יוצאים מהסגר וחוזרים לטייל בין יישובי הדרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('11591162-f3ec-4822-8cb8-97b298fa18fa','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('11591162-f3ec-4822-8cb8-97b298fa18fa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

בסוף השבוע הקרוב יוצאים לטייל עם כל המשפחה ברחבי הדרום! שמורות הטבע והגנים הלאומיים פתוחים כמו גם פארקים, אז צאו לטייל באוויר הפתוח ושמרו על ההנחיות!

אחרי ההקלות בהנחיות והסרת מגבלות המרחק והיציאה מהבית, זה הזמן לנצל את סוף השבוע לבילוי עם כל המשפחה באוויר הפתוח ברחבי הדרום בפארקים ושמורות הטבע! אל תשכחו לשמור על ההנחיות. 

 צילום נדב טאובה

חוזרים לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

שמורות הטבע והגנים הלאומיים נפתחים ואפשר לחזור לטייל! רשות הטבע והגנים פתחה מחדש עשרות גנים לאומיים ושמורות טבע למבקרים אחרי שהיו סגורים במהלך הסגר השני. שימו לב, הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום ותשלום מראש באמצעות מערכת רישום שהוקמה במיוחד באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. זאת במטרה למנוע עומסי מבקרים בלתי צפויים ולהבטיח חווית ביקור מהנה ובטוחה בהתאם להנחיות התו הסגול.

האתרים שנפתחו למבקרים בדרום:  שמורת טבע עין גדי, גן לאומי מצדה, גן לאומי תל ערד, גן לאומי פארק הבשור (אשכול), גן לאומי תל שבע, גן לאומי ממשית, גם לאומי עין עבדת, גן לאומי עבדת, שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון, חי רמון, שמורת טבע חי בר יטבתה,  שמורת טבע חוף האלמוגים.

ללא צורך בתיאום מראש: גן לאומי אשקלון, גן לאומי שבטה, גן לאומי קבר בן גוריון, גן לאומי חוף פלמחים.

הביקור בגנים הלאומיים ושמורות הטבע מחייב שמירה על  הנחיות התו הסגול בהן חובת עטיית מסיכה, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות. הכניסה לגנים לאומיים ולשמורות הטבע תתאפשר בהזמנת ביקור מראש בלבד באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל פי המכסות המאושרות בכל מועד בכל אתר. מערכת הרישום לביקור באתרים  זמינה באתר ניתן לבצע את הרישום לתקופה של שבועיים קדימה.

צילום אלדה נתנאל 

יער חצרים- דרך הפסלים

אם חשקה נפשכם באמנות, אין מקום טוב יותר מיער חצרים לראות אמנות תחת כיפת השמיים. כשישה קילומטר ממערב לבאר שבע, סמוך לקיבוץ חצרים שוכן יער חצרים בו קיימים מגוון עצי יער ובצידי הדרך ישנן יצירות אמנות הפרוסות על פני שניים וחצי קילומטרים. בדרך הפסלים ניתן לבקר גם בבאר עלי אבו יחיה, גבעת הראדר ומאגורת חצרים.  זוהי דרך הפסלים.

כיצד מגיעים? יוצאים מבאר שבע לכיוון מערב (שד' טוביהו, על פי השילוט "מוזיאון חיל האוויר"). ליד מלון נאות מדבר פונים דרומה (שמאלה) בשד' יגאל ידין. מגיעים לרחוב ג'ו אלון ופונים בו מערבה (ימינה) לכביש 2357 המוליך לקיבוץ חצרים ולמוזיאון חיל האוויר. מכאן יש לנסוע עוד כחמישה קילומטרים עד לתחילת דרך הפסלים.

קרדיט יעל אילן ארכיון צילומים קק"ל

פארק נחל באר שבע

לא חייבים לצאת מהעיר באר שבע כדי לראות ירוק בעיניים ולטייל בשטחים פתוחים. פארק נחל באר שבע הוא מקום מצויין להליכה עם המשפחה, אימוני ריצה ורכיבה על אופניים. לאורך הטיילת ניתן לרכב באופניים או ללכת ברגל מטיילת אימבר עד גן הפעמון. מנקודת הגשר התורכי ניתן לרכוב דרך 11 בוסתנים ירוקים בפארק עד תל באר שבע.  הפארק המחודש שנבנה על ידי עירית באר שבע יחד עם מנהלת העיר העתיקה והתיירות ובשיתוף קק"ל  מציע מרחבי דשא ירוקים, חורשות של עצי נוי, אתרים היסטוריים, גשרים מעוצבים, מתחם ספורט, גן בוטני עם דגש על צמחייה מדברית ופינות ישיבה לאורך הטיילת.

 פארק נחל באר שבע- קרדיט רונית סבירסקי קק"ל

 

 

יער להב

מצפון לבאר שבע, נטוע יער להב, שנחשב לאחד מהיערות הגדולים של קרן קימת לישראל. היער משתרע על פני יותר מ- 30,000 דונם ובו תוכלו למצוא מגוון דברים בינהם אתרי תיירות, מרכז לידיעת הארץ והכרת האזור ע"ש ג'ו אלון, מסלולי הליכה, מחילות מסתור, פריחות מדבריות, חניוני נופש פעיל, שבילי אופניים ואתרים ארכיאולוגיים. קק"ל הכשירה ביער מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, הסדירה אתרים ארכיאולוגיים והקימה חניונים, מבקרים רבים נהנים לפקוד את היער ולטייל בין האתרים השונים בכל עונות השנה. 

כיצד מגיעים: מכביש 40 - בצומת דבירה פונים מזרחה. 2.4 ק"מ אחרי שביל הכניסה לקיבוץ דביר פונים דרומה (ימינה) בדרך עפר טובה לכל רכב.

 יער להב. צילום: יעקב שקולניק

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה