לקראת יום האישה הבינ"ל – נשים מחזקות נשים !

$(function(){setImageBanner('7ab53a14-d939-4e27-bc45-9c636b623b07','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

חדש בקפלן: צוות רפואי נשי יעניק מעטפת תומכת ליולדות שחוו טראומה מינית

קרדיט צילום: אופיר לוי, קפלן

הלידה בקרב יולדות הנה חוויה מעצימה ושלב מאושר של חיים חדשים ויצירת משפחה. יחד עם זאת, מחקרים מצאו שלידה בקרב נשים שחוו פגיעה מינית בעבר הקרוב או הרחוק עלולה לגרום לטראומה מחודשת ולידה כואבת ומסובכת יותר. בשל כך, צוות הרופאות הגינקולוגיות, המיילדות והעובדות הסוציאליות במרכז הרפואי קפלן ברחובות יזם מרפאה ייחודית ליולדות שתקרא 'לי – לך' ובה צוות נשים מיומן ביותר שילווה את היולדת שחוותה פגיעה מינית בעבר בתכנית מותאמת אישית לצרכים שלה טרם הלידה, במהלכה ולאחריה. ליווי צוות הנשים המקצועי הופך את הלידה מחוויה טראומטית ומסובכת לחוויה מעצימה ומשמחת עבור היולדת ובני משפחתה.

ד"ר נטע מלר (33, נשואה + תינוקת), גניקולוגית בחטיבת הנשים, שהקימה את מרפאת 'לי – לך' יחד עם ד"ר שיר דפנה-תקוע (49, נשואה+3), מנהלת השירות לעבודה סוציאלית בביה"ח, מסבירה כי המטרה הנה למנוע סיבוכים גופניים ונפשיים, מניעת יצירת טראומה חדשה והקטנת שיעור הלידות המכשירניות והניתוחים הקיסריים בקרב נשים שחוו בעבר פגיעה מינית.

בירורים שנעשו ע"י נשות צוות המרפאה עם מטופלות אמיצות שעברו פגיעה מינית העלו דפוסי התנהגות חריגים בשלב הלידה שמאפיינים נשים שחוו טראומה מינית, כגון לידה כואבת יותר, לידות ואקום וניתוחים קיסריים. מכאן החליטו בקפלן על הקמת מרפאה חדשה וייעודית בתמיכתו של פרופ' אלון בן אריה, מנהל חטיבת נשים ויולדות בקפלן, שכולל תכנית ליווי וטיפול אישית בהתאם למצבה של האישה.

ד"ר מלר אומרת כי הצוות המטפל במרפאת 'לי – לך' מורכב מנשים בלבד: רופאות גניקולוגיות, מיילדות, עובדות סוציאליות. הטיפול הוא טיפול הוליסטי. כלומר, נשות המקצוע (המטפלות) פועלות במקביל באופן מסונכרן ומתואם, על פי תכנית טיפול שנבנתה על ידי המטפלות והמטופלת יחדיו. "בכדי להפחית את החרדות מה'לא נודע' כולנו מגדירות איך להתמודד עם סיטואציות שעלולות להתפתח תוך כדי לידה. למשל, נשים שנרתעות מבדיקה וגינלית יכולות לבקש הערכה על ידי אולטרה-סאונד חיצוני. לעיתים אנחנו מבצעות סיור משותף בחדר הלידה, בחדר הניתוח, במידה ומתוכנן קיסרי, בחדר ההתאוששות ובמחלקת ילודים".

ואז מגיעה הלידה. "המטופלת מתבקשת לעדכן אותנו כשהיא בדרך לבית החולים, כך שכשתגיע לחדר הלידה הצוות יהיה מוכן לקראתה. לאחר הלידה, אנחנו מבקרות אותה, בכדי לבדוק מה מצבה ולקיים שיחת עיבוד של חווית הלידה", מסבירה ד"ר דפנה-תקוע. "במידה והמטופלת מרגישה צורך בהמשך טיפול רגשי ופיזי במהלך תקופת משכב הלידה, המרפאה ממשיכה ללוות אותה. למשל, מטופלת שלנו, שנרתעה מלהניק בשל המגע עם השד, סייענו לה ללמוד לחוות את הגוף שלה באופן אחר ומיטיב יותר", היא מסבירה.

מסר הצוות הנשי של מרפאת 'לי-לך' לרגל יום האישה הבינ"ל: "התרומה וההשפעה שיש לקול הנשי בתחומים שעד לא מכבר נחשבו גבריים באופן מובהק, היא מדהימה, כולל תחום הגינקולוגיה. נשים הן כמחצית מהאוכלוסייה, יש לנו קול אחר, שונה, שחשוב שיישמע וישפיע. האחריות שלנו במערכת הבריאות היא להקשיב לקולות הסמויים והמושתקים, ולהתאים את הטיפול והשיח הרפואי", מסכמות ד"ר מלר וד"ר דפנה-תקוע.

יולדות יכולות לפנות בכל עת לצוות המרפאה החדשה 'לי – לך' בקפלן בטלפון 08-9441231

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה