הוחמר עונשו של תושב אשדוד שבמשך שנים תקף מינית ילד בבית כנסת בעיר

$(function(){setImageBanner('da9ee620-2bce-4ade-901a-a5b80ad9bb93','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

לאחר שהמחוזי קבע כי יש להתחשב בגילו המבוגר, בית המשפט העליון החליט להחמיר את עונשו של מסעוד יעקובי (96) מ-11 ל-13 שנות מאסר. יעקובי, כזכור, הורשע שביצע לאורך 3 שנים עבירות מין בילד בן 11 בבית כנסת בעיר. "גרם לו לאימת מוות קשה ומטלטלת"

תקיפה מינית. קרדיט אילוסטרציה: freepic

בית המשפט העליון קיבל אתמול את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של מסעוד יעקובי (69), שהורשע בביצוע עבירות מין רבות בילד בבית כנסת באשדוד לאורך שלוש שנים - כך כפי שמפרסמת אילנה קוריאל, כתבת Ynet.

"הנאשם התעלם באכזריות מתחינותיו של נפגע העבירה שיחדל ממעשיו ומהכאבים העזים שהוא גורם לו", ציין השופט עוזי פוגלמן שכתב את פסק הדין. במקום 11 שנה, ירצה יעקובי 13 שנות מאסר.

בגזר הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע במרץ בשנה שעברה, התחשבו השופטים בעובדה שמדובר באדם "חלש" כלשונם, וביקשו להתחשב בגילו המבוגר של יעקובי ובכך שהמעשים גרמו לו ולסביבתו לבושה.

הפרקליטות, באמצעות עו"ד עילית מידן, טענה כי העונש שגזר בית המשפט המחוזי לא הולם את חומרת המעשים, ובעקבות כך הוגש הערעור לבית המשפט העליון.

אחרי דרישת הפרקליטות לגזור על יעקובי 20 עד 25 שנות מאסר, הוסבר בערעור כי מדובר בנאשם שביצע עבירות מין רבות, חמורות ואלימות בקורבן, והוא אף איים על חיי הילד לאורך תקופה ממושכת.

עוד נטען כי העונש לא נותן משקל הולם לפגיעה הקשה בקורבן שסובל מאז המעשים מפוסט טראומה. הנאשם הכחיש את המיוחס לו, מה שאילץ את הקורבן למסור עדות ממושכת בבית המשפט.

"בגזר הדין לא ניתן משקל מספק לשיקולי הרתעה כללית בעבירות מין בילדים וכן לשיקולי הרתעה אישית" - ציינו בפרקליטות. עוד נאמר כי יעקובי איים פעמים רבות על הילד שאם יספר למישהו על מעשיו - הוא ירצח אותו.

"באחד המקרים הצמיד התוקף סכין מטבח לגרונו של הילד ואיים על חייו" - צוין. מנגד, סנגורו של יעקובי הדגיש כי מדובר באדם מבוגר, חולה, ללא עבר פלילי, ושניצבים בפניו קשיים ייחודיים כאסיר מבוגר בבית הסוהר.

השופט פוגלמן, שלעמדתו להחמיר את עונשו של יעקובי ל-13 שנות מאסר הצטרפו השופטים דפנה ברק-ארז ועמית גרוסקופף, ציין בפסק הדין כי בבית המשפט המחוזי לא ניתן משקל מספק לעקרון ההלימה, בשים לב לחומרת הפגיעה המינית הקשה והממושכת של הנאשם בקורבן שלו.

"הנאשם ביצע את העבירות באופן שיטתי ומתוכנן במשך כשלוש שנים, תוך שהוא מתעלם באכזריות מתחינותיו של נפגע העבירה שיחדל ממעשיו ומהכאבים העזים שהוא גורם לו", צוין בפסק הדין. "הנאשם אף איים על חייו של נפגע העבירה פעמים רבות, ואיומיו אלה השיגו את מטרתם, והביאו לדחיית תלונתו במשך שנים ארוכות".

השופט פוגלמן התייחס בפסק הדין למקרה שבו הצמיד הנאשם סכין מטבח גדולה לגרונו של הקורבן, וציין בהקשר זה כי יעקובי "גרם לו ל"אימת מוות קשה, מטלטלת ומצמיתה".

עוד צוין בפסק הדין כי הקורבן "נאלץ להיאבק יום יום עם החוויות הקשות שעבר. הנאשם לא חדל ממעשיו באף שלב, והפגיעה הפסיקה רק כאשר הפסיק להגיע להתפלל בבית הכנסת ביוזמתו. סבורני כי מעשים אלה מחייבים ענישה מחמירה שתעמוד בהלימה לעוצמת הפגיעה בנפגע העבירה".

יעקובי הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של מעשי סדום בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, ניסיון למעשה סדום, הדחה בחקירה ועוד. מהכרעת הדין עלה כי הנאשם, שנהג להתפלל בבית הכנסת והתנדב בחלוקת אוכל, תקף מינית את הילד בזמן ששהו בבית הכנסת.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה