הסיכויים להסלמה גבוהים מהסיכויים להסדרה מול עזה - כך מעריכים בצה"ל

$(function(){setImageBanner('530072bc-c109-45b5-b2db-f5a89bd23c12','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

המצרים מתווכים, הכסף עובר, אך הלחץ נמשך וכמוהם ההפגנות על הגדר והבלונים שמבעירים שדות. בחמאס רוצים הישגים כלכליים גדולים יותר

.

ראש הממשלה עושה מאמצים להגיע  להסדרה עם חמאס בתיווך מצרים, אך בצה"ל מעריכים כי הסיכויים להסלמה גדולים יותר מהסיכויים להסדרה. ההפגנות השבועיות בגבול רצועת עזה לא ממשיכות, בשבוע האחרון התרחשו כמה אירועים שעליהם בחר צה"ל להבליג, הכוללים בלוני הטרור שהופרחו מרצועת עזה והציתו שטחים חקלאיים ובלון טרור שנחת בבסיס צה"ל באזור הדרום ונוטרל על ידי חבלן משטרתי.

המצב הכלכלי המחמיר ברצועת עזה והחשש של הנהגת חמאס שביקורת ציבורית תטלטל את יציבות המשטר ותפגע במשילותו, במיוחד כשהרשות הפלסטינית מאיימת בסנקציות נוספות, עשויים לדחוף את הזרוע הצבאית לעימות עם ישראל.

כפי שגם בישראל יש ביקורת על הרפיסות של הממשלה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, כך גם הביקורת הפנימית בחברה הפלסטינית כלפי חמאס שאינו מצליח להציג הישג משמעותי לציבור הקשור לשיפור המצב הכלכלי ותנאי המחיה ברצועה.

לפי ההערכות בצה"ל, חמאס אומנם מעוניין לעצור את ההפגנות בגבול, אך מתקשה לעמוד מהביקורת נגדו המציגה אותו כמשת"פ של ישראל, בעיקר כשהג'יאהד האסלאמי, בעידוד האיראנים,  עושה מאמצים להצית את הלהבות

היכן הדברים עומדים כרגע:

המצרים ממשיכים במאמצי ההסדרה בניסיון לייצב את המצב. אתמול אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים להרחיב את מרחב הדיג עד למרחק של 15 מייל בחלק מהאזורים ברצועת עזה. ככל שימשך השקט היחסי ברצועת עזה, כך גם תבצע ישראל הקלות נוספות, אבל גם המצרים בוחנים צעדים משמעותיים בשיתוף מדינות נוספות שיובילו לשיפור המצב האזרחי ברצועה.

האירועים על הגדר נמשכים באופן רצוף שבוע אחר שבוע, כשלא פעם החלו סבבי ההסלמה למעשה באירועים חריגים על הגדר.

חמאס בעזה רואים בהמשכם חלק מהאסטרטגיה להמשיך ולהפעיל לחץ על ישראל ולקבל הקלות כלכליות נוספות.

מבחינת ישראל, המשך אירועי הגדר משמרים מצב של חוסר יציבות, כאשר לכל תקרית חריגה עשויה להיות השפעה גדולה על המצב בשטח.

על פרק ובהליך הסדרה והמתנה - מימון בינלאומי למשרות ברצועת עזה, הקמת אזור תעשייה משותף.

נושא הנמל בעזה לא נמצא על הפרק מבחינת ישראל.  סוגיית השבויים והנעדרים לא הפרק מבחינת החמאס.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה