המועצה המקומית גן יבנה פרסמה דין וחשבון של צוות מקצועי שהוקם לבחינת צו המיסים

$(function(){setImageBanner('eb49b80c-3f51-41fa-99b1-7f03ab3eb702','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ראש המועצה דרור אהרון פרסם אמש (שני, 9/8/2021) את הדו"ח שחיבר הצוות המקצועי שהוקם לבחינת צו המיסים והודיע כי הנהלת המועצה החליטה שלא לקבל את המלצותיו בכדי למנוע העלאת ארנונה ביישוב. הדו"ח המלא הועלה באתר המועצה תחת לשונית "צווי ארנונה".

גן יבנה נט

ראש המועצה, דרור אהרון הסביר לתושבים כי: "בשקיפות הראויה אני רואה לנכון לעדכן אתכם בדו"ח הצוות המקצועי שהקמנו לבחינת צו המיסים.

כזכור, הנושא שימש ככלי לניגוח פוליטי כלפיי תוך פרסום 'פייק ניוז' ושימוש בעובדות שאינן נכונות בלשון המעט.

 יתרה מזאת, במהלך הישיבה בנושא הארנונה העלו חברי האופוזיציה טענות שווא בניהן טענה שהארנונה בגן יבנה גבוהה מידי ויש לבצע בה בחינה מחודשת, אני התעקשתי ודרשתי מהם שיחזרו בהם, טענתי שמדובר בחוסר אחריות וחוסר בהבנה כלכלית של ניהול רשויות, שזה לא מקום לפופוליזם זול מכיוון שידעתי שהארנונה אצלנו נמוכה, אמרתי להם שמדובר בחוסר אחריות ושהדיון של הצוות המקצועי עשויות להסתיים בהמלצות להעלאה גורפת של תעריפי הארנונה, ולצערי כך קרה".

ראש המועצה פרסם העלה מספר נקודות חשובות שעלו בדו"ח הצוות המקצועי: "משרד הפנים קבע תעריפים מומלצים לארנונה המכונים ארנונה נורמטיבית.

תעריף זה נקבע לכל רשות בהתאם לדירוג הסוציו אקונומי של הרשות. בדקנו את תעריפי הארנונה בכל הסביבה ביחס לתעריף המומלץ על ידי משרד הפנים וראינו לדוגמא שתעריפי הארנונה למגורים באשדוד נמוכים מהתעריף הנורמטיבי המומלץ ב 6%, תעריפי הארנונה בקריית מלאכי נמוכים ב11% מהתעריף המומלץ של משרד הפנים ואילו בגן יבנה, נמוך תעריף הארנונה למגורים ב-35% מתעריף המומלץ ע"י משרד הפנים.

העלייה בדירוג החברתי כלכלי של תושבי גן יבנה מ 6 ל 7 הובילה להפחתה של עשרות אחוזים במענק האיזון של גן יבנה הניתן על ידי משרד הפנים – ממענק של 15 מיליון שקלים מידי שנה ירדנו השנה כבר ל-8.3 מיליון שקלים. בעוד מספר שנים צפוי המענק להצטמצם לכדי 90% ויעמוד על כ 1.5 מיליון ₪ לשנה.

נעשתה בחינת ההכנסות מול ההוצאות של גן יבנה ביחס לרשויות סמוכות.. הכנסות המועצה משמשות למתן שירותים לתושב.

ברור שככל שההכנסות גבוהות יותר יגדלו איכות וכמות השירותים. בכדי להשוות בין רשויות שונות להם תקציבים ומספר תושבים שונה . נוהגים לחשב את סל השירותים לתושב (שהוא התקציב השוטף מחולק במספר התושבים ). הצוות המקצועי מצא כי סל השירותים לתושב של גן יבנה הוא הנמוך בסביבה ועומד על 5,163 ₪ לשנה לתושב בעוד סל השירותים בקריית מלאכי עומד על 9,163 ₪ לשנה – כמעט כפול מזה של גן יבנה.

לדעתי איכות השירותים הטובה הניתנת בגן יבנה למרות סל השירותים הנמוך ביחס לרשויות הסמוכות, מעידה על התנהלות כלכלית מקצועית ויעילה של עובדי הרשות. מה שברור הוא שאם נפחית את הארנונה כפי שמבקשים חברי האופוזיציה , יפגע הדבר באיכות וכמות השירותים אותם מעניקה המועצה לתושב.

לאור הירידה בהכנסות המועצה ולאור הפער הגדול בין תעריף הארנונה הקיים אל מול תעריף הארנונה המומלץ של משרד הפנים וכן לאור דרישת היועץ הכלכלי של משרד הפנים להעלאת הארנונה , המליץ הצוות המקצועי בפני הנהלת המועצה להעלות את הארנונה בצורה משמעותית !!...

למרות זאת, אני שמח לבשר לכם שחברי הנהלת המועצה, שותפיי לקואליציה, באחריות גדולה, הסכימו שלא לקבל את המלצות הצוות המקצועי כך שלא יהיה שינוי בתעריפים ולא נעלה את הארנונה (בוודאי לא בתקופת הקורונה שמקשה על כולנו) – את זה אנחנו יכולים לעשות כתוצאה מניהול אחראי ותקין!  בכל שנות כהונתי שמרתי על ארנונה נמוכה ביחס לכלל האזור ואמשיך לעשות כן".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה