מהי התקופה הנכונה עבורכם להחליף את הרכב?

$(function(){setImageBanner('cb91c602-beef-4e66-946f-76b4bb3f4b5c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
העיתוי, כך מסתבר, הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר שוקלים החלפת רכב. מתי כדאי להחליף רכב? מהו העיתוי המשתלם ביותר בהיבטים שונים, ואיזה תפקיד משחקת תקופת הקורונה במערכה הזו? על כל אלה ועוד בכתבה שלפניכם.

מעוניינים להחליף את הרכב? חלק מהחוכמה זהו העיתוי הנכון

אנשים רבים שואלים את עצמם מתי כדאי להם להחליף את הרכב שברשותם ברכב חדש או יד שנייה. האם להיפרד מהרכב הנוכחי מבעוד מועד לפני שיתחיל "לזייף" או לסבול מירידת ערך ולהמשיך להחזיק בו ולמצות את השימוש בו לזמן המקסימלי? האם כדאי לחכות למבצעי סוף השנה כדי לרכוש רכב חדש או שעדיף להיפטר ללא דיחוי מהרכב הישן שכבר מבלה במוסכים יותר מאשר על הכביש? בכל מקרה, מן הראוי להיות חכמים כאשר רוכשים רכב חדש, ובין השיקולים השונים גם לעיתוי יש השפעה גדולה. העיתוי בנוי ממרכיבים שונים אותם נסקור וננתח מיד.

 -

pexels

שימו לב לעונת המכירות – השנתון משחק תפקיד

השנתון של הרכב הוא ללא ספק אחד הנתונים המשפיעים ביותר על המחיר, והדבר בא לידי ביטוי במבול המבצעים שאנו רגילים לראות בשוק הרכב מדי סוף שנה. בין אם מדובר ברכב חדש שבכוונתכם לרכוש מסוכנות, רכב 0 ק"מ, עסקת טרייד אין או רכבי יד שנייה הנמכרים על ידי סוכנויות רכבים וחברות ליסינג – לרוב לקראת סוף השנה יצוצו מבצעים אטרקטיביים וימי מכירות אגרסיביים המציעים הנחות משמעותיות. לפיכך, אם בכוונתכם לרכוש רכב חדש ובבעלותכם יש רכב שעדיין משרת אתכם נאמנה, כדאי מאוד להמתין ל"מחירי סוף העונה".

 

קחו בחשבון את ירידת הערך

הממוצע להחלפה של רכב ישן בחדש היא אחת ל-3 שנים, שכן עיקר ירידת הערך של רכב חדש הינו ב-3 השנים הראשונות לחייו, שבסופן ערכו יכול לרדת עד לכדי 50%. חשוב לקחת גם את השיקול הזה בחשבון של עיתוי החלפת הרכב.

 

עשו את החישוב התקציבי של עלויות מול הוצאות

העיתוי להחלפת רכב קשור במקרים רבים, ובצדק רב, בשיקולים פיננסיים אישיים. בסופו של דבר, ההחלטה חייבת להיעשות לאחר בחינה תקציבית של ההכנסות שלכם אל מול העלויות וההוצאות שלכם – גם ברמה הכללית וגם ספציפית ביחס לרכב עצמו (כמו איבוד ערך, צריכת דלק, תשלומי ביטוח, תיקונים וחלפים). כך לדוגמה, אם הרכב שבבעלותכם תובע מכם שעות מוסך רבות הכרוכות בהוצאות כספיות גדולות, כדאי לשקול להיפרד ממנו גם במחיר של הוצאה כספית ניכרת שידרוש מכם מהלך של רכישת רכב חדש. גם אם אין בידכם את מלוא הסכום הנדרש לרכישת רכב, ניתן להשיג כיום מימון ראשוני באמצעות הלוואה לרכב בתנאים טובים ותוך פריסת תשלומים נוחה לאורך תקופה ארוכה. בסופו של יום – צעד כזה עשוי להשתלם יותר מאשר להחזיק ברכב ש"שותה" את כספכם. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי טרם נטילת הלוואה יש לבחון היטב את תנאי ההלוואה המוצעת לנו על ידי הגופים הפיננסיים השונים ולוודא כי אנו מסוגלים לעמוד בהחזרי ההלוואה.

 

זמן קורונה – זמן לעשות שיעורי בית

בכל תקופה, החלפת רכב היא משימה שתדרוש מכם השקעה של חשיבה רבה, של זמן ניכר המוקדש לעניין ושל התארגנות פיננסית הולמת. מדובר בתהליך ארוך, שבמהלכו יש להתייעץ, לבדוק, לעשות מחקר וללמוד אודות הרכבים השונים ואפשרויות הרכישה השונות המוצעות כיום בשוק הרכב. תקופת הקורונה בה כולנו שרויים כרגע בלית ברירה היא זמן טוב להפיכת הלימון ללימונדה. כעת, כשרבים מאיתנו לא עובדים מחד ומחפשים דרכים להעסיק את עצמנו מאידך, אנו פנויים יותר לבצע את כל הצעדים בדרך אל החלפת הרכב. בהקשר זה, ראוי לציין כי חלק מהגורמים מאפשרים כיום גם רכישת רכבים אונליין. כך או אחרת, גם אם תקופת הקורונה אינה אידיאלית עבור חלק מהאנשים לביצוע החלפת הרכב בפועל, הרי שהיא בהחלט אידיאלית לביצוע כל ההכנות והמהלכים המקדימים.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה