מקומות לבילוי רומנטי בטבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('08fb9372-4c81-4bc2-92c4-686cf9c25dc7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('08fb9372-4c81-4bc2-92c4-686cf9c25dc7','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

האהבה קיימת בטבע זה שנים רבות, וכידוע הטבע והנופים היפים בארץ ישראל משפיעים לטובה על התחושות והרגשות שלנו, ויכולים לייצר אווירת ט"ו באב מושלמת. רשות הטבע והגנים ממליצה על גנים לאומיים ושמורות טבע המתאימים לבילוי רומנטי מיוחד.

גן לאומי ארבל צילום יובל גסר

גן לאומי ושמורת טבע ארבל

בגן לאומי ושמורת טבע ארבל הממוקמת במצוק הנושא את אותו השם, נהנים מכל הטוב שיש לטבע שלנו להציע – צמחייה ייחודית ונדירה הצומחת בין הסלעים והמצוקים כמו הדרדר, ציפורן משולשל, שיח לוענית הסלעים וקרקש צהוב. וחיות בר המנצלות את הנקיקים והמחילות הטבעיות כגון יוני סלע, צוקית בודדת, הכתלי הנדיר, שפנסי סלע ועוד, מקומות היסטוריים, נופים מרהיבים ותצפיות יפות שהופכות את הביקור במקום לרומנטי במיוחד. נוף השמורה עוצב ע"י מפגש השבר הסורי-אפריקאי עם שברי משנה, שהביאו להופעתם של מצוקי גיר ודולומיט מרשימים - הר ארבל  והר ניתאי. בין שני הצוקים עובר אפיקו העמוק של נחל ארבל, בו נובע מעיין קטן - עין ארבל.

בארבל ישנן שלוש תצפיות הצופות על נופי הגליל התחתון והעליון. אחת מהן, כנראה הרומנטית ביותר מבין השלוש, היא התצפית של מצפור אמיתי. בתצפית ישנו בספסל בודד ועץ אלה מרשים בגודלו וביופיו, ממנו תוכלו לראות את העדות הברורה ביותר לשבר הסורי אפריקאי שחצה את הר ארבל לשניים לפני כ-10 מיליון שנה. עדות חדשה יותר להיסטוריה שהתרחשה באזור הינה חומת אבן משנת 67 לספירה, שרשרת אבנים הנישאת על גבי הר ניתאי וממשיכה עד לראשו. עץ האלה צופה על בקעת גינוסר, בקעה עשירה בעצי מנגו, זיתים ושקדים. מימין לתצפית ניתן אף להשקיף על הכינרת.

קיסריה צילום דניאל כהן

גן לאומי קיסריה (מתחם הנמל)

צאו לסיור רומנטי בין שרידיה של קיסריה. בגן לאומי קיסריה ישנם עד היום שרידים רבים של עיר הנמל הרומית שעמדה כאן, כולל התיאטרון הרומי המפורסם המשמש גם היום כאחד ממתחמי ההופעות המפורסמים בישראל. התיאטרון נמצא בקצה הדרומי של הגן הלאומי, בעבר הגיעו אליו תושבי האזור ליהנות ממופעי דרמה וקומדיה. כאשר יוצאים מהתיאטרון לכיוון הטיילת חולפים על פני חצר רחבה, אשר בעבר שימשה כחצר הפנימית של אגף האירוח בארמונו של הורדוס. חלק נוסף של הארמון נבנה בחלקה המערבי של החצר, על גבי שונית ימית. עם השנים חרב הארמון ונותרו ממנו רק שרידים מועטים.

בנוסף לתיאטרון ולשרידי האמרון, בסמוך לחלקה הדרומי של הטיילת ובמקביל לחוף ניצב ההיפודרום של קיסריה – מבנה מרשים שנבנה בימי הורדוס ושימש לתחרויות אתלטיקה, הצגת חיות פרא, מרוצי סוסים ועוד. בשנים האחרונות מקיימת רשות הטבע והגנים אירוע תרבות בהיפודרום, בעיקר תחרויות סוסים כמו שהיו באזור לפני 2000 שנה. מי שמעוניין לקחת פסק זמן מהאתרים ההיסטוריים, מוזמן לטייל לאורך חוף הים של קיסריה בטיילת היפה המחברת בין האתרים בצפון הגן הלאומי ועד הארמון בדרום. כמובן שכל סיור לאורכו של החוף יפה ומומלץ ליותר לאורה של השקיעה.

נחל פרת צילום דורון ניסים

שמורת טבע נחל פרת

שמורת הטבע נחל פרת, היא נאת מדברים מקסימה ורומנטית שאסור לפספס. ערוץ הנחל ויובליו יורדים מגובה של כ- 800 מ' מעל פני הים ועד לגובה 395 מטרים מתחת לפני הים. קניונים מדבריים, אתרים היסטוריים, משטחים מוצלים לפיקניקים ומעיינות שופעים, כולל מעיין עין פרת הנמצא בצמידות ליישוב עלמון – כל אלו הופכים את נחל פרת לטיול רומנטי שאסור לפספס. המעוניינים להגיע ולטייל בשמורה יכולים לבחור בין מגוון מסלולים המתאימים לכל סוג של טיול – ממסלולים קצרים של חצי שעה ועד מסלולים יום שלם למיטיבי לכת הנמשכים כ-4 שעות.

הטיול בנחל פרת מתאים מאוד למשפחות וגם לטיול זוגי ורומנטי, לכל אותם זוגות המחפשים טיול כיפי המסתיים בפיקניק מהנה. מומלץ לצאת למסלול מעגלי קליל לצידו של הנחל, אשר נמשך כשעה וחצי, מתחיל בבית המשאבות המנדטורי ומסתיים בחורשת האקליפטוסים.

הטיול מתחיל בבית המשאבות המנדטורי ששימש את הבריטים לשאיבת מים עבור מזרח ירושלים, משם ממשיכים במעלה הנחל, נהנים מהמצוקים המרשימים, מצמחיית הנחלים המפותחת הכוללת סוף מצוי, נענע משובלת, וברוניקת המים, ומצלילי המים הזורמים, מטפסים לכיוון המערה עד שמגיעים לשער מנזר פארן העתיק הפעיל גם היום, אשר נקראה גם "המנזר הראשון במדבר יהודה" ומשמש כיום את הכנסייה הרוסית. המנזר הוחרב בעת הכיבוש הפרסי, אך בשלהי המאה ה-19 נרכש על ידי הכנסייה הרוסית והפך מחדש למנזר פעיל. בדרך למנזר (וגם בירידה ממנו), ניתן ואף מומלץ לעצור בדרך ולהתרענן בבריכות הטבעיות שיוצרים מי הנחל הזורמים.

לאחר הצצה על המנזר ניתן לחזור באותה דרך שבה הגעתם במורד הנחל, אך מומלץ להמשיך ולסיים את הטיול  בחורשת האקליפטוסים המוצלת לצד מי הנחל הזורמים –  זה מקום נהדר לסיים עם פיקניק נחמד ורומנטי, ואף לטבול במים.

תל חצור צילום שרית פלאצי' מיארה

תל חצור

תל חצור הינו אתר בוטיק שהביקור בו הוא כמעט תמיד אינטימי, שקט ונעים, ומשעות אחה"צ יש בריזה שהופכת את השהות במקום לנעימה במיוחד. זהו התל הגדול ביותר בישראל ומשתרע על שטח עצום של כ- 800 דונמים.

בביקור בתל חצור ניתן לצפות בשרידים מתקופות שונות ורבות בהיסטוריה של העם היהודי, ומומלץ מאוד לא לוותר עליהם. בין השרידים אשר התגלו בתל חצור אפשר למצוא שרידי ארמון כנעני מהמאות ה-13-14 לפנה"ס, אשר שימש את מלכי חצור אשר שלטו על האזור. מהארמון נשקף גם היום נוף יפיפה לכל הכיוונים, ומומלץ מאוד לבקר בו. בנוסף לארמון, בתל חצור ישנו "שער שלמה" – שער ובו שישה תאים ושני מגדלים, המתוארך למאה ה-10 לפנה"ס. מדרום לשער ניתן לראות שרידי חומת סוגרים מאותה התקופה, ומתחת לתא האמצעי אגף הדרומי נמצא מפתן בזלת של מקדש כנעני.

אך לא רק היסטוריה אפשר למצוא בתל חצור, אלא גם נופים עוצרי נשימה שיהפכו את הבילוי המעניין לרומנטי ויפה. תל חצור ממוקם עשרות מטרים מעל עמק החולה, ויש בחלקו העליון מבט של 360 מעלות על כל העמק וההרים שסובבים אותו, ומספר נקודות תצפית מרהיבות. בצפון התל ניתן לראות את עמק החולה ואת רכס החרמון, במערב ניתן להתרשם ממראה רכס הרי נפתלי והרי דרום לבנון. במזרח נמצא קיבוץ איילת השחר ורכס התלים בנטל, אביטל ותל פארס, ובדרום נמצאת שמורת אירוס הדור. בנוסף, בחלקו העליון של התל ישנן פינות מוצלות ונעימות לישיבה, מנוחה ותצפית על עמק החולה, כולל פינה מוצלת, מפורסמת ורומנטית תחת עץ האלה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה