"עם הטבע" גן יבנה מלמד על חיבור בין קיימות, יהדות מתחדשת וקהילתיות.

$(function(){setImageBanner('3385935c-7dd5-4f8a-964d-4078c491a7a3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

רשת "ניצנים" הארצית המקיימת קהילתיות יהודית ישראלית מקומית ברשויות מוניציפליות, קיימה ב"עם הטבע" מרחב חברתי ירוק בגן יבנה, יום עיון שעסק ברעיון השמיטה, הקהילתיות והקיימות.

ביום ראשון השבוע (26.12.21) התקיים סמינר ניצנים-  אקו-קהילה: בין אורגאני לאורבאני במרחב החברתי "עם הטבע" שבגן יבנה.  

את הסמינר יזמו והובילו נציגות ממובילות התכניות היישוביות יחד עם קארן וייס, לשעבר משנה למנכ"ל קרן אבי חי אשר והיום מנהלת של רשת קהילות "ניצנים" הארציות. "מזה זמן שאפנו ללמוד שוב יחד ועם אורלי קנת, מייסדת זיקה בגן יבנה, על החיבור שבין אקולוגיה, סביבה, קהילה והוויית חיים יהודית-קהילתית-מקומית, והנה- מצאנו את ההזדמנות. המפגש המחודש איפשר לנו הצצה להתפתחות מעוררת ההשראה של "עם הטבע"; ללמוד ולחלץ עקרונות בעבודה קהילתית שכל כך רלוונטית לעשייתנו, לחדד יחד מושגים של "קהל" ו"קהילה" ולבחון את עצמנו על אופני ודרכי העבודה שלנו ברשויות", נימקה וייס.

פורום "ניצנים" מקיים יום עיון ב"עם הטבע" גן יבנה

עם הטבע מרחב חברתי ירוק

בסמינר השתתפו מנהלי תכניות ניצנים מצפון הארץ ועד דרומה: בנימינה-גבעת עדה, נוף הגליל, חוף הכרמל, הגולן, עמק המעיינות, עמק חפר, חולון, עיינות ועוד. בסמינר נכחו גם מובילי תכנית "זיקה" מגן יבנה, מהוותיקות ברשת קהילות ניצנים בארץ שיזמה לא מעט מיזמים שאומצו על ידי ישובים רבים אחרים (דוגמת פסטיבל בתים מדליקים, טקס קבלת תינוקות חדשים לקהילה ועוד).

אורלי קנת, מנהלת "עם הטבע" הובילה את היום, תוך סיור ברחבי יער המאכל ומתחמיו הפיזיים. קנת סיפרה ש"עם הטבע" קם לפני 5 שנים מתוך רצון להנחיל ולהטמיע בציבור הרחב ערכים של קיימות, צדק חברתי וקהילתיות.  "אנחנו מיזם חברתי ללא כוונות רווח". ככזה, הסבירה, "הדרך שאנחנו מנהלים עם קרוב ל-10,000 מתנדבים שעד היום הטביעו כאן חותם, חשובה לא פחות ולעתים הרבה יותר מהתוצאה הסופית".

"יכולנו לשכור, לדוגמא,  שירותי חברה מבצעת ולקבל בריכה אקולוגית גדולה משמעותית מהקיימת. בני הנוער שחלמו עליה ותכננו את צורתה, עצרו כשהגיעו לגודל שמבחינתם היה מספק. בדיעבד הם יצרו במו ידיהם, משך שבועות, את אחת מפינות המפגש האינטימיות והקסומות במרחב שלנו".

"בכל אחד מהתהליכים שהפכו את "עם הטבע" ליער הקסום שהינו כיום, תמיד מתקיים תהליך של מעגלי חשיבה, כמו גם שיתופי פעולה קהילתיים בשלבי הביצוע. "בדרך זו אנו יוצרים קהילה מחויבת ומחוברת יותר. זהו בדיוק המסר שחשוב לנו להעביר למי שעוסקים בתרבות יהודית, ישראלית וקהילתית כמו תכניות "ניצנים" המגוונות".

"אנחנו מברכים על הבחירה של ניצנים להתארח ביער מאכל כמו שלנו, בו בסיכומו של דבר האקולוגיה שהיא יצירת הבריאה, מלמדת יותר מכל על התרומה ההדדית של כל האורגניזמים החיים באשר הם, ומכאן גם על האחריות שיש ביניהם. מכאן שבני האדם כאורגניזמים תבוניים, חייבים להבין כמה רבה השפעתם, לטוב או לרע", סיכמה קנת את היום.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה