הדרך להצליח בקבלת הלוואה בערבות מדינה

$(function(){setImageBanner('d0f63b86-3231-4436-a7bf-3d54948209cd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

יש לכם עסק קטן או בינוני? יתכן שאתם זכאים להלוואה בערבות מדינה. כל הפרטים בכתבה.

הלוואות בערבות מדינה

הבנקים בישראל וסיבותיהם עימם, אינם ממהרים להתגייס ולסייע לעסקים קטנים ובינוניים, הבאים לבקש הלוואה. למעשה, רובם יקבלו סירוב לבקשה שכזו. יחד עם זאת, רוב המשק הישראלי מורכב מעסקים אלו, אשר בעליהם, זקוקים לא אחת להלוואות אלו לצרכים שונים.

יתרה מכך, לעיתים מדובר בכלל בעסק חדש לגמרי, שהבנק אינו מכיר אותו או את ההיסטוריה הפיננסית שלו כך שאין לו את הביטחון שהעסק בכלל יוכל לעמוד בהתחייבותו. לכן, הקימה מדינת ישראל מנגנון ייחודי בשם: הלוואה בערבות מדינה.

הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה ניתנת באמצעות מערך אותו יצרה 'הקרן לעסקים קטנים ובינוניים', ששותפים בה משרד האוצר ומשרד הכלכלה, כאשר מדובר למעשה בהלוואה שהיא הלוואה בערבות המדינה ובתנאים מועדפים.

העסק פונה לאחד מהבנקים הגדולים הפועלים בהסדר ומקבל שם הלוואה בנקאית רגילה אך עם תנאים מיוחדים יותר. הדבר המשמעותי ביותר, היא הביטחונות שמעמידה המדינה עבור העסק. המדינה היא הערבה מול הבנקים ולכן לבנקים נח ובטוח יותר לספק את ההלוואה.

הריביות על הלוואה בערבות מדינה נחשבות נוחות יותר מריביות מקובלות בשוק, נדרש עבורה בטחונות פשוטים יחסית מצד העסק וכן היא אינה נכללת באובליגו של העסק ולכן אין מניעה שייקח הלוואות נוספות.

מטרות ההלוואה

את ההלוואה עצמה, שיכולה להגיע לסכומים של חצי מיליון ₪ או 8% מהמחזור של העסק, יש להחזיר בתוך 5 שנים. הלוואה בערבות מדינה יכולה להינתן, בגדול, עבור 3 מסלולים או צרכים של העזקים. המסלול הראשון הוא עבור עסק שנקלע לקשיים תזרימיים או אחרים הנוגעים להון וכן לבעיות אשראי ומימון.

המסלול השני הוא לבעלי עסק שאינם חווים בעיות ברווחיות העסק או בתזרים המזומנים אך היו רוצים דווקא לצמוח ולשדרג את העסק שלהם או להרחיבו. במקרה זה הם יצטרכו סיוע כספי בפתיחת מיקומים חדשים, רכישת ציוד, שיפוץ ובינוי, גיוס, העתקת מקום העסק לחללים גדולים יותר ועוד ועוד. המדינה רוצה לעודד יזמים אלו ולכן מסייעת להם. המסלול השלישי מיועד לבעלי עסקים חדשים, שרוצים לקחת עליהם התחייבויות אבל חוששים בהעדר גב כלכלי.

לא כולם מקבלים

למרות כל השמחה על עבודת הקרן, המצב בשטח, לפחות בכל הקשור לאחוזי ההצלחה לזכות באותה הלוואה בערבות מדינה, הרבה פחות מלבב. למעשה, רוב הבקשות לקרן נדחות. כעקרון, כל עסק בעל מחזור עסקי של עד  100 מיליון ש"ח בשנה ושאין באמתחתו חובות למדינה או מתנהלים נגדו הליכים משפטיים, רשאי להגיש בקשה, אלא שגם אם הגשת את הבקשה- 50% שאי לא תתקבל.

הסיבה לכך היא שיש צורך לדעת כיצד להגיש את הבקשה וכיצד להתמודד עם כל סבך הבירוקרטיה הטמון בה ובעיקר מעצם העובדה כי הבקשה חייבת להתבסס על תוכנית עסקית מפורטת, מבוססת ומקצועית, שתראה שהעסק אכן חשב לעומק מבחינה פיננסית על הנושא וכי בכוחו להחזיר את ההלוואה.  כן נדרשים התייחסויות לתחומי תמחור, שיווק, הוצאות קרובות וצפי לעתיד.

כדי להצליח בתהליך מורכב זה, מומלץ לקחת מלווה עסקי או יועץ עסקי המכירים את הקרן ודרכי פעולתה על בורים ויסייעו לכם להתנהל בתוכה כמו גם לבנות בצורה חכמה ונכונה את התוכנית העסקית, שבידה לאשר או לשלול את חבל ההצלה הזה. רק כך, יגברו סיכויי הזכייה שלכם, משמעותית, לקבל הלוואה בערבות המדינה.

 

https://state-loan.co.il/     המרכז להלוואות בערבות מדינה

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה