מהו תפקידו של מודד מוסמך?

$(function(){setImageBanner('ef6b0a9c-83d3-482b-a068-910b0f1df563','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

מיהו מודד מוסמך? איזה מוסד לימודים מעניק תואר מודד מוסמך? מדוע חשוב לשכור את שירותיו של מודד מוסמך בעל ניסיון? כל מה שרציתם לדעת על מקצוע המדידה וחשיבותו בענף הבנייה בכתבה הבאה.

מודד מוסמך

מודד מוסמך מה תפקידו?

אז אתם מבינים שאתם זקוקים לשירותיו של מודד מוסמך אבל אתם לא לגמרי מבינים מה זה אומר, מה התפקיד שלו, איך מוצאים מודד מוסמך, איך בודקים את ההסמכה שלו והאם חובה שהמודד אכן יהיה מוסמך או שאפשר גם אחרת. בשורות הבאות נספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת כדי להיעזר בשירותיו של מודד מוסמך מה תפקידו ואיך מוצאים אותו.

 

מיהו מודד מוסמך?

מדידה היא מקצוע אקדמי, המחייב השלמת תואר בלימודי הגאודזיה. לימודים אלה נלמדים בישראל בטכניון בלבד, אם כי ניתן להשלים אותם גם במוסדות אקדמיים מוכרים במדינות זרות. לאחר השלמת התואר, יש לעבור מבחני רישוי של המרכז למיפוי ישראל.

מודד שהשלים את הלימודים הנדרשים ועבר את המבחנים בהצלחה, הופך למעשה למודד מוסמך ושמו נכנס למאגר המודדים המוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

 

מהו תפקידו של מודד מוסמך?

מודד מוסמך טעם היחידה למדידות, כשמו כן הוא, הוא איש המקצוע שאחראי לבצע מדידות שטח. הנוכחות שלו נדרשת בעיקר בתהליכי בנייה חדשה, אך שירותיו קיימים ונדרשים גם בתהליכי שיפוץ ובמקרים נוספים שאינם בהכרח תהליכי בנייה.

בפרויקט בנייה, נדרש המודד לבצע מדידות שטח, לבנות מפות טופוגרפיות ולהביא אותן אל שולחן התכנון על מנת שהאדריכל יוכל לתכנן את המבנה על בסיסן. לאחר גיבוש תוכנית הבנייה, נדרש המודד המוסמך לבצע סימונים בשטח בהתאם לתוכנית (גבולות מגרש, מעטפת מבנה, מיקום יסודות וכן הלאה).

לאורך תהליך הבנייה, נדרש המודד לבצע מדידות רצופות של המבנה ולוודא שהוא נבנה על פי תכנית הבנייה ועל פי היתרי הבנייה שניתנו לו. בתום פרויקט הבנייה, על המודד לייצר מפות ושרטוטים שייכנסו לתיק המבנה אצל רשם המקרקעין.

מודד מוסמך הוא גם איש המקצוע שאחראי לבצע את כל עבודות המדידה הקשורות למבנים בכלל. כך למשל, אם אתם רוצים למדוד את הבית או העסק שלכם לצרכי ארנונה, לצורך ניהול מאבק משפטי מול השכנים או לכל צורך אחר, עליכם לעשות זאת באמצעות מודד מוסמך.

 

האם חובה שהמודד יהיה מוסמך ואיך מוצאים אותו?

ככלל, כל מדידה שאתם עושים, חשוב שתעשה על ידי מודד מוסמך בלבד. הרשויות ובכלל זה גם הערכאות המשפטיות מתייחסות אך ורק למדידות שנעשו על ידי מודד מוסמך.

אך ורק מדידה שנעשתה על ידי מודד מוסמך תחשב לראיה משפטית או למסמך שעל פיו תוכלו לבוא ולטעון מול הרשות המקומית, למשל במחלוקת סביב חבות הארנונה שלכם או היקף היטל ההשבחה שהוטל עליכם.

את המודד המוסמך תוכלו למצוא באמצעות המלצות וחוות דעת מקצועיות של קבלנים, אדריכלים, מעצבי פנים ואנשי מקצוע אחרים העובדים עם מודדים מוסמכים ביום יום. כמו כן, תוכלו למצוא אותו גם במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל בו תרצו בכל מקרה לוודא כי המודד ששכרתם, אכן רשום כמודד מוסמך.

https://surveyor1.co.il/   היחידה למדידות אתר המודדים של המדינה

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה