ההחלטות החשובות שהתקבלו בוועדת איכות הסביבה של המועצה המקומית גן יבנה

$(function(){setImageBanner('733026ff-57bd-4e05-94e2-0b56e74e4ed5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

אתמול 15/3/2021 לאחר תקופה ארוכה שלא התכנסה בשל מגיפת הקורונה, התכנסו חברי וועדת איכות הסביבה במועצה בראשות ראש המועצה דרור אהרון, מנכ"ל המועצה, מנהל מחלקת תברואה, אירוס רז, סילבי דהן גואטה, אהוד שטיין, ענת רונן, קרן שפירא אביטן ואורלי קנת. על הפרק בין היתר: מדיחי כלים בגני הילדים, לוחות סולריים על גג הקאנטרי, נטיעת עצים, סירוס ועיקור חתולים ועוד.

גן יבנה נט

במסגרת הוועדה נידונו מספר רב של נושאים בניהם -

נטיעת עצים – ראש המועצה עדכן את חברי הוועדה על כך שהמועצה העסיקה אגרונום שעשה סקר עצים בכל היישוב והתגלה שעצים רבים דורשים טיפול כגון גיזום וחלקם אף כריתה בשל מחלות עצים שונות. לאחר סיום ביצוע הפרויקט שכולל כ-1000 עצים ברחבי היישוב תצא המועצה לפעילות להוספת עצים נוספים במרחב הציבורי ברחבי היישוב. ראש המועצה הבהיר כי הוא מקבל את הגישה שצריך לחדש את העצים, הנושא יתוקצב למשך 5 שנים כאשר כל שנה ייעשה חידוש, ותיבדק אפשרות לנטיעת עצי פרי ועצים קצת שונים, כמו לדוגמא בגן המקראי שהקימה המועצה בגן שחף.

מדיחי כלים בגני הילדים – המועצה זכתה בקול קורא להכנסת מדיחי כלים לחיסכון בגנים הירוקים ובגני הרשות יחד עם איגוד ערים לאיכות סביבה.   

אורלי קנת הציעה לקיים ועידת אקלים יישובית\אזורית. הנושא נבחן בחיוב אך עם זאת מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה המליצה שלא לקיימה עכשיו. ראש המועצה תמך ברעיון ובקידומו אל מול איגוד ערים לאיכות סביבה.

ראש המועצה עדכן את הנוכחים בכך שהמועצה החלה בפיילוט להתקנת לוחות סולאריים היברידיים על הגג של הקאנטרי. טכנולוגיה מאד מתקדמת שבאמצעותה תוכל המועצה לספק חשמל לפעילות הקאנטרי, למכור לחברת החשמל ועוד.  

בנוסף עודכנו הנוכחים בסיכול הדרישה להקמת מתקן פסולת סמוך לגן יבנה – הועלתה תכנית לבנות מפעל לגריסת פסולת בניין בצמוד למאגר. "התחלתי לבדוק את הנושא ועצרנו את התכנית באמצעות שלושה דברים עיקריים, הגשת התנגדויות לתכנית, ערר לוועדת ערר, הצגנו שכל התחבורה תעבור דרך גן יבנה תוך שימוש בתשתיות, נושא ההתאמה לסביבה יש כאן חוסר התאמה משווע, ונושא נוסף איכות החיים שהצגנו וכך הצלחנו לטרפד את זה. באותו נושא, הניסיון להקמת מתקן לשריפת פסולת באשדוד, הצלחנו למנוע את זה יחד עם השרה גילה גמליאל" אמר ראש המועצה.

הנוכחים עודכנו לגבי הוספת עמדות לצרכי בעלי חיים ברחבי היישוב , כאשר עד כה הוצבו כ-50 עמדות ונבחנת הצבת עמדות נוספות ברחבי היישוב, המועצה יצאה יחד עם תאגיד מאי למיזם לפינוי פסולת אלקטרונית, המיזם עובד אך הוחלט לעשות הסברה נוספת בנושא.

סינמה סולארי בחווה האקולוגית – פרויקט בהובלתה של אורלי קנת בסיוע מהמועצה יחד עם תקציב שהושג מאיגוד ערים לאיכות סביבה. הפרויקט של אורלי לא היה יוצא לפועל ללא המון עבודה של מתנדבים, נעשתה הקרנת ניסיון ומתוכננת מכונת פופקורן סולארי ועוד המון הפתעות. המטרה - לחשוף כמה שיותר תושבי גן יבנה לחשוף את התושבים להתקנת פאנלים סולאריים.

כמו כן, עלה בישיבה גם נושא סירוס ועיקור חתולים, כאשר המועצה תקצבה קרוב ל-100 חתולים שסורסו ועוקרו בשיתוף עם עמותת גן יבנה למען החי והגישה בקשה לתקציב מיוחד לסירוס ועיקור של למעלה מ-350 חתולים בשנת 2021.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה