גאווה: טוראי גל שמיר מגן יבנה הנמצא על הספקטרום האוטיסטי משרת בתפקיד נחשק בצה"ל.

$(function(){setImageBanner('2b335747-06b9-43ec-9e89-9344b30da4e9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

טוראי גל שמיר מגן יבנה משרת כעורך וידיאו, גרפיקאי ואפטריסט במדור הדיגיטל של דוברות זרוע הים. לשירות של גל משמעות עמוקה שכן הוא אובחן כאוטיסט בילדותו והגשים את חלומו להתגייס במסגרת התכנית "תתקדמו" . "העצה שלי לנערים ונערות על הספקטרום המשרתים בצבא היא לתת מעצמם כמה שיותר ולא להתבייש באוטיזם ובקשיים שבאים אתו. כך חווית השירות שלכם תהיה כמה שיורת משמעותית ואותנטית." אומר גל.

אורן רדעי

"נער פלא" כך כינה אותו בגאווה אורן רדעי רכז הנוער שהכיר את גל לפני שלוש שנים בזמן שהתנדב במועדון הנקודה והיה חלק בלתי נפרד ממחלקת הנוער בגן יבנה. גל התגייס לאחרונה לצה"ל כשהוא משרת בתפקיד שרבים רק חולמים עליו. 

גל אובחן כאוטיסט בגיל צעיר אך רק כעבור שנים הוא הבין זאת. "בבית הספר למדתי בכיתה קטנה אבל לא בדיוק הבנתי למה. יום אחד, ראיתי בטופס רפואי את המילה "אוטיסט" בהקשר אלי. חיפשתי את המילה בגוגל והתחלתי לקרוא. זה הוביל לשיחה עם ההורים שלי, במסגרתה גיליתי שאני מאובחן כאוטיסט. הרגשתי הקלה פתאום הרגשתי שאני מבין ומכיר את עצמי טוב יותר". אומר גל. 

גל התגייס במסגרת התכנית "תתקדמו" של חטיבת תכנון ומנהל תחת אגף כוח אדם שכל משתתפיה נמצאים על הספקטרום האוטיסטי והתגייסו לשירות חובה מלא לראשונה בצה"ל. 

"בגלל שאני מאובחן כאוטיסט בתחילת תהליך הגיוס שלי, קיבלתי באופן אוטומטי פרופיל 21 מה שנתן לי פטור מיידי משירות אבל אני רציתי להתגייס ולשרת בתפקיד משמעותי. בדרך התמודדתי עם המון בירוקרטיה והייתי צריך לשקול אפשרויות רבות אשר עמדו בפניי. בייעוץ האנשים שקרובים אליי החלטתי שהתכנית "תתקדמו" היא הדרך עבורי לעשות שירות משמעותי" מספר גל. 

בזמן שהתכונן לגיוס המרגש, נפטרה סבתו של גל שהיתה אחר האנשים הקרובים אליו ביותר. "הייתי מספר לה הכל היא הכיר אותי הכי טוב" סבתו של גל היתה מורה במקצועה ותמיכתה מילאה תפקיד משמועתי בחייו של גל. 

"הגעתי למצב שאני מקבל ציונים טובים וחי חיי תיכון מלאים וזה הכל בזכותה . היא ישבה אתי במשך חודשים ארוכים והשלימה אתי חומר לימודי היא לא התייחסה אל התווית של האוטיסט והאמינה בי בלי גבולות". 

במהלך שנת י"ב ביים גל את סרט הגמר שלו במסגרת לילמודיו במגמת תקשורת הנקרא "בדרך שלנו". לאחרונה, זכה הסרט במקום השלישי בפסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם. 

הסרט מספר את סיפורו של גל כאדם על הספקטרום האוטיסטי העובר את מסע הגיוס והחיול.. לקבלת הפרס הגיע גל בסצנת הניצחון לו לבוש במדי זרוע הים. 

"סבתא היתה אמורה להיות חלק מאוד משמעותי מהסרט אבל היא נפטרה לפני שהספקנו לצלם. הסרט היה על המסע שעברתי, על המאבק לשרת ועל האובדן של אדם שכה חשוב לי. לצערי היא לא זכתה לראות אותי עם מדים אבל אין לי ספק שאם היתה רואה אותי היא הייתה גאה מאוד. "

כיום, גל משרת כעורך וידיאו, גרפיקאי ואפטריסט במדור הדיגיטל של דוברות זרוע הים. "אני מאוד אוהב את העבודה שלי במדור" אומר גל. במסגרת תפקידו, אחראי גל על עריכת הסרטונים ועיצוב התמונות המופצים בערוצי התקשורת של זרוע הים. "אני מרגיש שאני עושה תפקיד משמעותי ושהגעתי למקום מדהים אשר תומך ומאמין בי". אומר גל. 

כעת, כשהוא לובש מדים ויוצא יום יום לתפקידו בצבא, הוא מדבר על המסע שעבר במילות ניצחון . "לפעמים אני עוד מסתכל על עצמי במראה ולא מאמין. אני לא מתחרט על ההחלטה הזו ולו לרגע ואני מקווה שנערים ונערות על הספקטרום האוטיסטי המעוניינים בשירות מלא כבר לא צריכים להיאבק כמו שאני נאבקתי אבל השילוב בין הרגעים השמחים לרגעים הקשים הוא שהופך את השירות לכה חוויתי ומשמעותי.

העצה שלי לנערים ונערות על הספקטרום המשרתים בצבא היא לתת מעצמם כמה שיורת ולא להתבייש באוטיזם ובקשיים שבאים איתו. כך, חווית השירות שלכם תהיה כמה שיותר משמעותית ואותנטית. "

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה