טקס חגיגי להענקת תואר ראשון ותואר שני לבוגרים במכללה האקדמית אחווה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1b888dfb-40cf-4acc-9df6-aa291d7b378d','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b888dfb-40cf-4acc-9df6-aa291d7b378d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

המכללה האקדמית אחוה ערכה הערב (יום ג') טקס חגיגי להענקת תואר ראשון ותואר שני לבוגרים ולמוסמכים. הטקס נערך בסימן תרומה לחברה הישראלית בתחומי המשפט ועשיית צדק, מעורבות חברתית, רווחה ובריאות.

את הטקס החגיגי שנערך בהנחיית הד"ר אבשלום קור, פתחה תהלוכת בוגרים מרשימה במהלכה צעדו הבוגרים והמוסמכים, לבושים בצעיפים ובמגבעות אל הרחבה בה נערך הטקס. 619 בוגרים קיבלו התארים במהלך הטקס, מתוכם 80 בוגרי תואר שני.

צילום אדי ישראל

נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד בירכה את הבוגרים: "לאחוה יש מעמד מיוחד בדרום הארץ, ואתם סטודנטים יקרים לקחתם חלק בביסוסה. לאחוה תפקיד חינוכי-הוראתי, אבל גם להיות המגדלור המאיר על סביבתו. אנחנו מעורים בסביבה, מבינים את צרכיה ונמצאים בדיאלוג מתמיד עמה. סטודנטים יקרים, ההשכלה האקדמית לא מתקיימת בפלנטה רחוקה, היא איננה מבודדת ומחובתה להתכתב עם המציאות. בימים טרופים אלו קבוצות רבות קוראות תיגר על הדבקות באמת. אמיתות מעובדות, חדשות אלטרנטיביות -  fake news למיניהן – כולן מתמקמות בבימת השיח באין מפריע. הטלת הספק של דקארט היתה קריאת ההשכמה של העת החדשה, של עידן הנאורות ובעצם של המודרנה. עלינו לעשות מעשה, חובתנו כאנשי מדע ורוח, וגם כאזרחים טובים, להטיל ספק, לשאול 'למה ומדוע' בכל אשר אנו פונים. רק כך נבנה חברה נאורה, צודקת ושוויונית. זה השיעור הבסיסי שרצינו שתישאו עמכם בצאתכם מכאן".

 צילום אדי ישראל

במהלך הטקס ייצגה את הסטודנטים הסטודנטית שימא אלקרינאוי. שימא, תושבת רהט, בוגרת תואר ראשון במדעי החיים וסטודנטית לתואר שני בהוראה ולמידה במדעי הטבע, שיתפה את הקהל וסיפרה כי: "לפני כחמש שנים התחלתי ללמוד במכללה, ילדה בת 18 במטרה לרכוש השכלה גבוהה.

הגעתי ממשפחה מרובת ילדים וכילדה יצאתי לעבוד כדי לעזור בבית אך מאז ומתמיד היה לי חשוב לרכוש השכלה גבוהה ועל אף הקשיים בדרך, אני גאה מאוד בדרך שעשיתי ובתואר שלי".

צילום אדי ישראל

במהלך הטקס העניקו פרופ' שוש ארד, האלוף במיל' גדעון שפר ואיציק ויס את 'אות עמית הכבוד'. פרופ' ארד בירכה את מקבלי האות: "אנו מוקירים היום אישה ואיש ממרומי החברה הישראלית, אנשים מהרף הגבוה ביותר. אלו הדוגמאות שרצינו להביא בפני הסטודנטים, דמויות מופת המהוות מודל בפעילותן ובנחישותן – כל אחת ואחד בתחומו - לאורן אנו רוצים ללכת ואותן אנו רוצים להעלות על נס. הכרה זו היא חלק מתפישת החינוך וההוראה של אחוה, לא רק מגדל שן אקדמי אלא מעורבות בחברה הישראלית על גווניה. לומדים, חוקרים ונותנים במה לשיח היזמי-חברתי הבין – תרבותי".

מנימוקי הוועדה אשר בחרה במרים נאור: "על תרומתה שלא תסולא בפז למערכת המשפט במדינת ישראל זה ארבעה עשורים, למן שירותה כעורכת דין בפרקליטות המדינה ועד לכהונתה במשרה הרמה ביותר במערכת המשפט – נשיאת בית המשפט העליון. על כך שדרכה מהווה מופת לממלכתיות, לדמוקרטיה ולשלטון החוק, ליושרה ולמוסר, לשליחות חברתית ולרב-תרבותיות; על כך שדמותה מעוררת השראה ומהווה מודל לחיקוי. בדמותה משתקפים הערכים שלאורם אנו שואפים לחנך את תלמידינו".

צילום אדי ישראל

מנימוקי הוועדה אשר בחרה בחה"כ וחתן פרס ישראל אלי אלאלוף: "על תרומתו רבת השנים לקידומה ולפיתוחה של הפריפריה הדרומית ובראש ובראשונה לקידומו של החינוך על היבטיו השונים, כגון: קידומם של ילדים, בני נוער וסטודנטים משכבות מצוקה בתחום החינוכי, החברתי והתרבותי; קידום ופיתוח מוסדות חינוך ורווחה ופיתוח מרכזי מדע, תקשורת ותרבות. על היותו דמות מעוררת הערצה המגלמת במעשיה ובאישיותה את ערכיה של המכללה האקדמית אחוה –  ערכים שאנו שואפים להנחיל לתלמידינו: פעילות למען האחר, מעורבות חברתית, תרומה לקהילה וקידום צדק ושוויון חברתי במיומנות מקצועית ובשאיפה לשלמות מתוך תחושת שליחות ומתוך תבונה ורגישות תרבותית".

 

במהלך הטקס שיתפה מרים נאור כי יש לה זיקה אישית לאזור הדרום בו נמצאת המכללה ובו גם שירתה את שירותה הצבאי. עוד סיפרה נאור לסטודנטים כי: "במשך 38 שנים הייתי שופטת והלכתי בכל יום עם שיר חדש בלב ואהבתי את מה שעשיתי ואני מאחלת גם לכם שתיהנו ממה שאתם עושים. אני רוצה לבקש מכם שעכשיו כשסיימתם את התארים ואתם פונים לאפיקים חדשים, אני מבקשת מכם כאזרחים, לשמור על החוק, לשמור על הדמוקרטיה ולעסוק בפעילות למען החברה".

 

חבר הכנסת אלי אלאלוף: "המכללות ממלאות תפקיד אדיר ולולא הן היינו סובלים מעוני ומחברה מפוצלת ומפולגת. אני נרגש לעמוד כאן במכללה האקדמית אחוה ולצפות בחברה הישראלית בצורה כל כך יפה ואותנטית. זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן ולקבל את אות הכבוד".

 

אודות המכללה האקדמית אחוה:

במכללה האקדמית אחוה תכניות לימודים ייחודיות ומאתגרות לתואר ראשון ותואר שני, שיטות הוראה מתקדמות בכיתות ללמידה פעילה חדשנית וטכנולוגית.

המכללה שמה דגש על מגמות לימוד חדשניות התואמות את עולם המחר, משלבת בין תחומי החינוך והמדעים ומקיימת קורסים ייחודיים בנושאים דוגמת אגרוטק – ההייטק של החקלאות, הפרעות בתקשורת, סביבה וקיימות, חינוך לקיימות סביבתית, ונוירופדגוגיה.

הסטודנטים במכללה משתלבים בשוק העבודה כבר במהלך התואר ומבצעים פרויקטים בתעשיות עתירות ידע. הבוגרים של המכללה מבוקשים ומשתלבים בקלות בחברות המובילות במשק.

קישור לאתר המכללה    

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה