האותיות הקטנות: כך מפתים בעלי עסקים עם הבטחות שווא לקידום העסק שלהם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a42124f1-193f-4e2a-adc2-e51735488504','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a42124f1-193f-4e2a-adc2-e51735488504','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

אסתי טל ובעלה מוריס, הקימו לפני 20 שנה את בית המרקחת, "טלפארם", שהיה בית המרקחת הראשון ביישוב. אסתי יחד עם הרוקחת האחראית ראנטה, מנהלות ומתפעלות את העסק הזה יום ביומו. מלבד הקשיים הקיימים בהקמת עסק ביישוב אסתי משתפת אותנו בקשיים שמערימות חלק מחברות התקשורת על העסקים הקטנים: "חשבתי שנכון להעלות בפייסבוק את העניין, שכל בעל עסק ישקול היטב לפני שהוא נופל בפח של מילים יפות והבטחות בעל פה"

צילום: אסתי טל

איך זה לנהל עסק ביישוב כמו גן יבנה? "היה מאד קשה. בתחילת הדרך היו מעט מידי תושבים, אבל עבדנו עם קופות חולים והצלחנו להקים מקום עם אווירה משפחתית. כל עסק ביישוב קטן, קשה לו. על אחת כמה וכמה בית מרקחת שכבול לקופות החולים וכשאלו משנות תנאים או מפסיקות הסכם שיתוף פעולה- זה עוד יותר קשה. קופת חולים "מאוחדת" למשל, הפסיקה לעבוד אתנו לפני שנים ולקוחות שלהם הופנו לקנות מה שחסר היה אצלם או בימים בהם בית המרקחת שלהם היה סגור- ליישוב אחר. ממש הוציאו כוח קניה מידינו אל יישוב אחר. לאחרונה, קופת חולים מכבי עברו לקניון פרנדלי- זה גרם לנו נזק כלכלי ובנוסף, פתחו את הסופר פארם. למרות כל זאת, יש לנו לקוחות נאמנים ואנחנו מאד נהנות לשרתם".

מה המקרה שקרה עם בזק? "היות שקשה להחזיק עסק ביישוב קטן והיות שיש קשיים אובייקטיביים, אני מנסה לא רק להביא מוצרים איכותיים ולתת שירות וייעוץ אלא גם להגיע לכמה שיותר אנשים שיידעו עלינו. כשפנתה אלי בקיץ שעבר מקדמת מכירות של בזק עסקים היא שכנעה אותי להצטרף (לשירות שלהם). מאד היססתי. שאלתי כמה פעמים האם ההצטרפות לבזק עסקים היא חינם. היא הסבירה שהם מפרסמים אותנו ברשת ושאני אשלם על שיחות שיגיעו דרכם אלינו. היא גם אמרה שמקימים לעסק אתר וכששאלתי כמה זה עולה היא אמרה שזה חינם וללא התחייבות. היא אמרה שהסכום אותו אשלם כל חודש הוא עד 300 ש"ח. כששאלתי האם הם לא עושים שיחות סרק כך שאשלם יותר היא ממש "נפגעה" ואמרה שזה בזק והם הגונים".

"לאחר כחודשיים שלושה, כשראיתי שאני מחויבת ב- 300 שח באופן קבוע ושלא הגיעו לקוחות בכלל, פניתי אליהם והתלוננתי על כך שמה שהובטח לי לא מתקיים ואיני מעוניינת להמשיך. שוב, שכנעו אותי לתת סיכוי, הציעו הנחה קטנה. כשציינתי שאמרו לי שהאתר חינם ואני בכל זאת רואה בחשבון הטלפון שאני משלמת גם תשלום קבוע (ולא רק על שיחות שמגיעות דרכם) וגם כרוך בזה תשלום על האתר, הם התחכמו ואמרו שעל הקמת האתר לא שילמתי אלא רק על קידום העסק באתר אני משלמת".

"כחודש אחרי כן התחילו להגיע אלינו שיחות מאותו מספר טלפון ברצף, דרכם. בדקתי מי מתקשר והבנתי שזה יזום. פניתי שוב בתלונה והם אמרו שיזכו אותי בסכום מסוים וינטרלו את המספרים מהם מתקשרים אלי ברצף. חשוב לציין שהשיחות הללו נעשו כשבית המרקחת בכלל סגור. שבע בבוקר, בצהריים, והרי שעות הפתיחה רשומות אצלם ובאתר! כשהבנתי שאני משלמת לשווא, פניתי בבקשה לבטל את העסקה".

"הבחור אתו דברתי, הציע לי מיד לשלם פחות בכל חודש. נשארו חמישה חודשים לתום השנה עליה ביקשו שאתחייב, הוא חישב את הסכום (כ 1500 ש"ח, אמר ש"יצ'פרו אותי" ואשלם רק משהו בסביבות 850 שח והעיקר- שלא אתנתק ). כשהתעקשתי שינתקו אותי מהשירות כולו הוא אמר שיחייבו אותי ב- 780 ש"ח. אז נכון שבאותיות הקטנות שבחשבון הם מכוסים משפטית אבל אין לי ספק שהוליכו אותי שולל. הוא ציין שהם מנתקים מידית את האתר והמידע ב 144 עסקים ואני אחויב בכ- 780 שח. העדפתי לשלם את הקנס (זה ללא ספק קנס!) ולהתנתק כי הבנתי שגם בזק, שנראו לי אמינים והגונים, עובדים עלי".

"כשעסק הוא קטן ונמצא ביישוב קטן, כל שקל מורגש ולכן, חשבתי שנכון להעלות בפייסבוק את העניין, שכל בעל עסק ישקול היטב לפני שהוא נופל בפח של מילים יפות והבטחות בעל פה. אגב כשביקשתי שיאזינו לשיחות שלי עם בזק, הבחור אמר שהוא רואה שדברתי איתם כחודשיים לאחר ההסכם וזה מלמד ששכנעו אותי ואני מבחינתם יכולה לפנות לעורך דין אם רצוני בכך. ברור שאוכל לקחת עורך דין ולדרוש את כספי הביטול בחזרה, אבל למי יש כוח וכסף להילחם בטחנות רוח כמו בזק?"

יש לך מסר שברצונך להעביר לבעלי העסקים בגן יבנה או ללקוחות? "אנחנו אוהבות את לקוחותינו ומייעצות ברצון. ראנטה היא רוקחת מאד מקצועית יתמיד תסייע, אבל חשוב שידעו שכדי להתקיים אנחנו צריכות שיכנסו אלינו, שיתייעצו אתנו (טלפונית- כן, אנחנו מייעצות גם בטלפון) ושידעו שלקנות במקומות אחרים עלול להיות קטלני עבורנו.

עד לשעה זו לא התקבלה תגובה מבזק.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה