עמוד שיש בן כ-1500 שנה התגלה בחוף הים באשדוד

$(function(){setImageBanner('3e9b427f-893e-4f69-9d99-cbca4b313378','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

הממצא הקדום התגלה בסיור יזום של סיירי השיטור העירוני באשדוד. רשות העתיקות: "נראה שמדובר בשריד של כנסייה שפעלה במקום לפני יותר מ-1500 שנה"

צילום: עיריית אשדוד

ההיסטוריה נחשפת באשדוד: עמוד שיש מרשים נתגלה על החוף, מצפון למצודת אשדוד ים. ברשות העתיקות מעריכים, כי מדובר בשריד של כנסייה ביזנטית שעמדה במקום לפני כ-1500 שנה.

סיירי השיטור העירוני, מפקח איתי דבוש ורס"ר שגיב בן גיגי, מיחידת השיטור העירוני במשטרת אשדוד, יצאו לסיור שגרתי בדיונות של אשדוד, כאשר לפתע זיהו פריט שיש מבצבץ מהאדמה. הם הודיעו על כך לשלומית קטן, מנהלת במוקד  העירוני, אשר הזעיקה למקום את פקחי רשות העתיקות.

כזכור, באשדוד מתקיימות מאז שנת 2013 חפירות ארכיאולוגיות בניהולו של ד"ר אלכס פנטלקין מהחוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום של אוניברסיטת ת"א. באוגוסט 2017, התגלו בחלקו הצפוני של האתר ממצאים עשירים ממתחם של כנסייה, המתוארך לתקופה הביזנטית.

אחד הממצאים המרתקים בחפירה, היה סדרת קברים שנשאו כתובות זיכרון עבור דיאקוניות ודיאקונים (העוזרים לכומר) שנמצאו יחד בסיטרה הצפונית של הכנסייה. כמו כן, התגלה קבר של קדושה מעונה (מרטירית) באפסיס המרכזי של הכנסייה.

צילום: עיריית אשדוד

אשדוד-ים, ששכנה באזור החוף הדרומי של העיר אשדוד (בסביבות אזור י"א של היום), הייתה אחת מערי החוף החשובות בתקופה הביזנטית. העיר, הקרויה במקורות הביזנטיים "אזוטוס פארליוס", השתרעה על פני שטח נרחב, ובמפת מידבא הנודעת מירדן, מתוארים בה מבני ציבור, לרבות כנסיות.

לדברי אבי לוי, ארכיאולוג נפת אשקלון ברשות העתיקות, "לא מן הנמנע שהעמוד שנחשף, היה שייך לכנסייה קדומה המתוארת במפת מדבא".

אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, שיבח את עירנות השוטרים והמנהלת במוקד העירוני, אשר דיווחו על מציאת הפריט העתיק. "נראה שהעמוד נחשף בעקבות הגשמים שירדו באזור לאחרונה" - הוא מסר.

"כל גילוי שכזה מוסיף פיסה נוספת להבנת הפאזל התרבותי של ארץ-ישראל בימי קדם" - הוסיף. "חשוב לדעת שהגשמים העזים בימי החורף עשויים להעלות על פני הקרקע ממצאים נוספים, ואנחנו קוראים לציבור לדווח לנו עליהם".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה