יצואן? החשיבות של ביטוח מטענים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a61da3ed-5ce2-400f-8db2-1435b5f7d06b','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a61da3ed-5ce2-400f-8db2-1435b5f7d06b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

הובלה דרך הים, האוויר והיבשה כרוכה מטבע הדברים בשורה ארוכה של סיכונים. הדרך הטובה ביותר להגן על התכולה היא להשתמש בביטוח ייעודי. הנה כל מה שצריך לדעת עליו

שילוח בינאלומי

יצואן שעוסק בשילוח מטענים לחו"ל חייב להכיר את הסיכונים שנשקפים להם בים, באוויר וביבשה. שינוע של המטען חושף את הסחורה לנזקים ואובדן, אך בעזרת ביטוח ייעודי ניתן לצמצם את הסיכון. נכון להיום יש גם פוליסה סטנדרטית לביטוח ימי ואווירי והחל מינואר 2009 נכנסו לתוקף סעיפים חדשים שכוללים עדכון מונחים ושיפורים לטובת המבוטח.

היתרונות של ביטוח מטענים עבור היצואן

לפוליסת ביטוח מטענים יש מספר יתרונות ללא תחליף עבור היצואן. ראשית, הביטוח עצמו מעניק תחושת ביטחון והוא מספק כיסוי לאובדן או נזק פיזי למטען מפני כל הסיכונים למעט סיכונים חריגים. ברשימת הסיכונים החריגים שאין להם כיסוי נכללים רק נזק בזדון של המבוטח, בלאי טבעי כמו פחת ונזילה, אריזה לקויה, נזק טבוע הנובע מטיב המוצר, איחור, נזק הנגרם עקב אי-פירעון של המוביל, נזקים רדיואקטיביים, אירועי טרור או מלחמות ושביתה.

שנית, ביטוח מטענים חשוב עבור שילוח בינלאומי כי הוא מייצג השקעה משתלמת. בעלות נמוכה יחסית יכול היצואן להתמודד מול גורמים זרים, להבטיח את שלמות המוצרים והסחורה ולמנוע פגיעה אנושה במוניטין. מלבד האמור לעיל, פוליסת הביטוח מאפשרת ליבואן לקבל טיפול על ידי מחלקה מקצועית של חברות הביטוח ולבטח מטענים או כלי שיט גם כאשר הם עוגנים במרינה או בנמל.

הבדלים בין סוגי ביטוחים

פוליסת ביטוח מטענים מנוסחת לפי צרכי היבואן והתחום שבו הוא מתמחה. כך לדוגמא ביטוח מטענים בארץ מיועד בעיקר למובילים, חברות הובלה ובעלי מטענים, בעוד ביטוח מטענים בחו"ל רלוונטי עבור יבוא, יצוא והובלת מטענים בתוך ובין מדינות מעבר לים. יש גם פוליסות שמכסות נזקים פיזיים למטען וביטוחים שכוללים שינוע מטענים בכל האמצעים הקיימים.

אפשרות נוספת היא לבטח את המטען במסגרת מטען בודד או כחלק מפוליסה פתוחה. במסגרת פוליסה פתוחה נקבעים רק תנאי המסגרת לביטוח, כך שהיצואן לא צריך לנסח תנאים חדשים עם כל משלוח ורק לעדכן אודותיו את החברה.

את ההבדלים בין סוגי הביטוחים אפשר לזהות לפי המונחים המופיעים בפוליסה. ביטוח משלוחי DROP למשל תקף במטענים שמיוצאים למדינות שונות ולא עוברות דרך ישראל, אך ביטוח מותנה הוא ביטוח למשלוחי CIF בייבוא וללקוחות שרוצים להשיג כיסוי ביטוחי גם עבור ההובלה היבשתית עד המחסן. לצד אלו ישנם ביטוחים למשלוחי בלדרות במטענים מיוחדים במשלוחי קורייר, ביטוח למזון בקירור כולל מענה ליבוא ויצוא של מוצרים חקלאיים וכן הלאה.

לסיכום, יצואן צריך להתייחס לנושא של ביטוח כחלק בלתי נפרד מסל ההוצאות. הביטוח משתלם בשילוח בינלאומי ומעניק כיסוי מקיף ושקט נפשי שאי אפשר להשיג בדרכים אחרות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה