זה עלול להיגמר באסון: תופעת "הליצנים המפחידים" הגיעה לגן יבנה

$(function(){setImageBanner('c8335ceb-96c2-4c2d-8ea9-2ef490ad3e2d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

אמה של תלמידה בכיתה ו' מגן יבנה, מספרת לנו על המקרה המפחיד שעברה בתה כאשר בשעת ערב מאוחרת, הפתיע אותה נער מחופש לליצן והחל להפחיד אותה. האם, אשר לא הסכימה לחשוף פרטים על ביתה מהחשש ל"שיימינג" מצד חבריה לכיתה, משתפת אותנו באירוע שעלול היה להיגמר באסון

צילום: pixabay

בימים האחרונים, התקבלו תלונות במספר רב של ערים בארץ, על נערים וילדים שמתחפשים לליצנים ואורבים לאזרחים ברחבי העיר במטרה להבהיל אותם בשעות הלילה המאוחרות. התופעה החלה כבר בשנה שעברה עם פרסום הפקת הסרט "זה" ("It") המבוסס על ספרו של הסופר סטיבן קינג, בו מסופר על ליצן רצחני המשתמש בפחדים של אנשים כדי לפעול נגדם. בהתחלה הופיעו ליצנים מפחידים במספר ארצות בעולם וכעת, בשבוע האחרון, החלו להופיע מקרי הפחדות של ליצנים גם ברחבי הארץ.

לצערנו, הליצנים המפחידים התחילו להופיע גם בגן יבנה ולהפחיד ילדים ומבוגרים כאחד. אם מודאגת מהיישוב שיתפה אותנו באירוע שקרה לבתה. היא ביקשה להישאר בעילום שם מהחשש ל"שיימינג" שיעשו לבתה בעקבות חשיפת שמה ופרטיה האישיים.

תספרי לנו מה היה במקרה שאירע לבתך? "הילדה שלי הלכה במרכז המסחרי שנמצא מול בניין המועצה, בשעות הערב (אנחנו גרים בקרבת מקום, והלכה למרכז המסחרי הסמוך), לפתע קפץ ילד או נער אל מול פניה בתחפושת ליצן וצרח לה "בווו", הילדה מאוד נבהלה, וברחה לכביש באינסטינקט. כשהוא ראה שעשה משהו מסוכן הוא התנצל והלך משם".

את מכירה אנשים נוספים מגן יבנה שנתקלו בתופעת "הליצנים המפחידים"? "חברה של ביתי גם נתקלה בכך, אך שם זה לא היווה סיכון כי זה לא היה ליד הכביש".

יש לך מסר להעביר לאותם אנשים שמתחפשים לליצנים ומפחידים אנשים? "שימו לב שזה עשוי להיגרם באסון,  הבת שלי קפצה לכביש ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם רכב היה עובר שם באותו הרגע. שהליצן התורן יחשוב איך זה היה מסבך אותו אם אכן היה שם רכב, חייהם של שתי משפחות היו נהרסים". 

תגובת דוברות המשטרה: "נמשך מאבק המשטרה הנחוש בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עטויי מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור בישראל ולהפר את שגרת חייו. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים. התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה.

לאור זאת, אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת".

אתם או ילדיכם נתקלתם בליצן מפחיד בגן יבנה ואתם רוצים לשתף אותנו? יש לכם מה להגיד על התופעה המסוכנת? מוזמנים להגיב בסוף הכתבה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה