ציון גבוה לאסותא אשדוד בסקר חווית המטופל ב- 2021 של משרד הבריאות

$(function(){setImageBanner('3e2e5bfc-5fec-46b2-bc15-6e3414b4b156','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

תוצאה מפתיעה לטובה - על-פי סקר של משרד הבריאות שמתפרסם היום (ד') – בו השתתפו בו כ-8,000 מטופלים שביקרו במחלקות לרפואה דחופה ב-29 בתי חולים ברחבי הארץ - אסותא אשדוד זוכה לציון גבוה ביותר

העומס בחדרי המיון בבתי החולים בישראל, יצר  בציבור כעסים, בעיקר על זמני ההמתנה הארוכים, ועל כך שצוות מצומצם מטפל בכמות גדולה של חולים.

על-פי סקר של משרד הבריאות שמתפרסם היום (ד') – בו השתתפו בו כ-8,000 מטופלים שביקרו במחלקות לרפואה דחופה ב-29 בתי חולים ברחבי הארץ, ונדגמו בו כל סוגי המיונים, מלבד מיון קורונה, מיון פסיכיאטרי ומיוני נשים ויולדות.

מבין בתי החולים הבינוניים, אסותא אשדוד מוביל בשביעון הרצון של המטופלים -  (81%), ואחריו פוריה (77%), מאיר (76%), ברזילי (74%), שניידר (74%), שערי צדק (73%) אסף הרופא (שמיר) (72%) ו-וולפסון (70%).

.

מבין בתי החולים הגדולים שנסקרו  - הדסה הר הצופים ושיבא צועדים במקום הראשון (77% מהנשאלים היו שבעי רצון מהם), ואחריהם סורוקה (75%), איכילוב (73%), הדסה עין כרם (72%), בילינסון (71%) ורמב״ם (70%).

.

מבין בתי החולים הקטנים, חדר המיון של מעייני הישועה נמצא במקום הראשון מבחינת שביעות הרצון של המטופלים (85%), ואחריו בית החולים הסקוטי (82%) ובני ציון (82%).

.

שני שלישים מהנשאלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 8-10; 69% מוכנים להמליץ על חדר המיון שבו ביקרו; ו-77% הרגישו שהם בידיים טובות.

ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל (84%), מידע ובהירות של ההסברים (79%) ורצף טיפולי (77%). הבשורה הרעה: 28% מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני המתנה במיון.

המלר"דים (מחלקות לרפואה דחופה)

74% סבורים כי קיבלו מענה לבעיה שבגינה הגיעו למלר"ד (זהה למדידה הקודמת). בהשוואה בין סוגי המלר"דים, מלר"די הילדים מקבלים ציונים גבוהים יותר, אם כי נמוכים מאשר בסקר הקודם. ההורים נשאלו, "באיזו מידה הצוות הצליח להפחית את הכאב והחרדה של הילד?", ורק 70% נתנו ציון חיובי (לעומת 80% בסקר הקודם).

זמן ההמתנה –

שהייה של עד שלוש שעות במיון נתפסת בעיני המטופלים כסבירה. 38% שהו יותר מארבע שעות - פרק זמן שנתפס כארוך מדי ושמוריד במידה ניכרת את שביעות הרצון הכללית ואת הנכונות להמליץ על המקום.

ועוד בשורה טובה, לסיום: 67% מהנשאלים הביעו אמון גבוה במערכת הבריאות. כשהם נשאלו: "באיזו מידה אתה בטוח שאם חלילה תחלה במחלה קשה, תקבל את הטיפול הטוב והמועיל ביותר ממערכת הבריאות, כולל תרופות ובדיקות אבחון?" - נתנו ציון גבוה..

חווית המטופל:

בסקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה, ילדים ומבוגרים, זכה מל"רד ילדים ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במקום שני,
מלר"ד מבוגרים במקום השישי ובציון מסכם, מצא משרד הבריאות את מלר"ד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד במקום השלישי והמכובד.

בציון מסכם מחלקות לרפואה דחופה ארצי של משרד הבריאות, קיבל בית החולים אסותא את הציון 81% נתון המעמיד אותו במקום השלישי מתוך כלל (26) בתי החולים בישראל.

המדדים שנבדקו בין השאר הם: תנאים סביבתיים, זמני המתנה, רצף הטיפול, מתן מידע והסברים, יחס וכבוד למטופל, טיפול בידיים טובות ושביעות רצון כללית.

חרף גודלו והעובדה שהוא החדש בישראל, מוביל ביה"ח ובפער עצום על בתי חולים עם היקף פעילות דומה.

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים אסותא בירך על הנתונים ואמר:

"פעם אחר פעם, מוכח שאנושיות ומקצועיות חסרת פשרות מובילה להישגים.

העובדה שאנשי בית החולים זוכים לציונים כאלה בשנה כל כך מאתגרת, מביאה לידי ביטוי את איכות אנשינו ויכולותיהם להתמודד, אולי מול כל מציאות.

לתושבי אשדוד, השפלה וכלל באי בית החולים, יש במה ובמי להיות גאים. הימצאותנו במקום הראשון, גם במדדים האלה, היא רק עניין של זמן"

עוד אמר ד"ר ברנבוים: "מה שמעיב היום על בית החולים, הינו המחסור במיטות אשפוז והצורך במגדל אשפוז נוסף.

אני סמוך ובטוח שעם הירתמותם של משרדי האוצר והבריאות להרחבתו הנדרשת של בית החולים, נוכל גם להתקדם בסולם המדדים והציונים ולספק שירותים שכרגע ניתנים רק במרכז הארץ. עלינו להוכיח לתושבי הפריפריה, שבישראל לא מתקיימת אפליה בכל הקשור לשירותי רפואה וזמינותם".

ד"ר הגר גור סופרמן מנהלת מל"רד ילדים:

"אנחנו גאים להעניק שירות מקצועי ואמפתי ושמחים על האמון והמשוב המצוין מהמטופלים שלנו.

לאורך זמן אנחנו מתחזקים שביעות רצון גבוהה הנובעת מהמסירות ואהבת האדם הנטועה בכל אחת ואחד מאנשי הצוות. כולם, מהסגל הרפואי, דרך הסיעוד כוחות עזר צוות אדמיניסטרטיבי ועד המנקות עובדים מתוך שליחות וזה ניכר בתוצאות".

ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד מבוגרים:

"עברנו שנתיים מורכבות ביותר, שחייבו אותנו למצוא פתרונות יצירתיים אל מול מציאות של מגיפה משתוללת, חוסר במיטות ואנשי צוות חולים ומבודדים.

ההכרה של המטופלים ומשרד הבריאות בעבודה ובהשקעה שלנו: הצוותים הרפואיים, היא האנרגיה שמתדלקת אותנו בכל בוקר מחדש.

אני חשה סיפוק אדיר, לראות כיצד הערכים עליהם אנחנו מבקשים לפעול, כמו מסירות בלתי מתפשרת, אמפתיה וחמלה ובעיקר אהבת האדם, באים בסופו של דבר לידי ביטוי על ידי אותם אנשים בהם אנחנו מטפלים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה