכנס לפניקה, היא חייבת להתבסס על עובדות כדי לקבל החלטות נכונות

פרופ' חגי לוין

האפידמיולוג ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין, טוען כי המשבר לא ייפתר וכמוהו הבלבול השורר במדינת ישראל עד שלא יתנו לגורמים המתאימים לנהל את המגפה.

"נראה שבישראל ירדו מהפסים" - הוא אומר, "לא ברור איזה פיזיקאי מנותק מהמציאות הגה את הרעיון לבצע סגר דווקא בסופי שבוע".

לדבריו, בסופי שבוע יש פחות פעילות מבחינה חברתית. "אם אנחנו סוגרים את מקומות הפעילות בסופי שבוע, תהיה התקהלות יתר באמצע השבוע שעלולה לגרום לעלייה בהדבקות. לא קיים מודל אפידמיולוגי שמסביר את הרציונל לסגור מקומות כמו חופי ים ודווקא בסופי השבוע".

פרופ' לוין: "לא להיכנס לפניקה, אלא להתבסס על עובדות ולקבל החלטות נכונות. צריך לעזור לבעלי העסקים לזכות שוב באמון הציבור. בכל מה שקשור במסעדות למשל, צריך לאפשר למסעדנים לפתוח מקומות בחוץ כדי שאנשים יוכלו לאכול בבטחה. אי-אפשר להשתולל ולקבל החלטות, לקחת אותן בחזרה וליצור בלבול וכאוס. צריך שולחן עגול, עבודת מטה, תכנון ולא לירות לכל הכיוונים".

על סגירת חופי הים ומקומות הבילוי בסופי השבוע:

"זה חסר היגיון לחלוטין. כלל האצבע הוא שצריך לפתוח את המקומות הפתוחים ולעודד אנשים להגיע למקומות פתוחים, ששם סיכון ההדבקה הוא הנמוך ביותר, כמו למשל חוף הים.

החלטות הממשלה משתנות כל הזמן והדבר הזה יוצר חוסר יציבות, ומה שצריך לעשות זה ליצור מתווה ששומר בצורה המיטבית על בריאות הציבור תוך מזעור הנזק לחברה ולכלכלה".

בנושא מערכת החינוך:

"הגישה צריכה להיות על בסיס נתונים מהעולם ומישראל באופן מידתי ומושכל. גני ילדים למשל זה המקום האחרון שצריך לסגור. התועלת החברתית מפתיחת גני הילדים היא אדירה. הנזק מסגירתם למשק וגם לילדים עצמם הוא אדיר. מהצד השני גם הסיכון של ילדים להידבק ולהדביק הוא הקטן ביותר, ולכן זהו אחד המקומות האחרונים שצריך לסגור, כולל קייטנות, במיוחד מתחת לגיל 10".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה