מתכנתים את המחר

$(function(){setImageBanner('19f5946a-56a8-41a8-9c4c-a51f9a380417','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בזמן שכולנו עסוקים בחיי היום-יום שלנו, קבוצת תלמידים מתיכון ׳רבין׳ כבר חושבים על המחר. בנוסף ללימודיהם, הם מספיקים לנהל בכוחות עצמם קבוצת רובוטיקה ואפילו להתגייס למען הקהילה

קבוצת הרובוטיקה

קבוצת תלמידים מתיכון ׳רבין׳, המונה כ-30 תלמידים, מובילה כבר מספר שנים קבוצת רובוטיקה. שקד, ראשת הקבוצה, מספרת לנו בגאווה שאת קבוצת הרובוטיקה הם מנהלים בכוחות עצמם ומכשירים בכל שנה את הדורות הבאים. מסבירים לנו שהקבוצה פועלת בשיטת היררכיה, על מנת לעבוד בצורה יעילה ונכונה כצוות אחד, ממש כמו חברת הייטק. שקד מסבירה על אופי העבודה: ״ישנה אני- ראש הקבוצה ויחד איתי מלווים את הפרויקט ראשי הצוותים וכמובן צוותי העבודה, ההתנהלות היא כמו בחברת הייטק לכל דבר״. את תהליך העבודה הם מחלקים בין עצמם: ״כל ההתנהלות היא בינינו, אנחנו מנסים ליצור אווירה תומכת ואוהבת בין חברי הקבוצה תוך מתן דגש למקצועיות, ללמידה ולהתפתחות אישית״. עם כל חבר חדש שמצטרף לקבוצה מתחיל תהליך של הכשרה, ליווי אישי, סדנאות מקצועיות וכמובן גיבוש קבוצתי. שקד מבקשת מאתנו גם לציין את התמיכה והליווי המסור שהם מקבלים מעוזי כדר, ישי בן שימול, תמר ואיציק חכמון לאורך כל הדרך.

קבוצת הרובוטיקה

כמו כן, בשביל המורל הקבוצתי הם לוקחים חלק בשלל תחרויות עממיות. הם מספרים שתחרויות מסוג זה תורמות לחיזוק הקבוצה ומאפשרות ללמוד דברים חדשים. כרגע הקבוצה מתכוננת לקראת התחרות הבאה שלהם, הכנות שמתחילות כמדי שנה בחודש ינואר ונמשכות שישה שבועות וחצי, זאת על מנת להמציא, לתכנן, לתכנת ולשווק מאפס- רובוט. ״כבר עכשיו נכנסנו לעבודה אינטנסיבית לקראת התחרות, אנחנו יושבים לילות כימים כדי לאתגר את עצמנו מחדש ולהביא משהו ייחודי שעוד לא נראה כמותו״. בסיום העבודה האינטנסיבית, הרובוט נארז וממתין לתחילת תקופת התחרויות.

עוד מספרת לנו שקד שהקבוצה מחזיקה במספר הישגים מרשימים במיוחד: ״בשנת 2011 השתתפנו בתחרות בין לאומית בתחום הרובוטיקה, ושנה שעברה קטפנו שני פרסים בארץ על התכנון החדשני שלנו בתחום הקידוד״. כששאלנו את שקד מה לדעתה מייחד את הקבוצה שלהם היא אומרת לנו, ״מה שמיוחד בקבוצה שלנו לדעתי זה שאנחנו שמים את העבודה והדרך הרבה מעל התוצאה הסופית. חשוב לנו מאוד לעבוד בצורה מסודרת וביקורתית לאורך כל הדרך ותמיד ללמוד מהטעויות שלנו כדי להשתפר בהמשך״.

קבוצת הרובוטיקה

למרות העבודה הקשה והאינטנסיבית של הקבוצה, הם מצליחים למצוא גם זמן לתרום לקהילה. בשנה האחרונה הם יצאו במגוון פעילויות למען הקהילה בגן יבנה, כמו למשל בראש השנה: ״החלטנו לצאת לקניון ׳פרנדלי׳ ולחלק לכל העוברים והשבים תפוח בדבש ונתנו לילדים לנהוג על הרובוט שלנו ברחבי הקניון״. הם גם מספרים על מספר שיתופי פעולה שעשו עם החווה האקולוגית ביישוב, ״בשיתוף הפעולה קיימנו פסטיבל רובוטיקה שבו העברנו פעילות המותאמת לצרכים המיוחדים של כל ילד״.

שקד מסבירה לנו שכדי להוציא לפועל את כל הפרויקטים הללו הם מוציאים כסף מכיסם הפרטי. ״אנחנו משקיעים המון מעצמנו כי אנחנו באמת אוהבים את התחום, במיוחד בעולם שאנחנו חיים בו שמתפתח כל יום והעתיד נמצא ברובוטיקה״.

קבוצת הרובוטיקה

לכל אלו מכם שירצו לתרום ולסייע בחומרים, פריטים ואפילו תרומה סמלית יכולים ליצור קשר עם שקד ראשת הקבוצה לפרטים נוספים בטלפון:

0503674671

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה