וידאו: כך מפתים פדופילים קטינות ברשת - עשרות נעצרו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('eb92455b-dfc2-4012-851d-8e05276a9057','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('eb92455b-dfc2-4012-851d-8e05276a9057','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

בלשי משטרת ישראל עצרו במהלך הלילה 28 גברים החשודים בפדופיליה באמצעות רשת האינטרנט, זאת במסגרת פרשייה מורכבת וסבוכה אשר נוהלה בחודשים האחרונים על ידי משטרת ישראל. ""אנו רואים בחומרה רבה כל פגיעה שהיא בקטינים וחסרי ישע ובכלל זה גם פשיעה במרחב הוירטואלי", אמרו במשטרה

בשבעת החודשים האחרונים, בדרך יצירתית תוך הפעלת מיטב האמצעים הטכנולוגים, אספו שוטרי יחידה מרכזית במשטרת ישראל ראיות כנגד 28 חשודים בגין עבירות פדופיליה ברשת הכוללות מעשים מגונים בפני קטין והטרדות מיניות. החשודים שנעצרו בחשד לעבירות פדופיליה, מתגוררים במקומות שונים בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת, ובטווח גילאים רחב (21-44).

במהלך הלילה, בתום חצי שנה של חקירה סמויה ולאחר שנאספו ראיות לכאורה כנגד 28 חשודים, הוחלט לעבור לשלב הגלוי ולרגע ה'פרוץ' של המעצרים. עשרות שוטרים פשטו על בתיהם של 28 עבריינים החשודים בעבירות פדופיליה, עצרו אותם והחרימו את מחשביהם האישיים, מכשירי הסלולארי וראיות נוספות ובמהלך היום יובאו לבית משפט השלום בבאר שבע להארכת מעצרם.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב מוטי כהן, ציין הלילה במהלך תדרוך הכוחות: ״יכולותיה של משטרת ישראל, והמחוז הדרומי בפרט, להתמודד בחוכמה ובאחריות אל מול חשודים בפדופיליה שמשתמשים ברשתות האינטרנט במטרה לפגוע מתוך תפיסה מעוותת שבעולם הרשתי הכל מותר והכל פתוח, הביאה הלילה בתום פעילות מקצועית של ימ"ר נגב למעצרם של עשרות חשודים. עלינו כמשטרה מוטלת האחריות להיות נוכחים שם, ברשת, עם הכלים המתאימים. ליחידה המרכזית, שמתמודדת מול מכלול של מבצעים מורכבים, היסטוריה מפוארת ועל כך הערכתי הרבה. במחוז הדרומי, ומתוך הכרה מול האתגרים שבפנינו, עלינו להיות לפחות צעד אחד קדימה בעולם הטכנולוגי והמודיעיני. הן רק לפני שבועות ספורים חנכנו את מערך ה"רצף המודיעני" שנותן את המעטפת ליחידות שברמת המרחב והתחנה״.

במשטרה ציינו: "אנו רואים בחומרה רבה כל פגיעה שהיא בקטינים וחסרי ישע ובכלל זה גם פשיעה במרחב הוירטואלי. משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים ואת מיטב האמצעים הטכנולוגים ולמרות הקושי הטמון באיתור והבאה לדין של העבריינים המסתתרים במרחב הוירטואלי תוך שהם מנצלים שימוש באפליקציות במרשתת, פועלת בנחישות ויצירתיות והכל במטרה להביא למעצרם של הפדופילים העבריינים האורבים לילדינו ברשתות ומסכנים את שלומם הפיזי והנפשי".

עוד מציינים במשטרה כי "ישנה חשיבות רבה מאוד לגלות מעורבות וערנות בהתנהלות הילדים ובני הנוער במרחב הוירטואלי ולהדריך אותם לגבי הסכנות הטמונות ברשת. בין היתר יש לשים דגש על נושא שיתוף התמונות עם אחרים, לא לענות לזרים כאשר ההמלצה היא להנחות את הילדים ולחנכם לא לשלוח תמונות לאף אדם שהם אינם מכירים באינטרנט".

חוקרי יחידת הסייבר של משטרת ישראל ריכזו מספר המלצות להורים בנושא גלישה בטוחה:

)  חפשו בעזרת מושג המפתח parental control כלים שונים למניעת חשיפה של ילדים לחומרים מיניים ולבקרה עליהם.
2)  קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, בעזרת מנועי חיפוש כמו  google, yahoo, ו-bing.
3)  קבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים כמו יוטיוב ופייסבוק.
4)  עקבו אחר הפעילות של הילדים באינטרנט בעזרת אפליקציות ייעודיות לטלפונים חכמים ולטאבלטים.
5)  השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.
6)  מנעו pop ups (חלונות צצים) בהגדרות הדפדפן לצמצום האפשרויות שהקטינים יגיעו לתוכן בלתי רצוי בטעות.
7)  דאגו שהמחשב יהיה במקום מרכזי בבית.
8)  הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים.
9)  הגיעו עם הילדים להסכמה לגבי האתרים והאפליקציות המתאימים להם ועל היקף זמן הגלישה.
10)  הסבירו לקטינים את ממד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם.
11)  הנחו את הקטינים להימנע מהזנת פרטים אישיים ומזהים בפרופיל וממסירתם בשיחות.
12)  הורו לילדים לא להיפגש עם מישהו שהכירו ברשת, ודאי שלא בלי אישור הורים.
13)  למדו את הקטינים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים.
14)  הימנעו מאיומים, כמו ניתוק האינטרנט, בשיחות עם הילדים כדי שלא יחששו לשתף אתכם במקרה שנפגעו או שהם זקוקים לעזרתכם.
15)  הכי חשוב: עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.
16)  במידה ויש חשש או ספק להיבט פלילי – ניתן לפנות לכל תחנת משטרה ולהגיש תלונה.
17)  *במקרי חירום (סיכון חיים או פגיעה פיזית חמורה) יש לפנות במיידי למוקד 100 של המשטרה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה