לקראת הצום מחר: המדריך המלא של מד"א ליום כיפור

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9bfbaee4-6e73-4f24-99b9-976f0a37bd9e','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9bfbaee4-6e73-4f24-99b9-976f0a37bd9e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

כיצד תתמודדו עם התייבשות? מה צריך לעשות כדי לוודא את שלומם של אדם קשיש או אישה העוברת טיפולי פוריות? מה אוכלים לקראת הצום ובסופו? במד"א נערכים בכוחות מתוגברים לקראת צום יום הכיפורים ומגישים לציבור את המדריך המלא לצום בטוח

.

מדי שנה מוזנקים צוותי מד"א להעניק טיפול רפואי למעל כ-2,000 בני אדם במהלך יום הכיפורים. מתוכן, מאות קריאות הינן כתוצאה מפגיעות אופניים- הן של רוכבי האופניים עצמם והן של הולכי הרגל וילדים הצועדים ברחובות. מאות קריאות נוספות עוסקות בהתעלפויות כתוצאה מהצום

על מנת להעניק מענה רפואי מידי ומקצועי, נערכים צוותי מד"א בכוחות מתוגברים בתחנות מד"א ועל ידי כוננים הנמצאים בכל רחבי הערים. בנוסף לכך, יפעלו גם כונני מד"א שיצוידו בציוד רפואי מתקדם (הכולל דפיברילטורים) אשר מתפללים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, כדי שיוכלו להעניק טיפול רפואי מידי למתפללים שיחושו ברע. יתרה מכך, יוצבו בכוננות גבוהה שני מסוקי מד"א, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה.

הזעקת מד"א בבית הכנסת: אפליקציית 'מד"א שלי' מאפשרת לציבור המתפללים לחייג אל מוקד החירום של מגן דוד אדום בלחיצת כפתור. במהלך השיחה, שתקבל מענה ע"י החובשים והפרמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א בתוך 4 שניות בלבד, הם יוכלו לדעת את מיקומו של המתקשר, דבר שיקצר את זמני התגובה ויחסוך מצב של חילול שבת וחג נוסף.

המדריך המלא של מד"א לצום בטוח:

ארוחה מפסקת: בכדי להקל על הצום, במיוחד עבור ילדים הצמים לראשונה, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות כ- 2 ליטר של מים ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא . יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב בתפריט מזון מכל קבוצות המזון: פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, דבר החשוב ליצירת תחושת שובע לזמן רב

חולים, קשישים ונשים בהריון: מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, מושתלי כליות, לב או כבד, בשל החשש שתסמיני המחלה יחמירו עקב הפסקת נטילת התרופות. הנחיה זו מופנית גם כלפי הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר\חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד. חולי סכרת יקבלו הוראות מהרופא המטפל על מינוני אינסולין שיש להזריק אחרי הארוחה ובמהלך הצום.

פגיעת תפקוד כליות: עקב הימנעות משתייה במהלך הצום, עלולות להיווצר בגופנו אבנים בכליות. מדובר בבעיה נפוצה, המתגלה לרוב בעתות צום. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה ובשלב חמור יותר קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות הגוף האחרות. על מנת לצמצם את הסיכונים לפגיעה בתפקוד הכליות על לצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים וממוזגים.

התייבשות: אף על פי תחזית מזג-האוויר שצופה מזג אוויר בהיר ומעונן-חלקית ברחבי הארץ, הימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים ולגרום להתייבשות. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות (חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות) יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או דרך אפליקציית 'מד"א שלי' ולהישמע להנחיות החובשים והפרמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

נשים בטיפולי פוריות: במהלך יום הכיפורים פרמדיקים של מד"א יזריקו תרופות לנשים בטיפולי פוריות - נשים הנמצאות בתהליך של טיפולי פוריות וזקוקות לסדרת זריקות הורמונאליות, ועפ"י המלצת הרופא המטפל חייבות לקבלן בתאריכים ובשעות הנקבעים מראש, יוכלו במידת הצורך להתקשר למד"א בטלפון 101 על מנת לתאם מראש את הגעתן לתחנת מד"א הקרובה אליהן ביותר.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה