צלמים התפקדו-רשות הטבע והגנים משיקה טיולי צילום במיוחד עבורכם "טבע זום אין"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('00f4bbc5-6236-48b5-ad19-3c173a4c8f3b','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('00f4bbc5-6236-48b5-ad19-3c173a4c8f3b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

הטבע בישראל הוא מהיפים בעולם וגם מצטלם נהדר. עשרות אלפי צלמים חובבים ומקצועיים מישראל ומהעולם פוקדים פינות ורגעי קסם מיוחדים ומפיקים בלחיצת כפתור עם ציוד צילום מתקדם ואפילו עם סמארטפון רגיל צילומים מרהיבים ומעתיקי נשימה. אלו מתפרסמים תדירות ברשתות החברתיות וגם בערוצי התקשורת וזוכים למחמאות והוקרה מכל עבר. לא פחות חשוב מכך החוויה של הצלמים ואלו שמתלווים אליהם, נצרבת בליבם ובנפשם כחוויה מרוממת רוח ומרגשת במיוחד.

בין חוויות הצילום הראשונות שמושקות כבר עתה במסגרת סדרת "טבע זום אין":

שמורת הטבע עין אפק - צילומי זריחה, מאקרו (תקריב) פרוקי רגליים וצומח, עופות מים וחיות בר אחרות ביום שישי, 13/11/2020 החל מהשעה 5:30 בבוקר – טרום זריחה. שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. מראש טחנת הקמח העתיקה נראים נופי עמק עכו, ובגן המקלט אפשר להתרשם מהצמחים הנדירים של מישור החוף.

שמורת טבע עין אפק צילום מנו גרינשפן

הגן הלאומי ירקון – תל אפק - צילומי שקיעה מול האגם עם עופות המים או/ו במבצר אנטיפטריס הקדום עם נוף מרהיב לגוש דן, ביום חמישי ה- 19/11/2020 . במועד זה הגן הלאומי יהיה פתוח במיוחד עד רדת החשכה (במקום 16:00) לטובת צילום בשעות הזהב ורגעי השקיעה. בגן הלאומי ירקון תל אפק אגם מלאכותי קסום שנבנה על שקע טבעי, לשם יצירת בית גידול מתאים לבעלי חיים שוכני מים ולמטרות פנאי ונופש. בנוסף במתחם ירקון תל אפק מבצר מרשים שנבנה בתקופה העות'מאנית לפני מאות שנים וממנו נשקף נוף מרהיב לכל האזור.

הגן הלאומי ארבל - צילומי זריחה מרהיבה על מצוק הארבל מול הכנרת – יום שבת, 28/11/2020 עם פתיחה מיוחדת  החל משעה 5:30 בבוקר. מצוק הארבל, המתנוסס מעל הכנרת, משקיף לגולן לחרמון ולהרי הגליל ומהווה את לבה של שמורת הטבע ארבל, ואת הגן הלאומי ארבל המקיף אותה. הגן הלאומי ושמורת טבע ארבל כוללים גם את הר ניתאי, הר סביון, נחל ארבל וכן שני יישובים קדומים שהותירו שרידי שני בתי כנסת מפוארים וחומה מימי המרד הגדול, וכן שבילי טיול אל מצודה עתיקה ובה מערות טבעיות.

גן לאומי מצדה צילום מנו גרישפן

הגן הלאומי מצדה – צילומי זריחה מרהיבה מפסגת ההר ומול נוף יום המלח – ביום שישי ה -11/12/2020 . ביום זה לבאים ממצדה מזרח הרכבל יפעל לעלייה להר מאור ראשון (סביב השעה 06:00) הזריחה צפויה בסביבות 6:30 . האתר ייפתח החל מ 5:30 להסדרת הכניסה והתשלום. בנוסף ניתן יהיה להעפיל לפסגת ההר דרך שביל הסוללה מחניון הלילה מצדה מערב (הגעה דרך ערד). עלייה רגלית של כחצי שעה.

מצדה, מאתרי המורשת המשמעותיים ביותר בישראל, היתה המעוז האחרון של לוחמי חירות יהודיים מול הצבא הרומי והיא מסמלת את אחריתה של ממלכת יהודה בסוף ימי בית שני ואת חורבנה האלים. על במת ההר שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס ועדות אילמת למצור הרומי והסוף המר. ההר הפך לסמל והזריחה הנצפית ממנו מול ים המלח לאחת הזריחות המרהיבות והמיוחדות שניתן לחוות בישראל.

 

לדברי יניב כהן, מנהל תחום קשרי עיתונות ברשות הטבע והגנים, צלם מקצועי ומיוזמי חוויות 'טבע זום אין' : "צילום הוא תחביב, מקצוע, אומנות, כלי ביטוי ותשוקה למיליוני אנשים בעולם ומאות אלפי אנשים אם לא יותר בישראל. לראות ולחוות מקרוב את מוקד העניין ברגע המיוחד ולצלם אותו מזווית אישית, יצירתית ואומנותית זה משהו מרגש ומלהיב המלווה בתחושת סיפוק אדירה. התמונה נשמרת עשרות שנים קדימה וכל מבט בה מעורר מחדש לצלם את התחושות שחווה באותו רגע. גם אלו שרק מביטים בה מרגישים חלק מהחוויה.  סדרת 'טבע זום אין' נועדה לענות על תשוקה זו ועל הביקוש הגובר מצד צלמים לחוויות והזדמנויות צילום מיוחדות. זאת תוך חיבור והנגשה של הטבע היפה והמיוחד בישראל מזווית מעניינת ופחות שגרתית לקהילת הצלמים החובבים והמקצועיים ובכלל למטיילים. טבע זום אין  משתלב עם יעדיה של רשות הטבע והגנים להעצים את חוויות הביקור של המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באמצעות חיבור חוויתי, בלתי אמצעי ובלתי נשכח  ליופי וערכי הטבע, הנוף והמורשת המאפיינים אותם . חשוב לציין כי כל פעילות חוויתית מסוג זה, הדורשת השקעת משאבים מיוחדים מצד הרשות  ופתיחת האתרים בשעות מיוחדות וחריגות מעבר לרגיל נעשית תוך בחינת הנושא עם האקולוגים ומנהלי האתרים הרלוונטיים כדי להבטיח מעבר לחוויה  גם שמירה על הטבע ועל בטיחות המטיילים בשעות הביקור הפחות שגרתיות".

בכוונת רשות הטבע והגנים לבחון בהמשך שילוב של עוד חוויות צילום מיוחדות במסגרת "טבע זום אין" בשמורות טבע וגנים לאומיים נוספים בהתאם לעונות השנה ככל שיתאפשר וככל שתהיה לכך היענות מצד קהילת הצלמים המקצועיים והחובבים והמטיילים בכלל. במסגרת זו מתקיימת גם חשיבת יחד והתייעצויות שוטפות עם מגוון  צלמים מקצועיים וחובבים.

הביקור במועדי הצילום והפתיחה המיוחדים במסגרת "טבע זום אין" הינו בעלות דמי כניסה רגילים לשמורות הטבע והגנים הלאומיים ללא תשלום נוסף וחינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. העלייה ברכבל במצדה בתשלום נוסף.

יודגש כי הביקור בשמורות הטבע והגנים הוא בהתאם להנחיות התו הסגול בצל הקורונה ועל כן נדרש גם להירשם לביקור מראש בכל אתר במועד הרלוונטי באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.  אפשרות ההרשמה דרך אתר האינטרנט  למועדים הקרובים של "טבע זום אין" באתרים השונים תיפתח החל מיום שני הקרוב בבוקר (9/11/2020). בתוך כך,  בעונת החורף, במקרים של מזג אוויר סוער במיוחד חשוב להתעדכן לפני היציאה דרך אתר רשות הטבע והגנים אם חלו שינויים כלשהם באופן הביקור. 

פרטים נוספים והרשמה באתר רשות הטבע והגנים: https://www.parks.org.il/

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה