נמשך הניסיון האיראני לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d2395d36-4108-49ac-8e95-f8fd0a3078dc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d2395d36-4108-49ac-8e95-f8fd0a3078dc','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

בסוף השבוע האחרון ניהלו כוחות הביטחון הטורקים והישראלים מבצע משותף וחסר תקדים לסיכול הניסיון האיראני להוציא פיגועי רצח וחטיפה של ישראלים. "האיראנים בטירוף מערכות ובלחץ נוראי. הם רוצים לראות דם ישראלי ולכן מי שנמצא באיסטנבול שם את נפשו בכפו" - אמר בכיר בישראל. שר הביטחון בני גנץ: "אני קורא לכלל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות גורמי הביטחון"

איסטנבול. קרדיט: freepik

אנשי ביטחון טורקים וישראלים ניהלו בסוף השבוע מבצע חסר תקדים באיסטנבול לסיכול המזימה האיראנית לביצוע פיגועי רצח וחטיפה של אזרחים ישראלים - כך כפי שמדווח איתמר אייכנר, כתב וויינט.

בכירים בישראל הזהירו כי מרוב נואשות האיראנים הורידו הנחיות לחוליות שלהם בטורקיה, חוליות שמורכבות מאיראנים ומאזרחים טורקים מגויסים, לרצוח ישראלים בכל מחיר - ואם צריך גם לבדוק לתיירים דרכונים כדי לחפש ישראלים.

בכיר ישראלי אמר כי "האיראנים בטירוף מערכות ובלחץ נוראי. הם רוצים לראות דם ישראלי ולכן מי שנמצא באיסטנבול שם את נפשו בכפו".

"אני קורא לכלל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות גורמי הביטחון", אמר אמש (שבת) שר הביטחון בני גנץ. "ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראניים לבצע פיגוע, ונערכת להגיב בעוצמה מול כל פגיעה באזרחי ישראל - בכל מקום".

בסוף השבוע בוצעו כאמור פעולות חריגות ברחובות איסטנבול כדי לסכל את הפיגועים האלה - והתנהל מצוד אחר החוליות האיראניות שיצאו "לצוד ישראלים". בכיר ישראלי אמר כי מבחינת האיראנים כל אזרח שמחזיק בדרכון ישראלי הוא יעד לרצח או חטיפה, כולל ערבים ישראלים.

הגשר בשכונת גלאטה באיסטנבול. צילום: freepik

האזהרה המפורשת והחריגה לישראלים שנשארו באיסטנבול לצמצם פעילות למינימום האפשרי נעשתה לאחר דיונים שהתקיימו במערכת הביטחון.

"עדיין לא נגמר כלום" - אמרו הבכירים לאחר סוף השבוע הדרמטי. "האירוע ממש לא מאחורינו, אנחנו בעיצומו. אנו עובדים בצורה מאוד קשה יחד עם השותפים הטורקים שלנו כי עדיין יש ישראלים באיסטנבול. הייתה עבודה אינטנסיבית כל סוף השבוע ויש הרבה מאוד אינטראקציות עם הטורקים. הם משתפים איתנו פעולה בצורה יוצאת דופן".

בתוך כך, גורמי מודיעין בישראל זיהו שלשום את חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בממסד הביטחוני האיראני".

טאייב מכהן בתפקיד הנוכחי מאז 2009, לאחר שלפני כן שימש כמפקד הבסיג', ארגון מתנדבים צבאי למחצה הכפוף למשמרות המהפכה.

לפי דיווחים באיראן, קולות בממסד האיראני דורשים להדיח את טאייב מתפקיד ראש המודיעין במשמרות המהפכה, בעקבות חוסר הצלחותיו לעצור את הפעולות המיוחסות לישראל בתוך איראן, וכישלונותיו בקידום פעולת תגובה מחוץ למדינה.

החשש מפיגוע איראני גבר משמעותית בשבועות האחרונים בעקבות חיסולו בחודש שעבר של חסן סיאד חודאי בטהרן, על ידי חמושים שירו בו ליד ביתו, בהתנקשות שאיראן ייחסה לישראל והבטיחה נקמה עליה.

באיראן מתו בחודש האחרון כמה מדענים ומומחים, כמו גם אנשי משמרות המהפכה. אחד מהם הוא מדען התעופה איוב אנטזארי, שנטען כי הורעל למוות בארוחת ערב שאליה הוזמן. במקביל לדיווחים על מותו של אנטזארי, דווח גם על מותו של קמרן מלאפור, מדען גרעין איראני שעבד במתקן בנתנז, שם אירעו בעבר כמה פיצוצים שיוחסו לישראל.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה