כל הטיפים והעצות שישמרו עליכם מפני היתושים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8836a4b8-0089-45d8-9d07-0b3ef7c56657','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8836a4b8-0089-45d8-9d07-0b3ef7c56657','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

לרגל יום היתוש הבינלאומי מומחי חברת אס.סי ג'ונסון המייבאת ומשווקת בישראל את המותגים הבינלאומיים אוטן (Autan) ו-רייד RAID)) להגנה מיתושים קיבצו את כל מה שמעניין על היתושים:
מהם המיתוסים הנפוצים ביותר בכל הקשור ליתושים?

פיקיוויקי

מיתוס 1 :  אנשים עם עור בהיר נעקצים יותר - זהו לא סוד, שלאחר העקיצה נוצרת ריאקציה בעור המתבטאת בבליטות אדומות ומגרדות בגלל חומר המופרש ע"י היתוש אשר מונע מהדם להיקרש על מנת שיוכל לשתות אותו. הסיבה לכך שאנשים בעלי עור בהיר מניחים שיתושים "אוהבים" אותם יותר היא מהסיבה הפשוטה שהריאקציה שלהם לעקיצה היא חזקה יותר. אולי זה רק נראה שאנשים בעלי עור בהיר נעקצים יותר אבל בעצם זה פשוט יותר בולט.

 

מיתוס 2: יתושים יעקצו כל אדם, בלי קשר לגודלו - יתושים דווקא כן מעדיפים גדולים על קטנים, לכן מבוגרים נעקצים יותר מילדים וגברים יותר מנשים. הסיבה היא שאנשים גדולים פולטים כמויות גבוהות יותר של פחמן דו חמצני וחום גוף וזה מה שמושך יתושים מלכתחילה. בנוסף, אנשים גדולים יותר יכולים לספק שטח גדול יותר עבור משתה היתוש, זו אותה הסיבה לעקיצות מרובות של נשים בהריון.

 

מיתוס 3: יתושים מעבירים מחלות - כאמור, יש יותר מ 3000 זנים של יתושים ורק חלק מבניהם אכן מעבירים מחלות ומגפות. חלקם אפילו אינם עוקצים בני אדם. היתושים שאכן עוקצים ומעבירים מחלות חיים באזורים ספציפיים. בישראל חיים זנים בודדים ונדירים של יתושים שמעבירים מחלות כגון: מלריה וקדחת, על פי נתוני משרד הבריאות הישראלי והמשרד להגנת הסביבה.

 

מיתוס 4 : יתושים מעדיפים אנשים מתוקים - מדענים זיהו מספר חלבונים הנפלטים מעור הגוף שלנו ומשמשים כמושכי יתושים. סוכר הוא לא אחד מהם. חלבונים אלה מיוצרים על ידי התהליכים הטבעיים של הגוף בהם: כמות הפחמן הדו חמצני בנשימה, סממני הריון, טמפרטורת גוף, אלכוהול וסוג דם. כל אלה עשויים למשוך את היתושים דווקא אליכם בזמן שהחברים שלכם יישארו נקיים מעקיצות.

יותר מזה, חוקרים בריטים גילו מה דוחה יתושים-לחץ. מחקר מבריטניה גילה שאנשים לחוצים מפרישים חומרים כימיים על פני עורם אשר דוחים עקיצות יתושים.

 

מיתוס 5: יתושים חיים בקיץ - יתושים חיים כל השנה, גם בחורף. על פי האתר למידע על יתושים של אוניברסיטת פלורידה, היתושים משלימים מעגל חיים בתקופה שבין שבועיים לחודשים. ישנם זנים ששורדים את תקופת החורף והם יהיו למעשה הראשונים שיצאו בימים החמים הראשונים ויתחילו בשמחה את הקיץ.

מיתוס 6 : יתושים פעילים יותר בלילה של ירח מלא - בהחלט כן – ירח מלא יכול להגביר את פעילותם של היתושים בכ-500%.

 

מדוע דווקא אתם נעקצים? ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור מטעם חברת אס.סי ג'ונסון, מסבירה: "למרות הדעה הרווחת, האמת היא שההבדלים בין אלו שנעקצים יותר לאלו שנעקצים פחות אינם קשורים לרמת המתיקות של הדם, אלא לגורמים רבים שרק אחד מהם קשור לסוג הדם."  לדבריה: " כשאנחנו מזיעים אנחנו מפרישים חומצה לקטית, אמוניה ותרכובות נוספות.  הריח מושך אלינו את היתושות כפי שאנחנו נמשכים לריח של מאכל טעים למשל. לכן חשוב להימנע מפעילות גופנית לפני השינה"

 

סיבות נוספות לעקיצות על ידי יתושים: חובבי הבירה – על פי מחקר שנערך בשנת 2002 על ידי היפנים מסתבר שיתושות אוהבות בירה בדיוק כמו בני אדם.  החוקרים הניחו כי הסיבה לכך טמונה בגידול באתנול בזיעה – תרכובת כימית המצויה במשקה האהוב, ובהעלאת טמפרטורת הגוף כתוצאה מהאלכוהול

 

הריון – חוקרים מאפריקה מצאו כי נשים הרות נמצאות בסיכון מוגבר פי שתיים למשוך אליהן את היתושות, שמחפשות את החלבונים שבדם בכדי לגדל גם את הצאצאים שלהן.  זאת, על פי ההשערות שלהם, כתוצאה מהגברה בפליטת הפחמן הדו חמצני בתקופה זו. במחקר הם גילו שנשים הרות פולטות עוד 21 אחוזים של פחמן דו חמצני בהשוואה לנשים אחרות. בנוסף, הם גילו כי גם כי טמפרטורת הבטן  הגבוהה שלהן בחודשי ההיריון , מושך אליהן לא מעט התעניינות.

 

אם יש לכם את ה"לוק" הנכון -  אוהבת ללבוש שמלות אדומות בקיץ? מכור לטי שירט השחורה והנוחה שלך? גם היתושות! קחו בחשבון שצבעים כהים הופכים אתכם לבולטים יותר ובכך לטרף קל יותר ליתושות. נסו ללבוש צבעים בהירים יותר.

 

וכן – סוג הדם שלכם - מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Medical Entomology מצא כי יתושות נמשכות לאנשים עם סוג דם O פי 2 יותר מלאנשים עם סוג דם A . סוג דם B נמצא במקום  טוב באמצע, ולא ברור מה מצבם של אנשים עם סוג דםAB .

 

עוד נתון מעניין הוא ש-85 אחוזים מאתנו מפרישים חומר שמאפשר ליתושים לזהות מהו סוג הדם שלנו. המחקר הראה כי היתושים יעדיפו אנשים אלו – ללא קשר לסוג הדם שלהם.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה