בחזית הטכנולוגיה- תחרות סייבר בבית ספר נעמי שמר

$(function(){setImageBanner('757622a1-b8b4-49cf-90d7-1c4b858270b0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מאת: ליעד אילוז

ביום ראשון שעבר התקיימה  בבית הספר התיכון ע"ש נעמי שמר גן – יבנה, תחרות סייבר ראשונה מסוגה, כחלק מסבב ארצי בחלק מהתיכונים שבמסגרת מגמת סייבר. התחרות היא יוזמת חיל המודיעין ויחידת המודיעין 8200 כחלק ממערך הסייבר בצה"ל, ואותה ניהלו אנשי היחידה. המשתתפים בתחרות היו תלמידי כיתות יא' ו-יב' הלומדים במגמת הנדסת תוכנה – סייבר.
המנצחים ישתתפו בתחרות "אלוף האלופים" הארצית.

 



התחרות מבוססת על משחק חלליות. על כל קבוצת תלמידים לנצח את שאר הקבוצות במשחק. עד כאן הכל נראה רגיל ופשוט, אך את המשחק לא משחקים ומתפעלים אנשי הקבוצה בזמן אמת, אלא קוד מחשב ('בוט') שחיברו הוא שמבצע  את פעולות המשחק במקומם אל מול הקודים של הקבוצות האחרות.


בשעות הבוקר התכנסו תלמידי כיתות יא' ו-יב', מורי מגמת מחשבים ואנשי הצוות שניהלו והעבירו את התחרות. תחילה הסבירו את מהות היום ומטרתו העיקרית – ליהנות! לאחר מכן, הבהירו את חוקי המשחק, אופן השימוש ותפעולו.

לאחר מכן ניגשו כל הקבוצות אל המלאכה – התפזרו למחשבים שבשתי המעבדות, התחילו להבין את המשחק ולכתוב את ה"בוט" (הקוד שמשחק במקום השחקנים) הראשון שיתמודד מול שאר הבוטים.
מדי שעה עצרו את העבודה, התכנסו חזרה למעבדה אחת, וצפו בתוצאות המשחקים שבין כל הבוטים של הקבוצות. כל שלב שימש לשיפור הקוד ולהפקת לקחים כדי להגביר את סיכויי הזכייה בסבב הבא.




היום המותח והמהנה הסתיים לקראת השעה 17:00. יש שיחשבו שהיה זה יום ארוך ומתיש, אך לדברי המשתתפים והצופים התחושה הייתה כאילו חלפה חצי שעה בלבד מרגע שנפתחה התחרות.

במקום הראשון זכו חברי הקבוצה מאור בן זקן, חי בנימין, ערן הופמן ודור גולן, שכינוים היה קבוצת "hazak!!!". בהמשך השבוע והשבוע הבא, לאחר שיסתיימו כל התחרויות בתיכונים הנבחרים בארץ, ייתמודדו כל המנצחים מכל תיכון בתחרות "אלוף האלופים".

"לאורך כל התחרות, מהמפגש הראשוני ועד המפגש המסכם, היו לצידנו במסירות רבה אנשי חיל המודיעין שארגנו את התחרות וכמובן מורי המגמה הייחודית שסייעו במהלך העבודה: אנטולי פיימר ומרגלית גולקרוב. הם עזרו לנו בכל שלב ובל בעיה שנתקלנו במהלך העבודה, והיו מאוד סבלניים לשאלותינו. ללא ספק הם עשו עבודה מדהימה בניהול התחרות והוסיפו רבות להנאתנו ביום הזה". מספרים התלמידים ומוסיפים: "התחרות הייתה מהנה, מרגשת ומרתקת גם יחד. היא הביאה אותנו לאמץ את המוח וגם לחשוב "מחוץ לקופסא". התחרות פיתחה ושיפרה באופן משמעותי את הקשרים בין חברי כל קבוצה ובין הקבוצות והביאה לגיבוש התלמידים בעזרת עבודת צוות ועזרה הדדית בין כולם. כמו כן, פיתחה כושר מנהיגות בקבוצה, ניהול עבודה, לקיחת אחריות, עבודה עם זמנים, מחשבה יצירתית ועוד במקומות נוספים שיסייעו לנו רבות גם בעתיד בכל תחום שהוא".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה