חג ישוב תשפ"ד: תושבי גן יבנה מציינים את חג שבועות בסימן עוז הרוח ואחדות הקהילה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fa0ea264-42d2-468d-9363-23376c689661','/dyncontent/2024/6/9/869e4fcd-767f-4c1d-a1d2-1bd78ccf2799.gif',18012,'מדג\u0027יקל אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fa0ea264-42d2-468d-9363-23376c689661','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

זו השנה ה 15, שגן יבנה חוגגת את חג השבועות, באמצעות חג ישוב, מבית זיקה. גם השנה יצויין החג, ותושבי גן יבנה יפגשו באירוע שיתקיים ביום חמישי (6.6.24) בפארק רונה רמון לחג ישוב מיוחד בסימן "רק בגלל הרוח" עם שפע פעילויות, דוכנים ומופעים קהילתיים, לפרטים >>>

בימת המופעים חג ישוב תשפ"ג. צילום ג'ני זרח

לפני כחמש עשרה שנה חלמו קבוצת תושבים, אשר הקימו את תכנית זיקה, על אירוע "עליה לרגל" ישובית בחג השבועות. מחלום זה קמה מסורת גן יבנאית- "חג ישוב", אשר נמשכת עד היום. מעצם היותו של חג השבועות "חג מתן תורה" חג קהילתי, המסמל את היווצרותו של העם, נבחר חג זה לכנס את תושבי גן יבנה על גווניהם הרבים, ולהשתתף באירוע קהילתי, המביא את ביכורי הקהילה, מנהגי החג, ערכיו ופעילויותיו באופן חוויתי ושיתופי.

חג ישוב תשפג גן יבנה, תכנית זיקה. צילום בן מזרחי

קהילת גן יבנה "עולה לרגל" לאירוע קהילתי מרכזי, לחג ישוב מיוחד בסימן "רק בגלל הרוח", השותפים לו ארגוני החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי המקומיים, כל מחלקות המועצה והמתנ"ס, ארגונים קהילתיים וחברתיים. האירוע יתקיים ביום חמישי (6.6) החל מהשעה 17:00 בפארק רונה רמון.

 

בחג יישוב קהילת גן יבנה חוגגת את שפע ביכוריה בכל תחומי החיים. אז מה בתוכנית אתם שואלים?


תהלוכת התינוקות המסורתית של הקטנטנים שהצטרפו לקהילה בשנה החולפת, יריד כפרי,  עשרות מתחמי פעילות תוכן בהפעלת בתי הספר ביישוב, מסגרות הגיל הרך, מתנ"ס, תנועות הנוער, ארגונים קהילתיים, ספורט ועוד.

על הבימה הקהילתית יתקיימו מופעי מחול אומנותיים של להקות החוגים של מתנ"ס גן יבנה ונבחרות הישוב, להקת המחול היישובית "רוקדים גן יבנה", מופעי שירה בביצוע חבורות הזמר של בתי הספר ואף ריקוד של הקטנטנים בגנים. וגם... הופעה מיוחדת של מיקי כוכבת הילדים.

זיקה גן יבנה


האירוע קהילתי וכל המופיעים על הבמה הקהילתית והמפעילים עושים זאת בהתנדבות, הכניסה ללא עלות. כמו כן, יופעל מתחם אוכל ע"י הנהגות ההורים, וכל ההכנסות מוקדשות להפקות מסיבות הסיום ביישוב.

במחלקת גני הילדים הרימו את הכפפה ומכינים יחד עם ילדי הגנים ביישוב מיצג מיוחד של "כנפיים של בובה" עליו הם עמלים בתקופה האחרונה, ואף הקדשנו להם בגן יבנה נט כתבה מיוחדת ומרגשת, לפני מספר ימים.

כמו כן, יתקיים טקס הוקרה לתושבים שעסקו בהתנדבות ותרומה לקהילה במלחמת "חרבות ברזל", תהיה במתחם עמדת תרומת דם – וזו הזדמנות נהדרת עבורכם לעשות מעשה טוב.

 

משתפת את גן יבנה נט, סיון בן שימול, מנהלת זיקה גן יבנה: "גם השנה, לצד התקופה המורכבת, יתקיים אירוע "חג יישוב" ביום חמישי שלפני חג השבועות. אמנם קשה השנה ציון החגים, אך דווקא העצמת הקהילה והביחד שלה חשוב מתמיד ועל כך חשיבותו של חג ישוב, כדי להעצים את השותפות, האחדות, ואת חוזקה של הקהילה. השנה האירוע בסימן "רק בגלל הרוח" ונעלה על נס את הרוח היישובית המדהימה של גן יבנה."

 

צילום ג'ני זרח

"כמידי שנה, לקראת חג ישוב מתגבש צוות "זיקה" לתכנון ויצירה. אירוע זה הוא לב ליבו של חג השבועות הקהילתי ונושא איתו רעיון וסממנים נבחרים. השנה נבחר הנושא "רק בגלל הרוח" ומיד צוות ההיגוי יצא לפועל, עמל ושקד להצלחת האירוע בפן העיצובי, סביב הנושא והציר המארגן. בחג זה תפגשו בתפאורה ייחודית המוצבת בצידי השבילים, סמוכה לבמה, ובעמדות הצילום. זו תהיה חגיגה לעיניים, של פרחים צבעוניים שנוצרו מחומרים ממוחזרים, בנוסף, בעמדות צילום מיוחדות, יחכו לכם לתמונה, דמויות היתוליות שהוכנו מעיסת נייר על ידי המתנדבים ועוד", מספרת בהתרגשות דליה זנתי מתנדבת זיקה, מצוות עיצוב.

 

צילום ג'ני זרח

"בכל שנה, מתנדבי זיקה מלווים את תהלוכת התינוקות המסורתית של גן יבנה" מתארת  מתנדבת זיקה, מצוות תהלוכת תינוקות ומוסיפה "אל התהלוכה מצטרפים הקטנטנים שנולדו בשנה החולפת עם בני משפחותיהם. התהלוכה המרגשת מלווה בהמון שמחה, שירים, ומסתיימת בד"כ בתקיעות שופר. אנחנו, צוות המתנדבים, מוצאים את עצמנו מתרגשים בכל שנה מחדש, ומקבלים בחיבוק ובהמון אהבה את דור העתיד של גן יבנה."

 

תהלוכת התינוקות תשפ"ג. צילום בן מזרחי

ירדנה אוקמן, ס. ראש המועצה, מחזיקת תיק החינוך ויו"ר זיקה גן יבנה: "השנה שלנו היא לא שנה רגילה, אנחנו לא חוגגים חגים, אנחנו מציינים חגים. קשה לחגוג, קשה לשמוח ואצל כולנו הלב חצוי. מה שהחזיק רבים מאיתנו בתקופה קשה זו, הוא החיבוק הקהילתי ברחוב, בשכונה או בבית הספר. אז השנה אנחנו מציינים את חג ישוב מתוך הוקרה לרוח שלנו, לקהילה שלנו ולישוב שלנו."

להקות המחול חג ישוב תשפ"ג. צילום ג'ני זרח

לסיכום, נראה כי, דווקא השנה, עם כל הקושי והתופת שעוברים המדינה והעם שלנו, יש תחושה  שחייבים לציין את הרוח הכל כך איתנה של העם המדהים שלנו, ואת הרוח הקהילתית שבזכותה אנחנו מצליחים להחזיק מעמד. להתראות בחג ישוב.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה