פרויקט "ממריאות" לתלמידות תיכון בגן יבנה יוצא לדרך

$(function(){setImageBanner('106a3731-2a38-488e-b62b-6bddae3eec5b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מפגש החשיפה הראשון של פרויקט "ממריאות" התקיים בגן יבנה. התכנית של משרד הביטחון, מיועדת לתלמידות תיכון (י-יב ) ובמסגרתה מכשירים ומלווים את הנערות לקראת קבלתן לשירות משמעותי בתפקידי סייבר וטכנולוגיה בשב"כ, אמ"ן ומוסד.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

הנערות קיבלו מידע מלא על התכנית בנוכחות נציגי משרד המודיעין וקרן רש"י ובשיתוף מחלקת החינוך בגן יבנה. 

שר המודיעין אלי כהן: "אני מאמין שלכל ילד וילדה מגיעה הזדמנות שווה ומשרד המודיעין  בראשותי התגייס למען צעירות וצעירים מגן יבנה. המיזם מקדם שכבת אוכלוסייה בעלת פוטנציאל אדיר לשירות מאתגר ומשמעותי ויסייע להשתלבותה בתעשיית ההיי-טק בתום השירות. אותם צעירים יתרמו לגיוון החברתי ביחידות המודיעין ובעתיד גם למשק הישראלי" .

ראש המועצה, אהרון דרור: "בגן יבנה יש תלמידים ותלמידות מוכשרים מאד ואנו עושים הכל על מנת לטפח את הכישרונות האלה ולאפשר להם הצלחה ובנייה של עתיד במקצועות היוקרתיים ביותר. ההשתתפות בפרויקט ממריאות תסייע לנערות מגן יבנה להשתלב בתפקידים משמעותיים בתפקידי סייבר וטכנולוגיה בגופי הביטחון של מדינת ישראל".

מפגשי חשיפה ראשונים התקיימו בגן יבנה לנערות שנרשמו לפרויקט "ממריאות" שנועד לעודד ולהכין צעירות וצעירים לגיוס לצה"ל ולקהיליית המודיעין, לשירות משמעותי בתפקידי מודיעין טכנולוגיים. המיזם הינו פרי של שיתוף פעולה בין משרד המודיעין, קרן רש"י, ומערך הסייבר הלאומי.

במסגרת מפגש החשיפה, הוסבר לנערות שנרשמו לתוכנית כי מדובר בהכשרה במסגרתה הן ירכשו  ידע ויכולות בעולמות המחשבים והתכנות, בשפת Python, ברשתות תקשורת, במערכות הפעלה, בהגנת סייבר ובאבטחת מידע. מעבר לשיעורים המעשיים, יבקרו הנערות שיעברו את המיונים בחברות סייבר והייטק, ייחשפו למודלים לחיקוי, ישתתפו בפעילויות העשרה ויקבלו מחשב אישי.

נציגי התוכנית ציינו במפגש כי המסלול הינו שווה ערך ל-5 יחידות בגרות במדעי המחשב ובימים אלה נעשים מגעים מול משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה כדי שהלימוד יוכר כנקודות זכות לבגרות במעדי המחשב. בשנת הלימודים השלישית, לקראת התנדבותן לשירות הלאומי, צוות התוכנית יסייע ויכוון בכל תהליך המיון והקליטה לתפקידי הליבה בגופי הביטחון. היקף התוכנית הינו 500 שעות במפגשים של פעם בשבוע, 4 שעות לכל מפגש.

מאז תחילת השנה לומדות בתוכנית ממריאות בכל רחבי הארץ סה"כ כ-100 תלמידות ב-7 כיתות, כשמשרד המודיעין הרחיב את הפעילות שתתפרס לעשרות ערים נוספות ויקים כיתות סייבר בפריפריה החברתית והגאוגרפית. לטובת הפרויקט הוקצה תקציב ייחודי לשנה הראשונה בסך 9 מיליון שקלים. מספר הנערות שנרשמו לתוכנית ממריאות הולך להתרחב בשנת הלימודים תשפ"ב ליותר מ-430.

השר אלי כהן בירך את הנערות ואמר: "היום אתן מתחילות את מסלול ההמראה שלכן. אני מאחל לכן הצלחה גדולה ובטוח שתתרמו רבות לקהיליית המודיעין בישראל".

עוד אמר השר אלי כהן כי יש חשיבות לשלב יותר נשים בתפקידים בכירים במערכת הביטחון: " מילאתי שורה של תפקידים בכירים במגזר העסקי, ועכשיו אני עוסק בתחום הביטחון, ולצערי אחוז הנשים במקומות האלה הוא עדיין קטן. אין שום סיבה שנשים לא יהיו לפחות 50% מכוח העבודה. אני מקווה שהתוכנית הזאת היא עוד צעד שיקדם אותנו לעבר היעד הזה".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה