מה מאפיין מטבחי פרובנס?

$(function(){setImageBanner('fad62097-bfe0-40b4-9b02-5ff6168637d7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כשאומרים מטבח, אומרים צרפת. המטבח הצרפתי, ברמה הקולינרית, נחשב למטבח הקלאסי והידוע ביותר, שכל מי שרוצה להיות שף מצליח חייב לעבור דרכו, גם אם הוא מגיע מעולם קולינרי אחר. הסיבה לכך היא שכדי לשבור את החוקים, צריך ראשית לדעת אותם, ולחצות את הגבולות. מה לא נאמר על המטבח הצרפתי? אך המטבח הצרפתי מעולם לא היה מגיע למה שהוא לולא המטבח הפיזי עצמו, המרחב הפיזי שבו בעצם כל הקסם קורה. מטבחי פרובנס מתעלים מעל כולם ברמה העיצובית, מכיוון שסגנון העיצוב שלהם מאוד מובחן ומאופיין. אז מה מאפיים מטבחי פרובנס?

PIXABAY

איזור הפרובנס נמצא בדרום המדינה ומכונה גם כ"הגינה של צרפת". הוא מאופיין בשמש חמימה ואדמה פורייה, וסגנון הבישול שלו מלא בתבשילי קדירה חמימים וקולינריה איכותית שמבוססת על התוצרת הנמכרת בשווקים המקומיים. בצמחייה תמצאו שדות לבנדר, פרחי חמנייה, ועצי זית, שהופכים בבוא העת לשמן זית איכותי שיימכר בשוק.

מטבחי פרובנס הם מטבחים שנחשבים כלב ליבו של הבית, מרכז ההתרחשות וההתכנסות, ולכן הם רחבי ידיים. הם מאופיינים בעיצוב פונקציונאלי, אך משלב בתוכו אלמנטים כפריים. במטבחי פרובנס קלאסיים תוכלו למצוא קירות ועמודי אבן, קורות מעץ אלון מקומי, ארונות רבים, אריחים, ריצפה מעץ אלון, ארונות בצבעי פסטל המאפיינים את האיזור: ירוק כמו זמן הזית, סגול כמו הלבנדר, צהוב כמו החמניות, כחול כמו הים, או בז' – צבעים המתכתבים עם צבעי הנוף המאפיינים את האיזור.

גם פה החומר השולט הוא העץ, ובעיקר עץ אלון צרפתי. מטבחי פרובנס הם השילוב שבין פונקציונליות לבין החמימות הכפרית, וחומרי הגלם יעמדו בגאון על השיש. בנוסף תמצאו במטבח חומרים נוספים – נירוסטה, ברזל ומתכות שונות, פרזול דקורטיבי, צירים חיצוניים, חריטות, ידיות תואמות ופרופילים מגוונים בחלונות ובדלתות.
יש בעיצוב של מטבחי פרובנס משהו מיושן, אך במובן הטוב של המילה. הוא מלא נוסטלגיה ורומנטיקה, והוא עודנו סגנון עיצוב שניתן למצוא במטבחים רבים ברחבי העולם וגם בישראל הוא הופך לנפוץ יותר ויותר.

עבודת הגימור במטבחי פרובנס מאופיין בגימור עדין, אלגנטי ומוקפד הטומן בחובו עיבודים, חריטות על העץ ועיטורים עדינים, ותוכלו למצוא בעיקר עצי אלון ואורן, בכלל הגוון והמרקם הייחודי של עצים אלו. מטבחי פרובנס בעיצוב מודרני יהיו מאופיינים בכיורי מתכת כהים מנירוסטה, בליווי ברזים בעיצוב נקי ואלגנטי. הסגנון המודרני אמנם מאופיין באיפוק ופרקטיות ובצבעים חד גוניים כמו מטבח מודרני לבן או מטבח מודרני בגווני אפור, אך מטבחי פרובנס יכולים להיות הגשר שבין העולמות של המטבחים המודרניים למטבחים כפריים.

רצפת הפרקט היא המזוהה ביותר עם מטבחים כפריים וכך גם במטבחי פרובנס. לרוב הן תהיינה עשויות מעץ אלון גושני, עץ סידר, או עץ טיק, ורצפה בסגנון זה היא האחראית העיקרית לאווירה החמימה והכפרית של המטבח.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה