5 המלצות לבילוי המושלם של הקיץ

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('82fc66ce-7bc1-4744-bb82-1eb65d4253d8','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('82fc66ce-7bc1-4744-bb82-1eb65d4253d8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

הקיץ כבר כאן ויחד איתו החופש הגדול , מחפשים היכן לבלות? בין הופעות, אטרקציות ופעילויות, מצאנו כמה מקומות, שבהחלט יאפשרו לכם, לעבור את הקיץ בכייף. תבחרו מבין האפשרויות ותהפכו את הקיץ הזה לחוויה של ממש.

גלו את חופי זיקים וניצנים מחדש

חופי הים זיקים וניצנים היו עד לפני שבוע בתשלום עבור כניסה לחוף כולל מתחם הקמפינג. זהו לא עוד. החוף חזר להנהלת המועצה האזורית חוף אשקלון , ומעתה מאפשר לכם להיכנס לחוף ללא עלות .

המלצה שלנו  לינת לילה בנוסח קמפינג  על חוף הים, איזה כייף לצלול לתוך השקיעה כשהמים חמימים ולהתעורר בבוקר אל מול נוף של ים כחול.  

בזיקים אפשר גם ליהנות מבריכת מאגר המים הסמוכה ולהשתכשך במי האגם.


גלו באיזה תצפית הכי שווה לעשות הפסקת קפה

יש מספר תצפיות שווה לקחת לשם פק"ל קפה  או  לאכול אבטיח קר,  לא תאמינו אבל אפשר ליהנות מבריזה נעימה, גם בימי הקיץ של יולי אוגוסט.  הנה לכם הזדמנות להתמזג לאוויר הנעים, להשקיף על הנוף ממעוף הציפור וללגום קפה מפנק שהכנתם המלצה חמה לצאת לשם בשעות הבוקר, כשממש בא לכם לשתות קפה או אחר הצהריים .לפניכם  כמה מקומות שבהחלט יגשימו את החוויה:

תל עזקה

תל עזקה הוא תל ארכיאולוגי שגובהו 372 מ' ,נמצא בלב פארק בריטניה ,בנקודה שלטת על מרחבי השפלה , ממנו תצפית מדהימה על עמק האלה . בראש התל מונחות אבנים ארוכות שמשמשות כמושבים למטיילים ועליהן חקוקים הפסוקים מסיפור הקרב , במרכז התל נמצא שעון שמש ענק , רחבת אבן המיועדת לתצפית היקפית עליה חקוקים הכיוונים והישובים .עוד בתל נחשפו מערכת מערות מסתור שנחצבו בסלע קרטון רך והן מתקופת מרד בר כוכבא , הכניסה אליהן אסורה.

תל עזקה-תיירות יהודה

אייך מגיעים?

עולים על כביש 35 שעובר ליד קרית גת עד צומת T, שבה הוא מתחבר לכביש 38. ממשיכים ישר, עוברים את הישוב שריגים ואחריו את צומת האלה. בצומת הבא, צומת עזקה, פונים שמאלה, ובפניה הבאה שוב שמאלה אל הכניסה הראשית לפארק בריטניה. עולים למעלה עם השילוט לתל עזקה.

קבר השייח עלי

קבר השיח עלי נמצא בשמורת גבעת גד  סמוך לישוב אמציה , השמורה מייצגת את גבולו הדרומי של החורש הים- תיכוני של שפלת יהודה. הגבעה עם מבנה תפילה בעל כיפה בפסגתה, ממנה נשקף נוף מרהיב ביותר ואוויר צח גם בימים חמים . השם העברי של הגבעה נגזר משם היישוב הקדום מגדל גד, אשר שכן בקרבת מקום.

הגבעה נמצאת בתחומי שמורת טבע. אין לאתר שעות פתיחה מוגדרות, אך שימו לב שהשהייה בו אסורה בשעות החשיכה.

אייך מגיעים ?

צומת פלוגות שבכביש 40 (צפונית לקריית גת) פונים מזרחה לכביש 35 לכיוון חבל לכיש. ממשיכים עד צומת לכיש, ובו פונים ימינה (דרומה) לכביש 3415, לעבר מושב אמציה ומערות חזן. בצומת אמציה-שקף (כ-1 ק"מ לפני מושב אמציה) פונים ימינה לכביש צר ומשובש, שמוביל ליער אמציה ולסכר אדוריים. לאחר פחות מ-1 ק"מ של נסיעה דרומה מגיעים לירידה ימינה, לדרך עפר המסומנת בסימון שבילים שחור.

מכאן ניתן להמשיך בנסיעה או לחנות ולהמשיך ברגל: ממשיכים בדרך העפר כ-1.5 ק"מ, עד שרואים מימין את גבעת גד, אליה מוביל סימון כחול.

מצפור בקעת שפיר

הגבעה מתנשאת  72 מטר מעל פני הים, כשעולים לראשה היא מעניקה תצפית מרהיבה לכל עבר. הגבעה נמצאת על קו פרשת המים שבין נחל גוברין ונחל לכיש. ביום טוב, כמו שאומרים המדריכים, אפשר לצפות מכאן על המרחב שבין גוש עציון אשר בהר חברון לאשדוד ואשקלון, הנושקות לים התיכון. הגבעה נמצאת בלב בקעת שפיר, המציגה 30,000 דונם של חקלאות אינטנסיבית

מצפור בקעת שפיר-מושקו רום

אייך מגיעים?

נוסעים בכביש צומת מלאכי (קסטינה) - אשקלון (כביש 3) ופונים דרומה בכביש הגישה לכיוון מושב שפיר. חוצים את המושב לכל אורכו וכ-600 מטר הלאה מקצהו פונים בדרך עפר מערבה (ימינה). הדרך עוברת בין שדות מעובדים ומגיעה לאחר כ-1.6 ק"מ לגבעה קטנה, גבוהה אך במעט מהשדות שמסביב.

 

צאו לחוויה בשטח

הזדמנות לחוויה יוצאת דופן טיולי חמורים רתומים למרכבות, מתחם פיינטבול עם נשקים מתקדמים ופארק מוטורי נרחב כל זה  קורה במקום אחד  - חוות פיליפ.

טיולי כרכרות עם חמורים, פעילות מוטרית לילדים, טיולים מודרכים,  מתחם פיינטבול ענק, פינת רענון ופינוק בצד הדרך, עם פיתות ולבנה, טריות וטעימות, לצד קפה איכותי. במקום תמצאו גם שלל מוצרי שמן זית, דבש, גבינות וקונפיטורות מעולות.

חוות פיליפ -יוחאי כורם

דוכן החווה: פתוח מהשעה 08:00 בבוקר ועד החשכה בימים חמישי עד ראשון | אטרקציות: בתיאום מראש.
קבלת משפחות ובודדים בשישי ושבת במהלך השבוע לקבוצות: לחמורים 10 אנשים ומעלה, לפיינטבול 8 אנשים ומעלה, לטרקטורונים 4 אנשים ומעלה.

anneh -חוות פיליפ

אייך מגיעים? waze: " חוות פיליפ כביש 40 דרום"
כביש 40 דרום, 4 ק"מ מדרום לאחוזם. לנוסעים מצפון על כביש 6 - לרדת במחלף קרית גת ולחבור לכביש 40 בצומת פלוגות.

לפרטים התקשרו: ‏050-475-8787‏

 

צילום : אדי ישראל

תלכו לפחות לפסטיבל אחד באזור

הקיץ גדוש בפסטיבלים ואירועים , ומאפשר ליהנות ממגוון פעילויות והופעות :

10.8 פסטיבל כדורים פורחים בפארק אשכול בבשור

3.8-19.8 פסטיבל לילות בית גוברין הכולל הופעות ואטרקציות לטיולים באזור שפלת יהודה.

16.8-19.8 חלון לים התיכון באשדוד

23-24.8 פסטיבל הבירה באשדוד עם מיטב האומנים

30.8 מסיבת סוף הקיץ באשקלון

 צילום : אדי ישראל

 

תבקרו בערים הסמוכות ליישובכם

תמיד יש אצל השכנים גם דברים מעניינים ופתוחים לקהל הרחב

הנה כמה מהאפשרויות :

אשקלון

מגוון פעילויות בגינות השונות משחקים של פעם לידים, הופעות בשכונות ומסיבת קיץ אחת גדולה

לפרטים המלאים לחצו כאן

המצודה באשדוד

אשדוד

בכל שבת ניתן לצאת לטיול חינם ברחבי אשדוד – לאטרקציה קוראים שבתיירות "החברה לתיירות אשדוד" מציעה לכם מגוון פעילויות לסופי השבוע במסגרת "שבתיירות" ,הפרויקט כולל  מסלולי סיור בנושאים שונים המציגים בפני המטיילים את העיר מזווית שעוד לא הכרתם .

 הסיורים מועברים ע"י מדריך מוסמך, וללא עלות. 

בין המסלולים :נחל לכיש, המצודה, צומת עד הלום ועוד פינות יפות וחבויות בעיר אשדוד...

ניתן להירשם מראש (ללא עלות) לכל אחד מהסיורים המתקיימים בימים שישי ושבת. לפרטים נוספים והרשמה:

עמוד הפייסבוק תיירות אשדוד – Visit Ashdod , לשכת התיירות:

08-8545815 ,08-8545210

יבנה

מסיבות באמפי עם מיטב האומנים  לפרטים לחצו כאן

 

מאחלים לכם קיץ נעים!!!


 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה