"לנצח אחי" הפרוייקט החדש מבית זיקה, התקיים ביום חמישי האחרון בגן יבנה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1d0b5a0b-90b0-475e-a000-4c0e0b05b78b','/dyncontent/2024/6/9/869e4fcd-767f-4c1d-a1d2-1bd78ccf2799.gif',18012,'מדג\u0027יקל אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d0b5a0b-90b0-475e-a000-4c0e0b05b78b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

ביום חמישי האחרון (9.5) התקיים ערב "לנצח אחי" פרוייקט חדש מבית זיקה גן יבנה. כפרוייקט פיילוט השנה, בחר צוות מתנדבי זיקה גן יבנה להתחיל דווקא בנופלים "הוותיקים", אלו שלא כולם זוכרים, אלו שהם "רק" שם שמוקרא בערב יום הזיכרון, בין כל שמות הנופלים מהיישוב. הערב הוקדש לזיכרו של רז פרומוביץ ז"ל, תושב היישוב, בהשתתפות המשפחה, חברי ילדות וחברי הצוות מגולני

רז פרומוביץ ז"ל באדיבות המשפחה

את הרעיון לערב "לנצח אחי" חלמה ירדנה אוקמן, יו"ר זיקה גן יבנה, ס. ראש המועצה ומחזיקת תיק החינוך. צוות זיקה אימץ את החלום, והפיק ערב בלתי נשכח, לזיכרון של הנופלים בני גן יבנה.

כאמור, צוות זיקה, אימץ את הרעיון והוציא אותו אל הפועל. במשך כ 3 חודשים הם ראיינו, צילמו, ערכו, שיכתבו, הלחינו והתכוננו לערב המיוחד. ביום חמישי האחרון, התמלאה חצר ביתם של דיקלה ויניב בוקר (אחותו וגיסו של רז ז"ל ), תושבי גן יבנה, בלמעלה מ 100 אורחים, שבאו לשמוע את סיפורו של רז פרומוביץ ז"ל.

את סיפורו של רז פרומוביץ ז"ל, שנפל לפני 25 שנים, ביקשו במשפחה שלא להציג באופן של ערב עצוב. הם ביקשו להציגו כפי שהיה, מלא בשמחה, בעל דעות מוצקות על היעוד שלו, ללא הנחות, וכמובן להדגיש את בחירתם של המשפחה והחברים בחיים.

באתר זיקה גן יבנה כתבו על האירוע המיוחד כל כך: "ערב מרגש ועוצמתי "לנצח אחי" לזכרו של רז פרומוביץ' ז"ל עם משפחתו, חברי ילדות וצוות הלוחמים שהפכו למשפחה מורחבת. כשיצאנו לדרך בפרוייקט לנצח אחי לא הבנו כמה אנחנו לא מבינים כלום בעולם השכול (שאף אחד לא ידע בחיים שכול) לא ידענו עד כמה האנשים במעגלים השונים נפגעים וסוחבים איתם משא כבד.


אתמול הרגשנו שהצלחנו להראות את רז כמו שהוא ברוב הדרו. הרגשנו שהצלחנו לגעת באנשים בכל מנעד הרגשות. הצלחנו לעשות זאת בזכות היכולת של משפחתו של רז, על כל חלקיה, לחבק אותנו ולהכניס אותנו לעולמם ועל כך תודתנו הרבה. ביום שני בטקס כשיראו את התמונה של רז יהיו עוד מאה איש שידעו מי היה הילד/הבחור המיוחד הזה וירצו למחוא לו כף.


תודה גדולה לצוות המתנדבות והמתנדבים של זיקה, שמזה שלושה חודשים חשבו, העמיקו, הקדישו שעות של מפגשים עם משפחתו וחבריו של רז, הלחינו וביצעו שיר שלו ודייקו את הערב לשלמות. תודה מיוחדת לירדנה אוקמן, יו"ר זיקה, על הובלת המהלך בהמון אמונה, אהבה והקפדה ותודה לתושבי גן יבנה שבאו לחלוק איתנו את הערב הזה."

צילום ג'ני זרח

מירי וקלמן פרומוביץ, הוריו של רז ז"ל: "תודה לכם על היוזמה ועל בחירתכם ברז ובנו. היה ערב חשוב ומרגש.תודה לכל העוסקים במלאכה.יישר כוח."

"תודה ענקית לך ולכם, שלא ויתרתם לנו, שאלתם שאלות, צחקתם ובכיתם איתנו, למדתם להכיר דרכנו את אח שלי. היה ערב מדוייק ומרגש, שמח עצוב ושוב שמח, תודה" כתבה לצוות דיקלה אחותו של רז.

שיתפה את גן יבנה נט אחת מבנות הצוות המוביל של הפרוייקט: "הבוקר, לאחר כ 3 חודשים בהם עבדנו, ראיינו, צילמנו, כתבנו, נפגשנו הלחנו ונשמנו את הפרוייקט מחיתוליו, הרשיתי לעצמי קצת להרפות ולהתנתק, ולהתעסק בענייני דיומא. כל אחד ואחד מהצוות אינו אותו האדם שהיה, לפני תחילת העבודה על הפרוייקט הכל כך חשוב הזה.

מחמם מאוד את הלב לקרוא את תגובות המתנדבים שבאו לשמוע את סיפורו של רז בעיקר, אך גם כדי לפרגן לצוות על הצלחתו להעמיד ערב כל כך משמעותי וחשוב, תודה לכם. 

במשך שעה ארוכה, מהסיום, נראה היה שאנשים לא רוצים ללכת, ולא רוצים שהערב הקסום הזה יגמר, כך גם אנחנו. החצר עדיין היתה עמוסה באנשים. התגובות מהקהל וכמובן מהמשפחה והחברים ריגשו מאוד, והחיבור אליהם הפך למשמעותי עבור כולנו.

סיפור נפילותו של רז פרומוביץ, סופר במלואו, על ידי משפחתו, חבריו לצוות וחברי ילדותו. בין השאר, כתב רז המון שירים, הגיגים ומחשבות ביומנים שלו, בעיקר למגירה. אחד השירים שכתב, ונמצא במחברותיו על ידי דיקלה אחותו, נקרא בפיו "לפני 4:25".  אנחנו, בצוות זיקה קראנו לו "נוסע על פסים לבנים".

השיר הולחן על ידי מתנדבות זיקה ג'ולי עזז וג'ני זרח, הוגש ובוצע כמחווה למשפחה המדהימה הזו,  ששיתפה פעולה בצורה בלתי רגילה, לכל אורך התהליך.

מילות השיר "לפני 4:25" רז פרומוביץ ז"ל

"אני לא יודעת מי מאיתנו, הפעילים, ישתתף בצוות בשנים הבאות, אבל אין ספק שהפרוייקט הזה צריך וחייב להפוך לעוד אחד מפרוייקטי הדגל של זיקה." המשיכה חברת הצוות וביקשה להודות: " תודה לירדנה על החלום, לצוות הנפלא שבזכותו הצלחנו להגשים אותו. יש לנו רק בעיה אחת חברים..... נראה לי שהצבנו רף גבוה לשנים הבאות." סיימה את דבריה בסיפוק.

לצפייה בערב המרגש כולו מוזמנים להכנס לקישור הבא: https://youtu.be/uUlhb03u9I8

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה