כל מה שצריך לדעת לפני שמוציאים דרכון רומני

$(function(){setImageBanner('b80d1975-6c79-43da-8d80-63a456cb9d66','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כל ההסברים כיצד להוציא דרכון רומני המאפשר תנועה קלה יותר ברחבי אירופה וברחבי העולם כולו.

FREEPIK

דרכון אירופי הוא דרכון נחשק מאוד משום שבעולם שבו יש תנועה רבה כל כך ממקום למקום אנחנו רוצים הקלות בביורוקרטיה וכמה שפחות חשדנות ובדיקות במעברי הגבול. באירופה קל יותר לחיות אם מחפשים את ההטבות שנותנת אזרחות אירופית כמו לימודים חינם ומקומות עבודה מכניסים יותר, של לדבר על איכות החיים הגבוהה וכמת החיים שלא מחייבת עבודה קשה רוב שעות היום. יש כמה דרכונים כאלה שישראלים גילו בשנים האחרונות שקל להוציא מרומני ועד ספרדי ופולני. להלן הסברים איך מוציאים דרכון רומני כדי לנוע יותר בקלות ברחבי אירופה והעולם בכלל.

מהו התהליך המאפשר קבלת אזרחות רומנית?

אזרחות רומנית היא הצעד הראשון כדי להגיע לדרכון רומני ואת זה עושים רק לאחר שמתחילים לאסוף את המסמכים הנדרשים על מנת להוכיח את הזכאות שלכם לכך. הבעיה עם איסוף המסמכים היא שלא כולם נמצאים בהישג יד ולכן עליכם ללקט את כל פרטי המידע הנחוצים – מי בעל האזרחות הרומנית במשפחתכם שמקנה לכם זאת, מתי ואיפה נולד, אילו מסמכים יש לכם להוכיח זאת ואת הזיקה אליכם? האם יש קשרי נישואים ביניכם? המסמכים רלוונטיים לחוקים ולתקנות שמתירות זאת ואתם עלולים לגלות שיש סעיפים מסוימים שפוסלים אתכם מאזרחות רומנית בגלל תאריך לידה לא מתאים או מקום לידה שלא היה בריבונות רומנית באותה תקופה.

מי יכול לעזור לכם?

כמו כן, מכיוון שמדובר בנתונים שיש לחלץ לא רק בשגרירות אלא גם במשרדי הפנים של ישראל ורומניה ולפעמים גם מדינות אחרות, עדיף תמיד להיעזר במי שיכול לסייע לכם לקצר תהליכים ולגשת ישר לבעלי התפקידים בהגשת בקשה מסודרת שלא יושמטו ממנה מסמכים וקבלות על אגרות. זה יכול לעכב את התשובה ולא תמיד תדעו למה. יש לברר בדיוק אם המסמכים אמיתיים ולהשוות נתונים כי אסור שיהיו אי התאמות וטעויות ברישום פרטים, במיוחד תאריכים משום שהשליטה באזורים שונים ברומניה עברה ממדינה למדינה וזה יכול לשנות את תמונה לגמרי.

מסמכים והגשה

בין המסמכים שמגישים יש תמצית רישום, תעודות לידה, תעודת נישואין והחשוב ביותר – תעודת יושר. אי אפשר לקבל אזרחות אם יש לכם רישום משטרתי או פלילי ויש לטפל בכך לפני הגשת המסמכים. המסמכים יתורגמו לרומנית בתרגום נוטריוני עם חותמת אפוסטיל, אחר כך יש לשלם את האגרה הנדרשת ולמלא עוד טפסים, רצוי בעזרת עו"ד שמבין בזה כדי שהבקשה לא תיפסל ולנמק הכי משכנע שאפשר את סעיף הזיקה שלכם לרומניה ולמה אתם רוצים להוציא אזרחות. יש גם שלב נוסף של הוכחת קשר לשפה הרומנית והגשת מסמכים נוספים שלכם לפני שתאושר הבקשה שלכם ותוזמנו לטקס השבעה בשגרירות הרומנית. חשוב לומר שלמרות שאנשים יודעים על זה הם לא באמת מקדישים תשומת לב מספקת לעובדה שהם עלולים לקבל סירוב להוצאת אזרחות רומנית. התחושה שלכם שמגיע לכם בגלל הורים או סבא וסבתא אינה מספיקה לפעמים. חשוב לעשות את זה נכון בפעם הראשונה שמגישים ובגלל זה רצוי לא לעשות זאת לבד, אלא אם כן אתם יודעים בדיוק מה לכתוב ומה להגיש בביטחון מלא.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה