התמוטט בקיאק - וניצל בזכות המפעם (דפיברילטור) שהוצב במקום

$(function(){setImageBanner('3de3b073-2173-41aa-b058-325fda342ce5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

הסיפור של דני אטלי (65) היה קרוב מאוד להסתיים באסון גדול. במהלך פעילות קיאקים בפארק אשדוד ים בחודש אפריל, התמוטט דני ואיבד את הכרתו. חבריו ועוברי אורח הבחינו במצבו הקריטי, מיהרו להוציאו מהמים ומיד חייגו למוקד 101 של מד"א.

כאמור, התמוטט דני תוך כדי פעילות ספורטיבית בפארק אשדוד ים.

בליווי צמוד של החובשת במוקד מד"א ירין חייט ועד להגעת האמבולנס לזירה, החלו בפעולות החייאה מאומצות תוך איתור מכשיר הדפיברילטור הקרוב. חבריו של דני ועוברי אורח ביצעו פעולות החייאה ויחד עם המפעם (דפיברילטור) - החלו לשלוח שוקים חשמליים, במטרה להציל את חייו. לאחר שני שוקים חשמליים ובהמשך לפעולות ההחייאה של חבריו, הגיע צוות מד"א לזירה והמשיך את הפעולות. ולאחר שני שוקים נוספים – הדופק חזר וחייו של דני ניצלו. 

 השבוע, כחודש לאחר האירוע הקשה, ביקש דני לשוב אל אותו הפארק – הפעם כדי לפגוש את אלו שהצילו את חיו וזכה לסגירת מעגל מרגשת. 

 במהלך המפגש המיוחד, אמר דני:

"אני לא זוכר כלום מאותו היום, אבל סיפרו לי איך הצלתם את חיי ואני כל כך נרגש לפגוש אתכם. אתם המלאכים שהחזירו לי את החיים: טל, המאבטחת בפארק שהביאה את המפעם, עוברי האורח שסייעו בפעולות ההחייאה והצוותים של מד"א שהחזירו את הדופק -  בלעדיכם לא הייתי בחיים היום ובזכותכם אני חוגג היום יום הולדת כפול".

 כששמעו צוותי מד"א על יום ההולדת, הם לא נשארו אדישים ודאגו לחגוג לו יום הולדת ספונטני ומרגש עם עוגה ובלונים. 

פראמדיק במד"א, אריאל פלאוט, הוסיף:

"הגענו במהירות לזירה, עם אנשי הצוות חובש בכיר אלון פרצ'יק והחובשת יפית איפרגן לאחר שקיבלנו דיווח על החייאה. אחרי שוק חשמלי נוסף של הצוות שלנו, הלב של דני חזר לפעום ונשמנו כולנו לרווחה. אם האזרחים בזירה לא היו מגלים ערנות ותושייה ומביאים את מכשיר הדפיברילטור הציבורי בזמן – הנס היה הופך לאסון. ככל שהמפעם מגיע מהר יותר כך סיכויי הצלחת ההחייאה גדלים – והאירוע יכול להסתיים עם סוף טוב. מרגש מאוד לחזור שוב לאותה הזירה, כשדני עומד על הרגליים - בנסיבות משמחות ועם חיוך גדול".

חובש במד"א, עידו נבון:

"כשהגעתי לזירה בליווי החובשת הודיה שלי היו אזרחים סביבו ומכשיר המפעם היה כבר בפעולה. המשכנו את הטיפול, נתנו עוד שוקים חשמליים וזיהינו תוך זמן קצר שהדופק חוזר. דני 'זכה' לכל התנאים הטובים בשרשרת ההצלה – ערנות אזרחים, מכשיר מפעם ציבורי (דפיברילטור) בקרבת מקום וצוות רפואי שהגיע במהירות. השרשרת עבדה באופן מושלם, מדובר בנס".

 דוברות מד"א

התמונות באלבום המצורף באדיבות דוברות מד"א

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה