"העולם הפסיד את עומר". אילי לב אמו של עומר לב מגן יבנה מספרת ב"כאן דרום" על הבן המקסים שאיבדה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('00d36160-71f3-4a71-8388-73dc6bfd8c4f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('00d36160-71f3-4a71-8388-73dc6bfd8c4f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

עומר לב, צעיר בן 25 מגן יבנה, התמודד עם בעיית התמכרות לסמים ונפטר כמה ימים לאחר שנמצא בביתו מחוסר הכרה. בהחלטה אצילית, נתרמו איבריו וכעת, פועלת אמו להנצחתו ולהגברת המודעות לבעיית השימוש בסמים ואלכוהול בישראל.

בדיוק בתקופה כי נראה היה שבעית ההתמכרות לסמים מאחוריו, התמוטט עומר לב בביתו לאחר שימוש בתרופות מרשם ומאז, לא שב להכרתו. לאחר חמישה ימים, נפטר עומר כשהוא משאיר אחריו הורים, אחים ואינספור אנשים שהכירו אותו ואהבו אותו כואבים ושבורי לב. בהחלטה אצילית ולא מובנת מאליה, תרמה משפחתו של עומר את איבריו. אימו אילי מספרת על הפספוס הגדול ועל ילד שהיה אהוב על כל מי שהכיר. 

"אם מסתכלים על הבית שבו גדל עומר, לא היתה שום סיבה שבעולם שהוא יגיע למצב כזה. לא מבחינת כל האהבה שהוענקה לו" מספרת אילי לב בכאב ל"כאן דרום" כשהיא מדברת על בנה עומר שהלך לעולמו ב-3 לדצמבר, חמישה ימים לאחר שנמצא ללא הכרה בביתו. "היום התמכרות לסמים היא לא בעיה שנוגעת רק בילדי שוליים, זה תופס גם את "ילדי השמנת" כביכול" מוסיפה אילי. "בשבעה המון הורים באו וסיפרו לנו את מה שהם עוברים בבתים שלהם. זה בדיוק אותו דבר כמו עומר. זה מתחיל מתוך סקרנות מסוימת. אלכוהול, גראס וסמים נוספים זמינים בכל מסיבה ואז זה ממשיך. הצעירים לא מבינים איזה נזק הם עושים לעצמם". אומרת אילי ל"כאן דרום".

פייסבוק

עומר לב, בנם הצעיר של רון לב , מדען בתחום הארכיאולוגיה במכון וייצמן ואילי לב בעלת "ארומה ספא" המוכר ביישוב , תושבי גן יבנה. (אחיו, יפתח בן 38 וגיא 31, עובדים בתחום ההייטק.) עומר, למד בבית הספר צפית בכפר מנחם ועבד בחברת סודה סטרים. בחור בן 25  שכל החיים לפניו. מלא אהבה למוזיקה, מלא חלומות ושאיפות. חלם ללמוד באוניברסיטה ולהקים משפחה אך כל זה נגדע כאשר באחד הערבים, צרך עומר כמות גבוהה של תרופות מרשם (זאת ככל הידוע למשפחתו) . יתכן שהמינון הגבוה שנטל ושילובן של התרופות הוביל להתקף הקאה אלים שחסם את דרכי הנשימה של עומר והוביל לחנק. 

הרופאים קבעו כי סיבת מותו היא מוות מוחי בעקבות מחסור בחמצן. כעת מנסה משפחתו של עומר להתמודד עם החוסר. נחמה קטנה מוצאת אמו אילי בחיים שהעניק בנה לאחר מותו בעקבות תרומת איבריו וכן בפעילות אותה היא מתכננת לצורך הנצחתו. 

בשורה קשה עם סיום המרתון 

הוריו של עומר הלוקחים חלק בקבוצת ריצה בגן יבנה שהו באילת לרגל חצי מרתון שהתקיים בעיר. שיחת טלפון אחת שינתה את חייהם לנצח כאשר הם נקראו להגיע בדחיפות אל בית החולים "אסותא" באשדוד. "השתתפנו בחצי מרתון בשביל עומר כדי למגנט לו מהיקום את הכוחות לעבור את כל תהליך הגמילה" מספרת אילי ל"כאן דרום". היא עוד הספיקה לסיים את הריצה ולשוחח עמו אך לאחר כמה שעות קיבלה את הבשורה הנוראה. "כשדיברנו אמרתי לו שהזמנתי לו את כל הכוח מהיקום ושכל הזמן שרצתי חשבתי רק עליו והוא גם היה חיובי ואמר לי "אמא אל תדאגי תוך שנתיים יהיה לך נכד ממני" באמת שהוא היה עם מלא תקווה אבל כשאמרו לנו שהוא התעלף במקלחת, אני ישר ידעתי. יש לך תחושה. כמו שיש לך "פלאק" כזה בלידה אז יש לך "פלאק" כזה בלב. הבנתי שהוא איננו שקרה משהו רע" אומרת אילי ל"כאן דרום".

שתייה להפגת הבדידות 

בעיית ההתמכרות של עומר החלה כבעיית שתייה שככל הנראה התפתחה בזמן ששהה בארצות הברית שם חי שלוש שנים והקים עסק מצליח לשיפוצים ועיצוב בתים. אך הבדידות גרמה לו כנראה לצריכת אלכוהול . אינטואיציה של אמא הביאה את אילי ואביו של עומר לביקור ולאחר שלושה שבועות חזרו שלושתם ארצה לרגל חתונת האח הבכור יפתח. המשפחה שכבר הבחינה כי משהו שונה בעומר, ביקשה ממנו להישאר בארץ. לאט לאט היה נדמה כי הוא חוזר לעצמו. הוא החל לתכנן עתיד ואף נרשם ללימודים באוניברסיטה אך החלטה משנת גורל גרמה לו לטוס עם חברים קרובים להודו. לאחר חודש של שהות בהודו נקראו ההורים לבוא ולקחת את עומר חזרה ארצה. "מה שקרה זה שהיתה לו כבר בעיה עם אלכוהול ואז בהודו הוא שילב שתיית אלכוהול זול עם הסמים שכולם עשו שם בעיקר מריחואנה" מספרת אילי. עומר חזר לארץ ונרשם לתכנית גמילה אך ההליך מול שני מכוני טיפול פרטיים אליהם נרשם לא צלח. "זה גרם לעומר להרגיש על הפנים, הוא בכה והתחנן על נפשו שישאירו אותו אבל הם לא נתנו לו, הם אמרו שהם לא מסוגלים להכיל אותו וזאת היתה מכה רצינית עבורו" בשבלי הגמילה הראשונים והקריטיים, כשעומר מנסה להתרחק מכל סם, הוא החל להשתמש בתרופות מרשם כמו "קלונקס" להתמודדות עם תופעות הגמילה אך למעשה החליף התמכרות אחת בהתמכרות אחרת.

אשפוז ותקוות לעתיד 

עומר אושפז לטיפול ב"אשפוזית דולפין" באשדוד, אשר הוקמה על ידי הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות. " זה לא נראה כמו חמישה כוכבים והאוכלוסייה שם לא פשוטה בכלל אבל שם הם עשו עם עומר את העבודה הכי טובה שיכולה להיות. הוא היה אומר לי "אמא, פעם ראשונה שאני עושה את זה קודם בשביל עצמי ואחר כך בשבילכם" הוא התחיל להבין את גודל השינוי שהוא רוצה לעשות בחיים שלו וזה היה רק בזכות זה" לאחר 21 יום שוחרר עומר מהטיפול באשפוזית. התכנית היתה שהוא ימשיך ישירות אל קהילה סגורה בדרום אך עומר התעקש על שהות בבית לפני כן ובשבועיים האחרונים לחייו הוא שהה בבית הוריו בגן יבנה. 

עומר הציל במותו אנשים אחרים 

כשהצוות הרפואי הגיע לבית המשפחה ניכר כי עומר היה ללא הכרה ונשימה זמן רב. "אנחנו לא יודעים כמה זמן הוא היה בשירותים ככה. עשו עליו פעולות החייאה כשעה וחצי והצליחו להחזיק דופק אבל למעשה הוא כבר היה במוות מוחי ולא היה שם סיכוי" אומרת אילי ל"כאן דרום". בן דודו של עומר היה זה שמצא אותו והזעיק את כוחות ההצלה. "כשהבנו שזה רק עניין של זמן שאלנו את הצוות הרפואי על תרומת איברים. הרופאה אמרה שקשה לה להאמין שזה יהיה אפשרי לתרום כי עומר עבר החייאה קשה והאיברים לא יהיו במצב טוב אבל קרה נס רפואי בסוף עומר תרם איברים לחולים רבים, כולם במצב מעולה. אני חושבת שזה הביא לנו הרבה נחמה על אף הטרגדיה הנוראית שקרתה לנו שאני יודעת שעומר עוד חי באנשים. כרגע זה עוד טרי אבל אין לי ספק שארצה לפגוש אותם ולהעלות את המודעות לתרומות איברים" אומרת אילי ל"כאן דרום". 

הנצחה של אמא 

דווקא באותם רגעים קשים של אובדן, מצאה אילי כוחות להנציח את זכרונו של עומר. "הרופאה שטיפלה בעומר, ד"ר טל מן סגנית מנהלת טיפול נמרץ בבית החולים "אסותא"באשדוד אשה מקסימה. אני לא יודעת למה אבל כשראיתי אותה ישר הרגשתי שעומר שלח אותי אליה" ד"ר מן, אצנית מרתונים בעצמה והשתיים התחברו. "עוד בבית החולים החלטנו שאנחנו רוצות לעשות מירוץ על שם עומר שמקדם את שני הנושאים: מודעות לתרומת איברים ולבעיית השימוש בסמים ואלכוהול במדינה" אומרת אילי ל"כאן דרום"

המסר של אילי 

"השימוש באלכוהול וסמים הוא תופעה רחבה בקרב צעירים. כשיש לך את זה בתוך המשפחה, בתור הורה אתה לא יודע לאבחן את זה וגם במידה וכן אתה לא יודע לאן לפנות ומה לעשות. ואז אתה מתחיל לגשש באפילה. יש לי צער מאוד גדול שפספסנו את עומר ושלא ידעתי יותר על ההתמכרות הזאת . אין לי שום ספק שאם יהיו יותר משפחות שידעו לאן לפנות ולאבחן את הבעיה בזמן אז יהיה יותר סיכוי לנצח את המחלה. בגלל זה אני נרתמת לזה וחושבת שצריך לדחוף יותר למודעות" אומרת אילי ל"כאן דרום" . "כשהתחלנו להבין שלעומרי יש בעיה לא הבנו עדיין שההתמכרות היא בעצם מחלה לכל החיים וככה צריך להתייחס אליה. חשוב להבין, כשהילד כבר מכור הוא לא עושה שם דבר דווקא, הוא חולה במחלה מאוד קשה וצריך להבין זאת ולהתייחס לילד בצורה אוהבת במקום להתרחק ולהתככש אליו. זה הדבר הכי גרוע שיכול לעבור על מישהו שסובל מהתמכרות . זה מאתגר, אבל אם זה הילד שלך אתה צריך להאמין בו ולא לוותר. הדבר הכי קשה אצל הרבה מכורים הוא שבעקבות ההתמכרות המשפחה והחברים נטשו אותם. העולם הפסיד את עומר, מוסיפה אילי. "היו לו עוצמות גם כשהוא היה בגמילה. תמיד היתה לו תקווה והוא העביר התקווה הזו לאחרים מסביבו . הוא עזר לנגמלים האחרים שהיו אתו לא להישבר ולהמשיך את התהליך . זה עושה לך טוב להבין שהיה לך ילד מקסים שלא איבד את צלם האנוש שלו גם בהתמכרות . זה מחזק אותי שעשיתי באמת הכל כדי להוציא אותו מזה אבל יש דברים שגדולים מאיתנו. "אומרת אילי לעיתון "כאן דרום"

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה