בגלל הרבנות לא מתאפשרת הוזלת משקאות הקולה בישראל ב 30% לפחות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('663c3db3-760f-4da0-8289-5a853ef760be','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('663c3db3-760f-4da0-8289-5a853ef760be','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

יבואנים מקבילים של משקאות קולה קולה המוכרים ב30% פחות מ"קוקה קולה ישראל", ביקשו לשווק את אותם המשקאות בדיוק לרשתות השיווק במחיר מוזל.... ופתאום הרבנות הראשית לישראל החליטה לא לחדש את אישור הכשרות של קוקה קולה שמיוצרת במזרח אירופה ומיובאת ביבוא מקביל.... ובלי כשרות... אין שיווק.... ואפשר לסגור את הבאסטה בישראל....

קוקה קולה

חברת "קוקה קולה ישראל" היא השליטה הבלתי מעורערת של שוק המשקאות בישראל. עם נתח שוק של 90% משוק הקולה, שמגלגל יותר ממיליארד שקל בשנה.

אך בשנים האחרונות יבואנים מקבילים מייבאים לישראל בקבוקים ופחיות של קוקה קולה ושל משקאות מוגזים אחרים שקוקה קולה ישראל משווקת  ומוכרים אותם במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים פחות מקוקה קולה ישראל. טוב לצרכנים? ברור שטוב – כך מוזילים מחירים...

אבל הנה פתאום הרבנות הראשית לישראל החליטה לא לחדש את אישור הכשרות של קוקה קולה שמיוצרת במזרח אירופה ומיובאת ביבוא מקביל.... ובלי כשרות... אין שיווק.... ואפשר לסגור את הבאסטה בישראל....

הרבנות הראשית לישראל אישרה את הכשרות על קוקה קולה ממזרח אירופה ב–2018–2019, שהוענקה על ידי גוף כשרות פרטי בשם "מאור הכשרות", כפי שמופיע באתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל, אך החליטה לעת עתה לא לחדש האישור ל–2020.

מהי הסיבה הרשמית אתם שואלים?

התשובה היא בירור שערכו ברבנות עם נציגי היצרן העולמי ונותני ההכשר, שממנו עלה כי נותני ההכשר של משקאות היבוא המקביל אינם מוסמכים להעניק חותמת כשרות ל"תרכיז הסודי" שממנו מיוצרים משקאות הקוקה קולה במפעלים במזרח אירופה. בנוסף, הרבנות נענתה על ידי חברת קוקה קולה בכתב כי אין עוד גורם מורשה שמעניק כשרות למוצריה.

היבואן המקביל שתעודת הכשרות שלו ליבוא מוצרי קוקה קולה ממזרח אירופה לא חודשה, חושד כי ביטול הכשרות דווקא בימים אלה אינו מקרי.

וכך טוען בן שלוש היבואן -  
"בארבע השנים האחרונות אני מביא לארץ מאירופה כמעט את כל המוצרים של קוקה קולה — קולה, פאנטה, ספרייט ובירות. אני מביא 35 מכולות בחודש, ובכל מכולה יש 2,600 שישיות של ליטר וחצי (כ–91 אלף בקבוקים בחודש וכמיליון בקבוקים בשנה). עד לפני כמה חודשים הכל עבר בשלום, פתאום באו OU והכשר הרב לנדא ואמרו לרבנות שהתמציות שמרכיבות את הקוקה קולה שאני מייבא אינן תחת השגחה.

במשך שנים לא הצלחתי לקבל את אישור משרד הבריאות ליבוא קולה זירו. כשהאישור בידי אני יכול להציע את עצמי לרשתות השיווק, שצריכות את כל מגוון המוצרים, וזה כמובן יבוא על חשבון קוקה קולה ישראל. עד עכשיו מכרתי רק לשוק הפרטי — מסעדות, מכולות, פיצוציות וכדומה. כיום, רשתות השיווק מפסידות כסף על הקולה כי זה מוצר לוס־לידר (מוצר שהרשתות מוכרות במחירי הפסד כדי למשוך לקוחות לחנות; ב"א ועד"מ), אבל אני יכול להציע להן אותו במחיר נמוך ב–30%.

במשך שלוש שנים הרבנות אישרה לי את ההכשר של מאור הכשרות על המפעל של קוקה קולה באוקראינה — אז מה השתנה פתאום? באוגוסט הם פנו אלי ואמרו לי שהם לא מחדשים לי את האישור. פתאום, מאור הכשרות לא מספיק טובים בשבילם".

שולטת בשוק בכוח:

החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), אחת מחמש קבוצות המזון והמשקאות הגדולות בישראל, שומרת תחת מעטה סודיות את הרווחיות ממוצר הדגל שלה, קוקה קולה. רק באחרונה נקנסה החברה על ידי רשות התחרות בסכום של 39 מיליון שקל, משום שניצלה את מעמדה המונופוליסטי בקטגוריית הקולה לקידום מותגים אחרים. אחת מהסיבות לחקירת הרשות היתה התנהלותה הבעייתית של החברה המרכזית בכל הנוגע ליבוא מקביל.

רשות התחרות מצאה כי החברה המרכזית חיברה ב–2009 מסמך מדיניות תחת הכותרת "נוהל יבוא מקביל", שלפיו תופסק אספקת משקאות מוגזים ללקוחות שמכרו מוצרי קולה מיבוא מקביל. החברה איימה במדיניות זו על לקוחות שרכשו קוקה קולה מיבוא מקביל, ואף מימשה איום זה.

לפי הרשות, החברה המרכזית ניצלה לרעה את כוחה כלפי נקודות המכירה הקמעוניות בשוק הקר (קיוסקים, מסעדות, ברים וכדומה) כדי לדחוק החוצה את מוצרי המתחרים. אם לא די בכך, החברה כללה בהסכמי הסחר שלה עם נקודות מכירה תנאי שלפיו היא רשאית לבטל את ההסכם אם אותן נקודות מכירה יצמצמו בשיעור ניכר את רכישותיהן מהחברה.

נוסף על כך, החברה המרכזית אסרה (או לפחות הגבילה באופן מהותי) הכנסת מוצרים מתחרים למקררים שהיא משאילה ללקוחותיה. בד בבד, פעלה החברה להוציא מנקודות המכירה מקררים של יפאורה וטמפו.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה:

"התקבלה בקשה ליבוא מוצרי קוקה קולה באישור גוף כשרות המוכר על ידי מחלקת היבוא ברבנות הראשית. גוף הכשרות נתן את אישור הכשרות בניגוד לנוהלי הרבנות לגופי הכשרות. מבדיקה שנערכה על ידי המחלקה נמצא כי נעשה שימוש בחומרים ללא תעודת כשרות, ועל כן לא ניתן ליבואן אישור כשרות על המוצר".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה