אופניים חשמליים – כמה רחוק הם באמת מגיעים?

$(function(){setImageBanner('977eafa9-de87-49d4-9b23-2edec37148d0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כמה רחוק באמת אפשר לרכוב על אופניים חשמליים ואיך תאריכו את טווח הנסיעה שלכם? מגזין "גן יבנה נט", בשיתוף עם אתר "הרוכב החשמלי", נותנים את התשובות

  קרדיט תמונה הרוכב החשמלי

קניית אופניים חשמליים היא רכישה של כלי תחבורה. בין אם מדובר על בני נוער שקונים אופניים חשמליות בשביל להגיע לבית הספר או לחוג, ובין אם הרוכב הוא הורה שמחפש פתרון להקפצת הילדים לגן בדרך לעבודה. לא בכדי, אחת השאלות הנפוצות שעולות בחיפוש אחר אופניים ממונעים היא שאלת המרחק. כמה רחוק, באמת, האופניים החשמליים יכולים להגיע מבלי לפגוש שקע חשמלי. על מנת לענות על כך, ובכדי לעשות את זה נכון בהתאם למפרטים שמאפיינים את דגמי 2021-2022, נפגשנו עם נציגי אתר "הרוכב החשמלי".

"הרוכב החשמלי" הוא פורטל מידע עצום הנחשב כיום ליחיד מסוגו בישראל שמתמחה אך ורק באופניים חשמליים. כ-150,000 רוכבים ממונעים מבקרים בו מדי שנה ומאות משתמשים בכל חודש במוקד (החינמי) של הפורטל.

"הרוכב" מהווה עבורם פלטפורמה מקצועית ועדכנית לגבי בחירת אופניים חשמליות בהתאם לפרמטרים השונים. בשיתוף פעולה עם האתר, אנו עונים כעת על כמה שאלות נפוצות (מאד) לגבי טווח הנסיעה באופניים חשמליים. שנצא לדרך?

מה קובע את הטווח בדגמי אופניים חשמליים?

טווח הנסיעה של אופניים חשמליות נקבע בראש ובראשונה לפי הסוללה והקיבולת שלה. נכון להיום, כשאנחנו מדברים על דגמי אופניים חשמליים חדשים, הקיבולת של הסוללת נעה בין 8 אמפר/שעה ל-21 אמפר/שעה.

בתנאי מעבדה סטריליים, סוללה עם 8 אמפר יכולה לקחת את האופניים עד כדי כ-15 ק"מ, וסוללה של 21 תספיק אפילו ל-60 ק"מ. בפועל, מדגישים באתר "הרוכב החשמלי", הנתונים הם נמוכים יותר. קיים מרחק של כ-30% פחת לעומת תנאי המעבדה מול הכביש ושביל האופניים. ממש כמו בנתוני צריכת דלק, המשמשים בסוף להשוואה ופחות לתכנון נסיעה.

באתר "הרוכב החשמלי" אומרים כי אופניים חשמליות עם 21 אמפר יספיקו ברכיבה אמיתית לכ-30 ק"מ ואופניים עם 8 אמפר יצליחו לנוע היטב עד 7-10 ק"מ.

כמה האמפר משפיע על המחיר?

רוכבים רבים קונים אופניים חשמליות מתוך כוונה להחליף את האוטובוס, המונית, הרכבת או הרכב הפרטי. לא אחת, הם מחפשים אופניים עם טווח נסיעה גדול ביותר ומגיעים לחנויות עם דרישות של 40 ו-50 ק"מ.

רוכבים אלה חייבים להבין שהם אינם יכולים להתפשר על האמפר ועליהם להשקיע את הסכום הכספי הדרוש. לא מדובר בעניין של מה בכך שכן האמפר הוא רכיב שמייקר מאד את המחיר של האופניים.

נכון להיום, דגמי אופניים חשמליים נמכרים בעלויות שנעות סביב 3,000-9,000 שקלים. בגבול התחתון מדובר על אופניים חשמליים עם 8-10 אמפר, והחל מ-6,000 שקלים ומעלה יש התקרבות ל-18-20 אמפר.

האם אפשר להאריך טווח נסיעה של אופניים חשמליים?

כן, בוודאי. ראשית, כשאתם רוכבים על אופניים חשמליות כדאי מאד לרכוב עליהן כשהן טעונות באופן מלא. כאשר הסוללה מתחילה להתרוקן, זה לא מסמן רק את התרוקנות "מיכל הדלק" שלכם אלא גם בא לידי ביטוי בביצועים. אופניים עם סוללה חלשה ייסעו לאט יותר ובאופן משמעותי. סוללה חזקה ומלאה תעניק לכם מהירות יציבה ותאפשר גמיעת מרחקים גדולים.

דבר נוסף – כדאי מאד שלא להסתמך לכל אורך הנסיעה על המצערת. כלומר, ידית "הגז". כאשר הרוכב משתמש בפדלים הוא למעשה מסייע למנוע ומשתתף בעבודה. חשוב להדגיש בעניין זה כי פידול באופניים חשמליים לא דורש כל מאמץ וגם אם תפדלו ביום הכי חם בשנה סביר להניח שאפילו לא תרגישו את זה. מצד שני, עבור האופניים, הפידול יכול להגדיל את המרחק שלהם עד כדי 150%.

לסיכום,

בחירת אופניים חשמליות צריכה להיות בחירה מושכלת. במידה שטווח הנסיעה הוא קריטי מבחינתכם, אין מקום להנחות או "עיגולי פינות". רוצים לדעת עוד? מוזמנים ליצור (בחינם) קשר עם אתר "הרוכב החשמלי". נציגי האתר עובדים בשיתוף פעולה עם עשרות חנויות מובילות ברחבי הארץ ומכירים את כל הדגמים בשוק. עד לרמת מפרטים ומחירים.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה