"המושך בקולמוס": מיכאל דוד

$(function(){setImageBanner('f1a0a446-932c-4b88-ac87-d95441be1c6e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26400,'Image','');})

קבלו את מיכאל דוד "בן 46 נשוי לעומר ואב לשניר דביר ירין ובארי. תושב גן יבנה כ-20 שנים. גדלתי כבן עשירי במושב נחם שבפרוזדור ירושלים. הגעתי לגן יבנה והתאהבתי במקום ובקהילה המדהימה שקיימת כאן. משתדל לקחת חלק בבניית הקהילה למען עתיד טוב יותר לסובבים אותי. איש פשוט שפשוט אוהב אנשים ❤️"

מיקי דוד

על קצה המזלג לחג/מיקי דוד:


"ממש לפני חופשת החג, משהו קטן מההגדה של פסח שנקרא מחר בערב:

כחלק מקושיות ארבעת הבנים מסופר:

"חכם מה הוא אומר? מה העדות והחוקים והמשפטים אשר ציווה ה' אלוקינו אתכם?..."

"רשע מה הוא אומר? מה העבודה הזאת לכם?..."

מה ההבדל הגדול בין החכם והרשע? שניהם, כך נראה, מוציאים את עצמם מן הכלל במילים "אתכם"(עפ"י החכם ) ו"לכם" (עפ"י הרשע)? אז מדוע מוזכר בהגדה על רק על הרשע שהוציא את עצמו מן הכלל??

עיקר ההבדל הוא בפרט קטן, המצוי בהקדמה לדבריהם.

לגבי החכם נאמר (דברים ו',כ') " כי ישאלך בנך מחר...". לגבי הרשע נאמר (שמות י"ב, כ"ו) "והיה כי יאמרו אליכם בניכם".

כל זמן שהבן שואל ותהיינה שאלותיו נועזות ואפילו תוקפניות- הרי סימן שרוצה הוא, בתשובה וביישוב קושיותיו ואין הוא רשע אלא תלמיד הצמא לדעת.

ואילו הרשע, אינו שואל ואינו רוצה בתשובה, הוא כבר קבע את עמדתו ואינו רוצה עוד לשמוע תשובה, הוא שואל בהתרסה ולכן נקרא רשע.

ערב חג הפסח ידוע בהזדמנות הניתנת לנו לחיפוש ה"חמץ" שבתוכנו- מבחינתי אלו אותם דברים שגורמים לנו להחמיץ פנים לקרובינו לשכננו לקהילה ולעצמנו ואולי אף להחמיץ דברים שכל כך רצינו לעשות ולא הצלחנו או העזנו..
חשוב שלא תפסחו על אף חלום שלכם ושלא תחמיצו שום הזדמנות לעשות דברים שחלמתם ושאתם אוהבים לעשות.

אני מאחל לכולנו שנדע להמשיך ולשאול שאלות אמתיות, נוקבות וקשות ככל שיהיו ובלבד שיהיו חלק מהרצון להתקדם ולצעוד קדימה, לחלום חלומות ולהגיע אל המטרות והייעוד שלנו - בחיים האישיים בקהילה ובעבודה.

מיכאל

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה