סיפורו של חמ"ל אזרחי אשדודי שמציל אלפי יהודים וישראלים באוקראינה - צפו וגם תצטרפו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('754882f9-04dc-4eb9-8248-c1be9ee80bcd','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('754882f9-04dc-4eb9-8248-c1be9ee80bcd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

קבוצת אנשים קטנה שנקראה לחלץ כמה חברים שנתקעו באוקראינה, הפכה לאחד הכוחות המשמעותיים שפועל לחילוץ יהודים וישראלים מהמדינה מוכת המלחמה. כך קם באשדוד החמ"ל האזרחי שסייע עד כה בחילוצם של יותר מ-14 אלף יהודים וישראלים מהמדינה שנמצאת תחת מתקפה רוסית ולאלפים אחרים שנתקעו בלי מזון ומים.
באשדוד נט הפשילו שרוולים לסייע לאנשים הטובים שהחלו את המבצע המתגלגל.

טלפון החמ"ל לדורשי חילוץ (ניתן לחייג מחו״ל) - 053-2444036

כתובת החמ"ל: בית האופרה (כניסה מבניין Berta), האורגים 25, אשדוד. קומה 2 (ימינה מהיציאה מהמעלית).

להצטרפות לצוות המתנדבים - דרך קבוצת הווטסאפ שלנו לחצו כאן 

כבר כמעט שבועיים שחמ"ל אזרחי שהוקם באשדוד מחלץ ישראלים ויהודים מאוקראינה. מה שהחל בקבוצה קטנה ונחושה שפעלה מתוך וילה בט"ו, הפך תוך זמן קצר למערכת משומנת עם מאות מתנדבים.

אשדוד נט שזיהה שמשהו חשוב ומשמעותי ביותר נעשה בעיר, התגייס לסייע לסטלה ויינשטיין במערכה.

היום פעילים מאות מתנדבים בחמ"ל עם מערכת ממוחשבת שהקים הסטארטאפיסט, יגאל פורמן, מוקד טלפוני גדול שהעמידו לרשתנו חברת "אלומות מדיה" שבבעלות שרון עובדיה הפעיל  24/7 - וכך קם - מערך לוגיסטי משומן באשדוד שמסייע לאלפי יהודים וישראלים להיחלץ מאוקראינה, תחת פלישה רוסית.

זה נשמע הזוי כמעט כמו המלחמה עצמה אבל כאלף יהודים וישראלים יוצאים מידי יום בשיירות מאובטחות אל מחוץ לגבולות אוקראינה בזכות הפעילות האזרחית/הפרטית התנדבותית שנעשית מאשדוד וזאת כשהמדינה עצמה כמו מדינות אחרות, לא יכולים לסייע בתוך אוקראינה אלא רק מחוץ לגבולות.

חברת מועצת העיר אשדוד ומנכ"לית מפלגת ימינה סטלה ויינשטיין, ממייסדי החמ"ל והרוח החיה שלה מספרת:  

"זה הגיע למצב שהתחלנו לקבל 300-400 פניות בשעה של אנשים מאוקראינה, תוך כדי שהיה עלינו לחפש במקביל דרכי הצלה בטוחות וליצור את הקשרים הנחוצים לחילוץ. הבנתי שזה אירוע שמחייב טיפול רציני ולא משהו מתגלגל של עשרה מתנדבים. היינו על סף קריסה פיזית ונפשית, ללא שינה אך גם בלי ברירה אחרת - אני שמחה שקבלנו את הדחיפה להקים חמ"ל משמעותי עם מאות מתנדבים ומוקד טלפוני שזמין היום 24/7 ונותן מענה לאלפים שזקוקים לנו שם".

-

יגאל פורמן, סטארטאפיסט הצטרף לחמ"ל רק כדי לעזור להקים מערכת ממוחשבת ונשאב לתוך המערכה, תוך שהוא זונח את פרנסתו - הוא מתאר סיטואציות קשות של אנשים שנתקעו בלי אוכל ומים ופונים לחמ"ל באשדוד.
באחד המקרים, דווח על בית יתומים יהודי ובו 51 ילדים עד גיל 4 שנתקעו בלי אוכל ובלי מים.

צילום באדיבות החמ"ל האזרחי להצלת יהודי אוקראינה

במקרה אחר, נאלץ בחור צעיר ליילד את אשתו כי כוחות ההצלה לא יכלו להגיע למקום. "עם כל הרצון הטוב והעבודה סביב השעון" – הוא אומר, "החמ"ל לא מצליח לתת מענה מיידי לכלל הפניות שמגיעות אליו, בגלל המצב המאוד מיוחדש שם, אבל במקרים רבים אנחנו מצילים חיים".

"אנחנו כרגע מתמקדים בהוצאת יהודים וישראלים מאוקראינה לגבול כי מדינת ישראל לא נמצאת שם. הזוי בעיניי שפונים אלינו חברי כנסת שנעזור להם לחלץ קרובים בזמן שזה אמור להיות הפוך".

ויינשטיין מיד מחזקת את דבריו של פורמן ומראה לנו בטלפון הודעות רשמיות שפרסמו ארגון איחוד הצלה ומשרד החוץ ובהן מספרי הטלפון של המתנדבים בחמ"ל. "מדובר בהודעות רשמיות של גופים במדינה שבאים ואומרים באופן רשמי – אנחנו לא יכולים, תפנו אליהם" – היא אומרת.

צפו בפורמן מסביר כיצד פועל החמ"ל האזרחי שהוקם באשדוד >>>

כחלק מניסיונם לחלץ כמה שיותר אנשים, יצרו אנשי החמ"ל האזרחי מאשדוד קשרים עם מספר גורמים ביניהם מקומיים שנותנים מקלט ליהודים וישראלים על חשבונם בערים אודסה וקייב וגיא עמר, ישראלי בעל חברת הייטק בלבוב שנשאר במדינה כדי לסייע בחילוץ.

"גיא קולט אליו כ-400 אנשים מידי יום, הוא מספק להם מקום להירגע בו, אוכל חם, מקלחת ולינה ואז הוא מחלץ אותם באוטובוסים לגבול על חשבונו" – מספרים בחמ"ל האזרחי. "באודסה יש לנו את סוניה ומארק שנותנים מקלט ליהודים וישראלים ומידי יום מוציאים 4-5 אוטובוסים גם במימון שלהם".

.

"בקייב ובחרקוב יש את גאריק לגובינסקי שמוציא מתחילת המלחמה כ-4 אוטובוסים ביום מקייב פלוס שני אוטובוסים לפחות מאנטבקה (פרברי קייב), יחד עם הרב אסמן שכולנו ראינו את הסרטון המרגש שלו".

ואולם, לדברי סטלה ויינשטיין, ככל שהכוחות הרוסיים מתקדמים, כך פוחתת היכולת של החמ"ל האזרחי לחלץ את מי שנשאר בערים המופגזות. "יש אזורים שאנחנו כבר לא יכולים לחלץ מהן" – היא אומרת.

"מהעיר חרסון למשל אנחנו כבר לא מצליחים לחלץ, כך גם מניקולאייב שנמצאת תחת מתקפה. הצלחנו להוציא משם את רוב האנשים, למעט אלו שאינם ניידים ואנחנו משנעים להם תרופות ומזון".

נסיעת חילוץ מאוקראינה. צילום באדיבות החמ"ל האזרחי להצלת יהודי אוקראינה

בשל דחיפות העניין, גם היום, היום ה-15 לפלישה הרוסית לאוקראינה, החמ"ל האזרחי מתמקד כאמור בחילוץ יהודים וישראלים אל מחוץ למדינה, אולם שם מתעוררת בעיה חדשה, והתחושה בקרב מפעילי החמ"ל מאשדוד שהמדינה לא עושה מספיק.

לטענת ויינשטיין - "כל אותם בעלי זכות שיבה מתכוונים להגיע לכאן כי הם מרגישים תחושת שייכות ושישראל היא הבית שלהם, והמדינה חייבת לתת להם את העזרה הזאת, וכל מי שאומר שהם לא בדיוק יהודים שיידע שאלו בעלי זכות שיבה פר אקסלנס, שלא יהיו פה טעויות".

אייל בן שמחון, הבעלים של קבוצת ישראל נט ואשדוד נט אומר בישיבת הצוות: "זכינו להגיע לרגע היסטורי שמדינת ישראל צריכה להוכיח שהיא עומדת בייעוד שלה - להיות מדינת היהודים. זו שעתם הגדולה של אזרחי ישראל, זו שעתה של מדינת ישראל, וכל אחד מאתנו צריך תמיד לזכור ולא לשכוח שלשם כך קמה המדינה".

לאורך הדרך במהלך השבועיים האחרונים ידע החמ"ל עליות וירידות ולא אחת עמד בפני קריסה בשל אלפי הפניות שזורמות אליו מידי יום. גם היום ניצבים בפניו אתגרים לא פשוטים וכדי לעמוד בהם, ממשיכים בחמ"ל האזרחי לגייס מתנדבים וסיוע לתמוך בפעילות החשובה.

בחמ"ל מגייסים עוד כוחות משמעותיי לסייע עד לרגע שלא יהיה אפשר יותר או בנימה אופטימית - עד לרגע שלא יצטרכו אותם יותר.

----

טלפון של המוקד הטלפוני עבור דורשי חילוץ (ניתן לחייג מחו״ל) - 053-2444036


על מנת להיות חלק מצוות המתנדבים (המדהים!) שלנו, אתם מוזמנים להצטרף קבוצת הווטסאפ שלנו:

https://chat.whatsapp.com/CZIuKjsez1aDqtelHkRD6x


בקבוצה אנחנו נעדכן על ההדרכות הצפויות בקרוב. 
ההתנדבות היא לכל הפחות פעמיים בשבוע, בכל פעם לפחות 4 שעות. 
נדרשת שליטה בסיסית במחשבים וניתן להתנדב גם מהבית. 

זמינים להתנדבות במשרה מלאה? דברו איתנו דחוף! 

כתובת להגעה: בית האופרה (כניסה מבניין Berta), האורגים 25, אשדוד. קומה 2 (ימינה מהיציאה מהמעלית).

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה