כאבי רגליים – למה זה קורה לי?

$(function(){setImageBanner('ed212fab-70f2-42d6-b4f3-4000f82a42c0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

חלקו התחתון של הגוף, ממפרק האגן ועד כפות הרגליים, מחזיק משקל רב ופעילותו רבה. לכן, אין זה נדיר שאנשים רבים חווים כאבים באזורים השונים בחלק זה של הגוף. לכאבים הללו ישנם גורמים רבים שבהם ניתן לטפל בדרכים שונות. אך כדי שהטיפול יהיה מדויק ויעיל יש להבין את הגורמים הללו. הינה מספר גורמים נפוצים להופעה של כאבים ברגליים.

unsplah

מפרק האגן והירך

 

המפרקים הם מבנים מורכבים שתפקידם לאפשר תנועה באזורים שונים בגוף. אומנם הם אמורים לעמוד בלחצים ועבודה מאומצת, אך ישנם מקרים שבהם החלקים השונים במפרקים אינם עומדים בכך. מפרק ירך נע בכל פעם שאנו יושבים, הולכים, רצים, רוקדים ועוד. ישנם גורמים רבים להופעת כאבים במפרק זה, חלקם נובעים ממחלות, חלקם מדלקות, חלקם ממאמץ גדול ובקרב נשים ישנה לעיתים פגיעה הנגרמת מהתרחבות האגן בזמן ההיריון.

 

אחד הגורמים הנפוצים ביותר לכאבים במפרק האגן והירך היא מחלה בשם "אוסטיאוארתריטיס". מחלה זו היא למעשה דלקת ניוונית המביאה לשחיקת הסחוס במפרקים השונים בגוף. תפקידו של סחוס זה להפחית זעזועים במפרק ולמנוע שחיקה של העצמות. כאשר נוצרת שחיקה של הסחוס, נוצרים כאבים קשים והגבלה בתנועה.

 

גורם דלקתי נוסף הגורם לכאבים נקרא "בורסיטיס טרוכנטרי". זוהי דלקת המתרחשת בשק הבורסה שבתוכו נמצא נוזל המפריד בין רקמות במפרק. לרוב הסיבה להופעת הדלקת היא מאמץ יתר או משקל עודף.

 

מפרק הברך

 

זהו המפרק הגדול ביותר בגוף והמורכב ביותר. על הברך מופעלים לחצים רבים גם כן שיכולים לגרום נזק לחלקים העדינים שבתוכה. כמו כן, הברך סופגת לא מעט זעזועים בכל פעם שרגלנו פוגעת בחוזקה בקרקע, כמו בקפיצה או ריצה למשל. הברך מורכבת ממספר חלקים: עצמות, סחוסים, רצועות, גידים ושרירים. גם במפרק זה עשויים להיות מספר גורמים להופעת כאבים. "אוסטיאוארתריטיס" יכולה להתבטא גם במפרק הברך ולגרום לכאבים קשים.

 

גורם נפוץ נוסף היא סינדרום הנקרא "פטלו־פמורלי". במקרה זה הכאב יופיע בחלקה הקדמי של הברך והגורם לכך הוא חיכוך של עצם הפיקה בעצם הירך. בדרך־כלל הסינדרום מופיע לאחר פגיעה בברך ממקור חיצוני, אך גם חולשה של השרירי באזור המפרק או מאמץ יתר יכולים לגרום לכך.

 

מפרק הקרסול

 

זהו מפרק בעל טווח תנועה גדול במיוחד, המאפשר לגופנו לשמור על יציבות בזמן תנועה. בדומה לשאר מפרקי פלג הגוף התחתון, גם מפרק הקרסול נושא עליו משקל רב לאורכו של היום. הפציעה הנפוצה ביותר במפרק זה הוא נקע בקרסול. זוהי תופעה שבה מתרחשת מתיחת יתר של רצועה במפרק, בעקבות תנועה לא נכונה. הפציעה גורמת לכאבים ולקושי בהפעלת משקל על אזור זה, אך באופן מפתיע הטיפול הטוב ביותר הוא לשמור על הנעת המפרק ולהוריד את הנפיחות. גורמים נוספים לכאבים בקרסול הם קרע ברצועה, שבר או דלקת.

 

כפות הרגליים

 

החלק האחרון אך החשוב לא פחות בחלקו התחתון של הגוף הן כפות הרגליים. זהו איבר המורכב מחלקים רבים של עצמות, רצועות, שרירים ומפרקים, כך שהפוטנציאל לנזק הוא רב. ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לכאבים בכפות הרגליים. אחד הגורמים הנפוצים ביותר הוא מנח או מבנה לקוי של כף הרגל, כמו קשת גבוהה, כף רגל שטוחה או קריסה של כף הרגל כלפי פנים או כלפי חוץ. כל אלה יוצרים פיזור לחצים לא מאוזן המשפיע על הגוף כולו ועל כף הרגל בפרט. גורם נפוץ נוסף לכאבים היא מחלת הסוכרת, המביאה לעיתים לפגיעה (בכלי הדם הנמצאים בכף הרגל) המונעת הגעה מספקת של חמצן לאזור.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה