עונת הציד בעולם הפשע בעיצומה ומי אלו שמבקשים להשתלט על אשדוד?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3b7af2be-4348-4613-bd41-d5e6314de404','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3b7af2be-4348-4613-bd41-d5e6314de404','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

רצף של ניסיונות פיגוע מידי שבוע, מכוניות תופת וסיכולים של המשטרה ברגע האחרון באמצעות מעצרים של חיילים המזוהים עם ארגוני פשיעה מתחרים, מוכיחים שהמלחמה באשדוד נמצאת בעיצומה (כפי שהזהרנו כאן לפני חודשים קצרים).
אשדוד נט מציג לכם את הרקע על שלושת ארגוני הפשיעה שמבקשים להשתלט על אשדוד (בראשם הכוח העולה אייל נגר), על מלחמות הדמים ביניהם, על הפחד בו הם חיים....וזו רק ההתחלה.

אייל נגר, צילום מהפיסבוק

כבר לפני שנים, עם מעצרם של ראשי הפשע ששלטו כאן - יצחק אברג'ל ושלמה דומרני (היריבים) , נוצר חלל גדול בעיר אשדוד שנחשבת יעד אסטרטגי של עולם הפשע עם נתח שוק של כמיליארד שקל בשנה.

אל החלל הזה בקשו והצליחו להיכנס 3 ארגוני פשיעה -

ארגון הפשיעה של בני שלמה, ממושב חלץ באזור (חיזק את עצמו במאפיה הגרוזינית מאשדוד) - כשאת הארגון מנהל באשדוד ומאשדוד - אייל נגר.

ארגון הפשע של האחים לביא, שמנוהל על ידי עמוס בן ה-32 ואחיו הגדול, אופיר בן ה-40, שמרצה בימים אלה עונש של כשש שנות מאסר בגין סיוע לניסיון רצח וצפוי להשתחרר בעוד כשנה.

בהמשך ניסו להשתלט על העיר, המאפיה הרוסית בראשותו של מיכאל (מישה) טנסקי שהגיעו מבאר שבע לאשדוד.

כך נפתחה בעיר מלחמת דמים שנמצאת היום בעיצומה.

כדי להבין עד כמה המרדפים של ארגוני הפשע זה כנגד זה אכזריים ועד כמה הם צריכים לחשוש, צריך לחזור לחודש שעבר, אל חתונתו של ראש ארגון הפשע עמוס לביא באולם שמחות ליד אשדוד. מטען חבלה במשקל של כחצי קילו הוטמן בצמוד לחדר החתן והכלה והתפוצץ כמה דקות לפני טקס החופה. המטען הופעל מרחוק על ידי טלפון סלולרי וגרם נזק כבד למכונית של לביא. שישה מהאורחים נפצעו באורח קל עד בינוני, ביניהן שתיים מבנות המשפחה של לביא. (לכתבה המלאה ורקע על האחים לביא -  כנסו כאן) -

בעקבות מהלך קיצוני זה - היה נראה כי לביא יצא למסע נקמה נגד יריביו ומי שהשפילו אותו ביום חתונתו לעיני כל אורחיו. החשד הישיר של עמוס לביא הוא שהתוקף הוא האיש של בני שלמה, אייל נגר, מי שנקרא בעולם העברייני ובפי המשטרה - "החמקן". עמם יש לו סכסוך מדמם בשנים האחרונות.

מקורבים ללביא אמרו - "הנקמה תהיה אכזרית וכואבת מאוד. כשעמוס יוצא למסע נקמה, אלוהים ישמור".

אך נראה שלביא עדין ממשיך להיות נרדף שוב ושוב ומתקשה לעלות להתקפה אל מול יריבו המר אייל נגר. 

מי אתה אייל נגר המכונה - החמקן?

אייל נגר (35) נשוי טרי, מתגורר במגדל יוקרתי באשדוד (מגדלי K) אליה עבר לגור לפני כ 3 שנים כדי לקדם מקרוב את עיניניו של הבוס בני שלמה.

נגר נחשב למספר 2 של ראש ארגון הפשע הגדול באזור לכיש, בני שלמה והוא הגזבר ואיש הכספים שלו.

הארגון של שלמה, שחבר למאפיה הגאורגית באשדוד, היה זקוק לאדם שינהל את הזרוע האשדודית במטרה לייצר בעיר פעילות מניבה מהימורים בלתי חוקיים, הלוואות, גביית חובות, הברחת סחורות מהנמל, עסקאות נדל"ן ועוד.

נגר נולד וגדל ברחובות, בשכונת המצוקה כפר גבירול (לא הרחק מהאחים לביא). כבר בשנות העשרים לחייו הוא נכנס לעולם הפשע והחל לקחת חלק פעיל בארגון של בני שלמה.

חבר ילדות של נגר מספר עליו:
"מגיל צעיר מאוד אייל הראה שהוא לא מפחד מאף אחד, ולא דפק חשבון גם לגדולים ממנו. הוא אחד שמסמן מטרה וישיג אותה, לא משנה את מי הוא צריך לרמוס בדרך. הוא אמיץ מאוד ומחושב מאוד. כמי שגדל בשכונת מצוקה הוא נלחם כדי להצליח בחיים, ונסחף אחרי הכסף הגדול בעולם הפשע. הוא לא פראייר, אוהב הרבה שופוני, מכוניות יוקרה. החיבור בינו לבין בני שלמה הוא מדהים, הם כמו אחים. מה שבני אהב באייל זה שהוא יודע לאלתר ולצאת מכל תסבוכת כמעט בלי שריטות. בגלל זה מכנים אותו 'החמקן'".

מכר ותיק מעיד עליו - "הוא כל הזמן הסתבך, אבל גם ידע תמיד לצאת מכל פלונטר".

נגר ניצל מעשרה ניסיונות חיסול – הניחו צינורות מטען ליד דלת ביתו, מטעני חבלה התפוצצו בסביבתו, ירו לכיוונו וניסו לדקור אותו, אבל  כפי שטוען אחד ממקורביו -  "יש לו יותר נשמות מחתול"

קצין משטרה שמעורב בחקירות אומר - "יש לו מזל אבל לא פחות שכל. הוא יודע להבחין מתי הסכנה מתקרבת ולהציל את עצמו ברגע האחרון. לא סתם בני שלמה מינה אותו ליד ימינו. אם הוא לא היה עבריין הוא בקלות יכול היה לנהל חברה גדולה".

נגר הורשע לפני שנים בהטמנת מטען חבלה ברכבם של האחים לביא, ואף ניצב בפני כתב אישום בגין ניסיון רצח. אלא שגם במקרה הזה, הוא יצא עם נזקים מינוריים בלבד: בשנת 2015 הגיעו סניגוריו להסדר טיעון עם הפרקליטות ונגר הורשע בניסיון לחבל בחומר נפץ והוא נשלח לארבע שנים וחצי בלבד בכלא.

לאחר שחרורו נישא נגר לזוגתו אופיר, והשניים עברו להתגורר באשדוד.

 ניסיונות המשטרה "להגלות" את נגר מאשדוד נכשלו פעם אחר פעם. 

הזוג הצעיר מנהל אורח חיים נהנתני והם מרבים לערוך מסיבות ולארח חברים, גרים בבית יוקרה, נוסעים ברכבי פאר - רכב מסוג ב.מ.וו במקרה של נגר, רכב שטח מסוג ריינג' רובר לרעייתו ולא חוסכים על עצמם בכלום.

בשנת 2019 נשלח הבוס שלמה ל־20 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים מקומי. נגר היה זה שנכנס לנעליו וניהל על פי החשד את ענייניו הכספיים של הארגון. באותה תקופה היה גם דומרני מאחורי סורג ובריח ועבריינים רבים החלו להעתיק את פעילותם לאשדוד בשל פוטנציאל ההברחות מהנמל והכספים הגדולים שמתגלגלים בעיר.

נגר עצמו הפך בשנים האחרונות לדמות עבריינית חזקה בפני עצמה ומבוקשת על ידי המשטרה- בעיקר לאחר מעצרו של בני שלמה, אך במשטרה מתקשים להשיג נגדו ראיות כדי להכניסו לכלא. עוד אומרים שאפילו עבריינים מפחדים "לפתוח עליו".

בלשי ימ"ר לכיש אמנם עצרו את נגר כמה פעמים בעבר בגין תקיפת חברי המאפיה הרוסית בעיר (עליהם נרחיב בהמשך), אך הוא שוחרר כעבור כמה ימים ממעצרו.

מוקדם יותר השבוע נגר נעצר שוב, הפעם יחד עם עבריין מהמאפייה הגיאורגית בחשד לתקיפה וגרימת נזק למכונית, אז המשטרה החליטה לשחררם בתנאי שלא יכנסו לעיר במשך שבועיים, סוג של הגליה ממקום מושבם ופועלם.

המשטרה טענה כי הרחקתו מהעיר של נגר נועדה לשמור על שלום הציבור ובטחונו בעיר אשדוד, אך השופטת שדנה בהחלטה החליטה לבסוף שדין נגר כדין אותו עבריין וביטלה את הרחקתו מהעיר.

נגר היה מעורב בשנה האחרונה בשלל אירועים אלימים. באחד מהם, כך על על פי החשד, נגר וחייליו תקפו באכזריות עבריינים מהמאפיה הרוסית שבראשה עומד העבריין מיכאל טנסקי, ומאז שני הארגונים נמצאים במלחמה מתמדת ועל פי גורמים משטרתיים ועבריינים – כל זאת במטרה להשתלט על "הכסף הגדול" באשדוד.

בתגובה להתקפה שלו על הרוסים - אנשי המאפיה של טנסקי זרקו לאחרונה כמה מטעני צינור לעבר דלת ביתו של נגר, מטענים שהתפוצצו ובאורח נס לא גרמו לפגיעה בנגר ובבני משפחתו.

לטענת עבריין תושב אשדוד - " אייל לא סופר את אנשי המאפיה הרוסית של טנסקי. שום דבר לא מפחיד אותו. כשבני שלמה היה בכלא אייל היה זה שניהל את הארגון בפועל".

המשטרה מחכה ומשקיעה משאבים גדולים  לתפוס את נגר, עבריינים יריבים ממתינים לו בכל פינה.

הניצוד עמוס לביא:

לאחר שלביא הותקף ביום חתונתו, אנשיו של לביא (על פי החשד) הפעילו מטען חבלה במכוניתו של עבריין המקורב לנגר ברחובות.

עמוס לביא יודע שהמשטרה ואייל נגר סימנו אותו כמי שעומד לנקום בכל רגע וללא רחמים והוא מתקשה לפעול נגד אייל נגר ובני שלמה ישירות.

נכון להיום, בעקבות המלחמה ורצף ההתקפות עליו, לביא מסתגר בוילה המבוצרת שלו ברחובות, ונמנע מלהגיע לאירועים אליהם הוא מוזמן – כך לדוגמה השבוע  לא הגיע לחתונה של חברו באולם שמחות סמוך לאשדוד ואף ביטל ברגע האחרון את הגעתו לאירוע נוסף אליו הוזמן.

לביא נוהג לצאת מהבית שלו עם שיירה של חמישה כלי רכב ועשרה חיילים אבל כעת גם עם שיירה זו הוא לא יוצא.

עמוס לביא ורעייתו לאחר הפיצוץ בחתונה, מתוך יוטיוב

לביא יודע שהוא על הכוונות ולכן הוא נשאר בוילה המבוצרת שלו ברחובות כשהיא מתוגברת במאבטחים – הערכה היא שיש לו כ20 חיילים שממש מתגוררים במבצר שלו בתוספת לכלבי השמירה אותם הוא מחזיק וכמובן לא מעט מצלמות אבטחה.

לביא קיבל מסרים מגורמים במשטרה שיש כוונה לחסל אותו ואף לפגוע במי מבני משפחתו.

בימים האחרונים פרסמנו באשדוד נט על כך שהמשטרה מנעה סיכולים ממוקודים לאחר שביצעה מספר פשיטות על עבריינים שעל פי החשד, נשלחו על ידי נגר כדי לחסל את לביא.

כך נתפסו באשדוד שלושה חיילים של נגר בדירת מסתור, כשברשותם אקדח תשע מ"מ, מחסניות מלאות בכדורים, כובעים של מאבטחים ופריטי חבלה שיועדו להכנת מטענים.

אתמול (חמישי) נתפסו שלושה עבריינים אחרים עם כלי נשק ולבנות חבלה שככל הנראה יועדו למסע הנקמה בלביא.

לבנת חבלה, מטען חבלה ושלושה כלי נשק אותרו השבוע (2 פברואר) בחניון מגדל המגורים K באשדוד (מגוריו של נגר) - לכתבה המלאה שפרסמנו, כנסו כאן.

במשטרה גם מעריכים שמכונית התופת שהתפוצצה השבוע ליד אשקלון תוכננה להיות מוצבת ברחוב בו מתגורר לביא ברחובות.

הרוסים - השחקנים החדשים :

במקביל להשתקעות של נגר באשדוד, התבססה בעיר אשדוד גם הכנופייה הרוסית שראשה מיכאל (מישה) טנסקי, ראש המאפיה הרוסית בישראל, שעבר מבאר שבע להתגורר בפרויקט יוקרה אחר באשדוד ואחריו נרשמה הגירה של כוחות עולים בעולם התחתון.

מיכאל (מישה) טנסקי החליט להעתיק את מגוריו לאשדוד כדי לנסות ולהשתלט על העיר, בדיוק כמו הארגון של שלמה. לפי הערכות, נתח השוק שעליו עמדו חייליו של טנסקי וחייליו של נגר להילחם שווה כמיליארד שקלים בשנה.

עבריין אשדודי ותיק מסביר - "היה ברור שתהיה מלחמת עולם.  מצד אחד אייל וחברי המאפיה הגאורגית ומצד שני הארגון של טנסקי מחוזק בכמה חיילים שערקו אליו מהארגון של שלום דומרני. נגר ואנשיו לא אהבו את העובדה שטנסקי הכניס רגל בעיר והיה ברור להם שהם צריכים לפעול מיד כדי לגרש אותם בכל מחיר, כולל אלימות קשה או חיסולים אם צריך".

כניסתם של השחקנים החדשים, הובילה למלחמות שליטה שנמשכות עד היום ומטילות אימה על התושבים.

במסגרת אותן מלחמות נעשה ניסיון לחסל את נגר בחודש מאי 2019 בזמן שישב בבית קפה במתחם גן העיר. אלמונים ניגשו אל נגר בכוונה לדקור אותו אך הוא הבחין בהם והחל להימלט.

המתנקשים רדפו אחריו והצליחו לדקור אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. נגר הובהל לבית החולים כשהוא במצב קשה אך שרד את ההתנקשות ויצא מחוזק.

מיכאל טנסקי, צילום דודי לוי כאן דרום

כעת הרוסים שנחלשו מאוד בעקבות מעצרו של ראש הארגון שלהם, מיכאל (מישה) טנסקי, מנהלים מאבק דמים גם מול נגר וגם מול הכנופייה הגרוזינית בעיר וקשה לראות איך הם ישרדו את המאבק.

בחודשים האחרונים נעצרו עשרות חיילים משני הצדדים, חלקם במבצעים משטרתיים שמנעו מבעוד מועד התלקחויות נוספות בין הכנופיות.

הפחד של ראשי ארגוני הפשע באזור שלנו עלה מדרגה וכולם מפחדים מכולם וזו רק ההתחלה.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה