סיפור מטורף באשדוד על חטיפת ילדים, מלחמות רבנים והורים שטוענים שמדובר בכת

$(function(){setImageBanner('0a6d0450-ff6e-4072-a018-e1d04f5c4e61','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

הסיפור הלא יאמן של הפרדה בין ילדים להורים שבסה"כ רצו לעזוב את קהילת גור באשדוד ולהצטרף לראש ישיבה אחר בחסידות עצמה, מאז - הבנות נעלמו, רבנים לחצו על הבנות להתנתק מההורים ( כי מה שהוועדה אומרת, חשוב יותר מכבד את אביך ואת אימך מעשרת הדיברות).
כך נראית המלחמה בתוך חסידות גור באשדוד

המאבק הקשה והאלים בין הפלגים בחסידות גור (שנובע ממלחמות ירושה בין 2 האדמורים, בעלי "הדם כחול") שובר שיאים כל פעם מחדש. המאבק כבר ידע אלימות קשה, חרמות, מעצרים, פירוק של משפחות, יידוי אבנים ומה לא עד לרמה של חילול כל הערכים היהודיים, בעיקרם כיבוד אב ואם.

רקע על המלחמה תוכלו לקרוא בכתבה שהעלנו כאן באשדוד נט - בשם משחקי הכס הגרסה הרחדית (כנסו כאן).

הקורבנות הפעם הם ההורים צבי ולאה סנדיק, חסידי גור באשדוד, שחשו כי אינם מרגישים עוד חיבור לחסידות בעקבות הפילוג הקשה והם שקלו להצטרף לקהילת הפורשים בהנהגת הרב שאול אלתר.

ההורים שהיו חלק מקהילת גור  וילדיהם התחנכו במוסדות החסידות באשדוד, החליטו להעביר את בנותיהם למוד בבני ברק, למוסדות לימוד כלל חסידיים בעיר.

הילדים הגדולים נשואים. הקטנים הלכו עם ההורים. הקושי היה עם הבן בן ה-12, הבת בת ה-14 והבת בת ה-17.

לטענת ההורים, היו מי שוחחו עם הילדים טרם עזיבתם וביקשו מהם לסרב להורים לעבור למוסדות אחרים. בין היתר, הילד בן ה-12 סיפר בבית שהמחנך אמר לו: “אין אבא ואין אמא, צריך לעשות מה שהוועדה אומרת”.

למסע השכנוע הצטרפו חלק מילדיהם הנשואים של המשפחה שנותרו בחסידות גור (חלק אחר של הגדולים הצטרף לקהילת רבי שאול אלתר).

ההורים אמרו לאסתי, בת ה-17, כי היא כבר לומדת כמה שנים בסמינר של גור באשדוד ולכן היא תמשיך ללמוד שם, הם ידאגו לה להסעה בכל יום מבני ברק לאשדוד וחזרה.

את ריקי בת ה-14, שרק התחילה סמינר, והבן בן ה-12 רשמו למוסדות בבני ברק.

לפני כשבועיים הבת הקטנה יצאה מהבית, לאחר שעות הלימודים ולא חזרה. כך גם הבת הגדולה לא שבה מהסמינר באשדוד. ההורים דאגו, פנו למשטרה, ניסו לחפשן.

בשעת לילה מאוחרת התקבלה שיחה בבית ממספר חסוי, הבת הקטנה הייתה על הקו ואמרה “אני בסדר” והשיחה נותקה.

למחרת שתי הבנות חזרו הביתה.

ההורים לאה ואריה סנדיק

לפני שבוע, בבוקר יום שלישי, ההורים קמו וראו ששתי הבנות לא בבית. הדלת הייתה נעולה מבפנים וכשסיירו מסביב לבית, ראו סולם מוצב בסמוך לחלון חדר השינה של הבנות.

צבי ולאה סנדיק זועקים לעזרה וטוענים – הן נחטפו על ידי אנשי חסידות גור :

"זה איום, כך שההורים לא יפרשו מהפלג המרכזי. זה מרגיש כמו כת".

אולם במשטרה טוענים כי לאחר שנגבו עדויות מהנערות הן דווקא התלוננו נגד הוריהן ו"נשללה טענת החטיפה".

לטענת ההורים הנערות התלוננו עליהם  בלחץ החסידות, על התעללות. 

לדברי האב, מדובר בדפוס פעולה קבוע:
"בכל המקרים שקרו עד היום, פתאום הילדים מגיעים להתלונן במשטרה שההורים אלימים"..

האב סנדיק מספר:

"כבר שבוע ששתיים מבנותיי, אסתי בת 17 וריקי בת 14 לא נמצאות בבית.

הגענו למסקנה לפני מספר חודשים שאנחנו רוצים לקחת מרחק ממה שקורה היום בחצר החסידות. יש פילוג, יש אי-הכלת האחר. הרבה דברים שלא מתאימים לערכינו. רצינו לעשות את זה בצורה הכי טובה והחלטנו לעבור מאשדוד לבני ברק. בחרנו לילדים מוסדות בבני  ברק שלא משויכים לאף פלג בגור".

צבי, האבא השבור

אך לטענת האב - ברגע שהוא ובת זוגו החליטו להעביר את הילדים למוסדות שלא שייכות לגור, קמה התנגדות מצד הקהילה וגם מילדיהם הנשואים. "הם רואים בזה משימה עליונה לנתק את הילדים שלנו מאיתנו, בגלל שאנחנו רוצים להנחיל להם חינוך אחר. מדובר בבתי ספר חרדיים לחלוטין. יש את הוועדה העליונה בגור שקמה לפני שנתיים וחצי וכל המטרה שלהם זה להרתיע משפחות מלפרוש מהפלג המרכזי ולעבור לרב אלתר".

עוד מוסיף האבא -

"הם אמרו שמי שיעז להצטרף לרב אלתר, יזרקו את הילדים שלו מהמוסדות. בשלב מסוים הם שינו טקטיקה ובכל הזדמנות הם הוסיפו פעילויות כדי שהילדים יהיו כמה שפחות בבית. חשנו בחצי השנה האחרונה שהם מנטרלים את הסמכות ההורית שלנו ובפרט שאנחנו היינו מסומנים כמי שעלולים לפרוש מהפלג המרכזי. הם עשו סוג של שטיפת מוח לילדים שלא ישמעו בקולינו ולא יכולנו לבקש מהילדים דברים אלמנטריים אפילו".

האם לאה סנדיק, מספרת בסערת רגשות:

"זו ממש סערת רגשות איומה. דאגה מטריפה את הדעת. לא דואגת לבריאות הפיזית, אלא הדאגה על הבריאות הנפשית שלהן. הן ילדות נדירות וכישרונות ואני מרגישה שהן תהיינה משתמשים בהן כמגן פוליטי ועוד מעט כשהן יגמרו להשתמש בהן הם יזרקו אותם ואנחנו נאלץ להתמודד עם ההשלכות של זה".

האם, לאה זועקת בתחינה לעזרה

"זו טלטלה. הרסו להן את כל האמון את כל הסמכות ההורית והן נשארו קרחות. אני רועדת על נפשן. אני לא ראיתי אותן למעלה משבוע וזה לא הגיוני בשום מקום ובשום מצב. אף אחד לא יכול לעזור לנו. קשה לי מאוד כי הלב שלי לא במקום שהוא עומד תמיד. אני בוכה הרבה ומתייפחת ומשתדלת לא לעשות את זה מול הילדים. אנחנו מתגעגעים אליהן ואני אוהבת אותן, גם אם שטפו להן את הראש -

אני מחכה להן. זה סרט שלא האמנתי שנגיע אליו. נפל עלינו תיק מחריד".

האב סנדיק טוען כי חלק מההשפעה של בנותיו מגיעה מהקו הרשמי של חסידות גור שמופעל על ידי אותה ועדה מיוחדת שהוקמה להתמודדות עם פורשים מחסידות גור. לדבריו, בתו אסתי האזינה מדי חודש לאותן מנטרות כמאות דקות בחודש.

באחת ההקלטות נשמע חסיד גור בשם שלמה קורניק מסית ילדים בצורה גלויה לנתק קשר עם הוריהם למען האדמו"ר מגור: "לא עוזבים בשום מחיר בעולם":

בהקלטה אומר החסיד: "אנחנו לא יודעים כמה אברכים מאיתנו ולפעמים זה אפילו בחורים לילדים קטנים, איזה סבל שהם עוברים. כמה הם כובשים את הפנים שלהם בקרקע, ולא יודעים מה לעשות. יש להם חיבור כזה גדול כזאת קרבה ל'רבה', לצדיק. יש מצד שני את האבא שמסית וקורא להם לבוא איתו ביחד והם לא יודעים מה לעשות. יש לנו תורה ואנחנו יודעים מה בני קורח עשו".

"הם זכו לחזור בתשובה. זה צריך לחזק אותנו שלפעמים צריך לדעת מה מול מה. לא נכנס פה לעניין של של כיבוד אב ואם מה צריך לעשות אבל  -

'רבה' לא עוזבים בשום מחיר בעולם, לא מערערים ברבה (הרב של החסידות) בשום מחיר בעולם, לא מורדים ברבה בשום מחיר בעולם, לא משנה מי יגיד לי לעשות את זה". אומרים בחסידות בהקלטה.

האבא ההמום אומר – זה ממש כמו כת:

"זה ממש כמו כת. לא נותנים לפרוש. אמרתי לילדים שלי שאין לי בעיה עם האדמו"ר מגור, אבל להפוך את האדמו"ר לאלוהים, זה מה שלא מתאים לי. הם אומרים שהאדמו"ר הוא האלוהים. ההשפעה של הכת ממש חזקה, בעיקר על הילדים הגדולים. הם נטרלו את כל הסמכות ההורית וזה מרגיש ששתי הבנות מתנהגות כמו כאלה שסיממו אותן. הם מכניסים לילדים מילים".

הרב שאול אלתר (צילום מתוך ויקיפדיה)

לדברי סנדיק, לאחר התנגדותה של אסתי בת ה-17 לעבור לבית ספר שלא שייך לחסידות גור, ההורים סיכמו איתה שהיא תישאר בבית הספר של חסידות גור באשדוד, אך היא הפעילה לחצים בעזרת אנשי החסידות ואחיה הנשואים כדי שגם אחותה ריקי בת ה-14 לא תעבור למוסד שלא שייך לחסידות. "בהתחלה אסתי יצאה מהבית בהפגנתיות ואמרה שהיא חוזרת ללמוד באשדוד, אבל ריקי שבקושי התחילה את כיתה ט', הלכה אחרי אחותה".

"דיברתי עם המנהלת של בית הספר בגור באשדוד ואמרתי לה שאין לה שום סמכות לקבל אותה כי רשמתי אותה לבית ספר. היא נעלמה לשלושה ימים ולא ידוע לנו איפה היא הייתה. קיבלנו מידע שהיא הייתה בבית של הרבנית מגור, שם היא עודדה אותה להמשיך במהלך. אחר כך העבירו אותה באמצע הלילה לבית של אחותי שגרה מרחק של שני רחובות מהבית של הרבנית. אנחנו לא יודעים הרבה פרטים".

לפני שבוע, אסתי לקחה איתה את ריקי ומאז שתי הנערות לא חזרו הביתה. "הגשתי תלונה במשטרת בני ברק והם אמרו שזו חטיפה. הם פנו למשטרת אשדוד ולא חזרו לדווח לנו שום דבר. רק במוצאי שבת שמענו על סיפור של ניסיון הברחה מהארץ. מסתירים ממני הכל ולא ברור מה קורה".

"הבנות נמצאות באשדוד אבל לא ברור איפה, יש מידע שאולי הן מוחבאות במחסן של אחד החסידים. הגשנו צו הרחקה לכל האנשים שידענו שהם מנסים לשכנע אותו לברוח מהבית".

בין היתר נכתב בהחלטה שנאסר למשך 30 יום לילדים הגדולים הנשואים להתקרב לילדים הקטנים. אני דואג לשלומן הנפשי. אני חושש שיהיה מאוד קשה לשקם אותן. אני מקווה שהן יחזרו. מקווה שהנזק הנפשי יהיה מינורי. אני כאוב מאוד וגם אשתי נסערת ואנחנו מקווים שבסוף יהיה טוב".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

"אנו מאשרים כי התלונות נחקרות, במסגרתן נגבו עדויות הן מההורים והן מהקטינות (אסתי וריקי) נשוא התלונות ונשללה טענת החטיפה. גורמי רווחה עורבו בטיפול בסוגיה, ובשל מגבלות צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

עו"ד אורי קורב, המייצג את חסידות גור, מסר בתגובה:

"מדובר בסכסוך פנים-משפחתי בין קטינות להוריהם וכל ניסיון לייחס למקרה קשר לחסידות גור הוא משולל מן היסוד וגובל בהפצת לשון הרע ורכילות אשר כל מטרתה ומגמתה להשחיר ולהכתים את החסידות. לטענתן של הקטינות, הן עברו התעללות על ידי הוריהם ולכן ביקשו לגור אצל אחותם הגדולה. האחות הגדולה התייצבה מיוזמתה פעמיים בתחנת המשטרה באשדוד יחד עם הקטינות והצהירה כי הן אצלה וחתמה על כך שהיא לוקחת עליהן אחריות -  ולכן כל טענת חטיפה משוללת מכל יסוד".

"בנוסף, הקטינות הגישו תלונה במשטרה כנגד הוריהם בגין התעללות וכעת הנושא בטיפול של גורמי משטרה ורווחה.

בפעולת מחטף חד צדדית, פנו ההורים במעמד צד אחד לביהמ"ש שהוציא צו הגנה ארעי נגד גורמים במשפחה וגורמים בחסידות שאין להם כל קשר למקרה.

 כבר מחר תוגש לבית המשפט בקשה לביטול הצווים שניתנו על בסיס תצהירים כוזבים.

למותר לציין כי המשפחה וכל הגורמים המעורבים ימשיכו לשתף פעולה ולסייע לרשויות במיצוי הדין עם כל מי שפוגע בקטינות".

רקע על המלחמה בתוך חסידות גור באשדוד תוכלו לקרוא בכתבה שהעלנו כאן באשדוד נט - בשם משחקי הכס הגרסה הרחדית (כנסו כאן).

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה