איך נולד חזאי: סיפורו של מתן יעקב יליד גן יבנה

$(function(){setImageBanner('19ad8bdb-6b52-461b-b277-5110951377e3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

איך מחליטים להיות חזאים ומה הדרך שצריך לעבור כדי להגיע לשם? ימים ספורים לאחר שהחל להגיש באופן רשמי את תחזית מזג האוויר, ערכנו ראיון עם מתן יעקב, החזאי החדש של חדשות 2

צילום: דנה רנרט

תכירו את החזאי החדש של חדשות 2-

מתן יעקב, בן 28, גר כיום בחיפה אך גדל, התחנך והעביר את רוב שנותיו בגן יבנה. הוא למד בחטיבה ובתיכון באורט ע"ש יצחק רבין, שם גם עבד כמתרגל של כיתת אומץ, בתקופה שבין סיום הלימודים לגיוס. "זו הייתה תקופה קצרה אבל מאוד מיוחדת כי זכיתי להכיר אנשים מדהימים ולהרגיש "מורה לרגע" יחד עם המורים שלימדו וחינכו אותי רגע לפני".

מיד לאחר מכן מתן התגייס לחיל האוויר, שם עבר מספר קורסים ותפקידים מעניינים. בהמשך השירות הוא קיבל את ההזדמנות ששינתה את התמונה, הוא זומן להצטרף למשפחת יחידת המטאורולוגיה במחלקת השליטה של החיל כקצין חיזוי. "התפקיד היה לא פשוט כי הוא דורש הבנה מעמיקה בתחום מדעי רחב מאוד ויישום הידע באופן שמסייע לקחת החלטות מבצעיות. לאורך השירות גם ביצעתי מספר תפקידי הדרכה שבראשם: פיקוד על קורס קציני מטאורולוגיה וקורס חזאים, מה שמאוד תרם להעמקת הידע בתחום".

למה בחרת ללמוד את תחום המטאורולוגיה? "תחום המטאורולוגיה הינו תחום מרתק. רוב האנשים שפוגשים את הנושא לראשונה מאוד מופתעים מכמות החומר שצריך ללמוד כדי להתחיל לעסוק בזה באופן מקצועי. התחזיות שאנחנו מעבירים בטלוויזיה ובאפליקציית החדשות הן "מוצר מוגמר" שדורש תהליך ניתוח נתונים ארוך שבסופו שלב ההתאמה לצרכי הצופים שקשה אפילו יותר. אנשים שונים זקוקים לנתוני מזג אוויר שונים ובחדשות אנחנו נותנים שירות לכולם: למטיילים, למתרחצים בים, להורים שצריכים לבחור בגדים בשביל הילד לגן וגם למי שבחר להישאר בבית ורק רוצה לדעת האם כדאי לתלות את הכביסה בחוץ".

"מרגע שמתחילים להבין את הדברים, נדהמים לראות כמה התיאוריה מתבטאת הלכה למעשה במזג האוויר שמגיע כמה שעות או ימים אחרי. למרות שהתחזיות לא תמיד מתממשות (בכל זאת מדובר כאן ב"גילוי עתידות" מבוסס מדע, דבר לא מובן מאליו בכלל), חיזוי מזג האוויר הינו תחום חיזוי עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים ביחס לתחומי חיזוי אחרים. מדע המטאורולוגיה והכלים העומדים לרשותנו: מפות מודלים, מדי נתונים, מכ"מ, לווייניים ייעודיים ועוד- משתפרים כל הזמן בקצב מסחרר ולכן התחזיות הולכות ומשתפרות".

מהו המסלול אותו היית צריך לעבור כדי להגיע לתפקיד? "לא היה ממש "מסלול" מקדים. תהליך האיתור והגיוס היה כולו יוזמה של חברת החדשות, זה התחיל כטלפון שהגיע כרעם ביום בהיר לפני מספר שבועות ובו הזמינו אותי לאודישן הראשון בחיי. מוכרח לומר שלא האמנתי שאתאים לתפקיד המדהים הזה שהתבצע על ידי מגישים מאוד מנוסים כמו אלעד זוהר שעזב לטובת הזכיינית "רשת" וכמובן אילנית אדלר המדהימה שעזרה לי לעבור את כל תהליך ההסמכה בחברה ועדיין מגישה את הפינה יחד איתי במקצועיות ומקצוענות".

יש לך טיפ להעביר לאנשים שנמצאים בתחילת דרכם בתחום ומעוניינים להגיע לתפקיד בסדר גודל כזה? "למי שרוצה להפוך את התחביב למקצוע הייתי ממליץ קודם לעבור הכשרה רשמית, ישנם תארים באוניברסיטאות השונות, קורסים ואפילו הרחבת בגרות כזו במספר תיכונים. אם אתם לפני גיוס, חשוב להשקיע בצו הראשון ומומלץ לבקש בכל הזדמנות להגיע לקורס הראשון בתחום: "קורס מטאורולוגים" ומשם להתקדם. חשוב לציין שבנוסף להגשת התחזית בחדשות, ישנם לא מעט תפקידים בחברות שונות שדורשות חזאים ולכן יש הרבה מה לעשות עם המקצוע".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה