בועת הנדל"ן: האם היא תתפוצץ, או שכדאי לקנות דירה עכשיו?

$(function(){setImageBanner('53b41a08-1b42-4cc3-b38e-e866004d2bbc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

אין שיחת סלון שלא מגיעה בשלב כזה או אחר לנושא הדיור, ואין בעל ממון שאינו מצטער שלא רכש דירה להשקעה לפני העלייה המשמעותית במחירים, אך בתחום הנדל"ן כמו בתחום הנדל"ן קשה לקרוא את המפה ועל כן גם כיום כאשר הבועה מרחפת באופן יציב מעל ראשנו ואינה מראה סימני סדקים, עדיין נשארת השאלה האם כדאי לרכוש דירה להשקעה דווקא עתה - האם רכישת דירה מהווה השקעה אטרקטיבית, ואם כן היכן שווה לרכוש.

שגרה ביתית עם עסק מצליח |  צילום: pixabay

נתונים ופרשנויות

אם נבחן מה שלום הבועה שלנו, נעצור להציג מספר עובדות: כאשר מדובר בדירה להשקעה המיסוי מוסיף נטל משמעותי ובנוסף  מחירי הנדל"ן אט אט מתייצבים. מה אם כן המסקנה? ובכן הדעות חלוקות, וללא ספק שלל דעות נחרצות קובעות שעתה אין למהר לרכוש דירה להשקעה, אלא מוטב לבחור בחלופה יותר מבטיחה, קרי תחום המניות. עם זאת, מצד שני בהחלט קיימים מביני דבר שכן מאמינים בביטחון שנכס להשקעה מעניק, במיוחד אם פועלים באופן חכם ולא מביטים מטה, אלא צופים רחוק אל עבר העתיד לבוא, ואכן באתר המרכז לנדל"ן תמצאו מגוון הצעות מפתות, כאלו שמתייחסות לנתונים העכשוויים ובו זמנית מאמינים בכדאיות הנצחית של השוק.

לנצל את המומנטום

אם גם אתם אוהבים את הביטחון שנכס מעניק ומאמינים שהשינוי הכלכלי עוד עתיד לבוא, יש להבין כיצד משחקים כאשר הכללים משתנים, משמע יש להבין היכן ומה רוכשים, ושוב נציין שכל זאת נכון כל עוד משקיעים לטווח הארוך. אז מה יש לחפש? בעיקר דירה שמיועדת להשכרה, וזאת כי המצב הנוכחי שבו יש פחות ופחות דירות להשקעה הוביל לביקוש צומח בתחום, ופה רצוי למנף את הסיטואציה - במיוחד כיוון שהממשלה עדיין אינה מתחרה או מתערבת בנישה.

דירה קטנה שווה יותר

אז מה רוכשים? יש סבורים שמוטב להתמקד בדירות קטנות שקל להשכיר, פשוט כי אז התשואה תהיה הרבה יותר גבוהה. כמו כן, מוטב להשקיע דווקא באזורים שמרוחקים מהמרכז, אם כי אז הסיכון יותר גדול, ולו כי לרוב נאלצים לנהל את עיסוקי ההשכרה מרחוק ואף לא בטוח שיהיה קל למצוא שוכרים. אי לכך אם אכן בוחרים באזור הפריפריה, מוטב להתמקד בדירה שממוקמת היטב, ולו לצד מוסד לימודים להשכלה גבוהה.

אופציה נוספת

עוד אופציה מבטיחה עבור השקעה בנדל"ן מתמקדת בנישה מעט שונה, משמע לא מדובר בעוד דירה להשכרה, אלא באופציה לרכוש בניין שמיועד עבור משרדים. עם זאת, יש לקבל החלטה מושכלת - יש לבחון האם בנייני המשרדים שלצד הבניין המדובר מלאים, ובהתאם לקבל החלטה. כמו כן, נוסיף שכאשר מוצאים מקום פוטנציאלי בהחלט ניתן לצפות לתשואה יחסית גבוהה, ואף נוסיף שבמקרה זה סכנת המיסוי אינה רלוונטית.

 

שנסכם? ובכן כיום לא רבים ששים להשקיע בנדל"ן, אך בו זמנית כן קיימות הצעות מפתות (בין היתר הגרלת המחיר למשתכן), ועל כן החוכמה היא למצוא את האופציות המבטיחות ביותר ולנצל אותן לטובתכם, לנצל את העובדה שרבים נרתעים מהמצב, כך שאם מסתכלים על הנתונים הפוך (ובו זמנית לאופק), הרי שניתן לנצל את המצב לטובתכם.  

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה