כמה דברים שצריך לדעת לפני רכישת מעשנה

$(function(){setImageBanner('62921c9b-5223-4bbf-9d59-442daf94ad4c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כמה פעמים יצא לכם לשמוע על הפלא הקולינרי החדש שעד לפני כמה שנים היה נחלתן של מסעדות בלבד, וכעת נכנס גם לבתים הפרטיים ומאפשר לכל חובב בישול ליצור מטעמים שאי אפשר להתנגד להם? אנחנו כמובן מדברים על מעשנה ואם הגעתם לכאן, כנראה גם אתם שוקלים לאמץ אותה אליכם ולהרחיב עוד ועוד את כישרון הבישול שלכם. אבל מה זה בכלל מעשנה, איך היא פועלת ואיך בוחרים את הדגם הנכון לנו? אל דאגה, כל המידע קיים ממש כאן לפניכם!

מעשנה

מהי מעשנה ואיך בוחרים אחת?

מעשנה היא מיכל אנכי ומוארך המחולק לתאים; אחד מהם משמש לבעירה (בדרך כלל זהו התא התחתון או תא צידי), ואחר משמש לתהליך העישון עצמו. האוויר והעשן הבוקעים מתא הבעירה, יוצרים את תהליך הבישול והעישון למזון שנמצא בתא השני. כך, נוצרים הטעמים והניחוחות שמאפיינים כל כך את המזון שאנו מכינים במעשנה. אין ספק שזה מלהיב, אבל רגע לפני שאתם מזמינים את הדגם המומלץ ביותר ברשת כדאי לדעת כמה דברים אודות המכשיר הנהדר:

  • מחיר הוא לא הכל – קיימות בשוק מעשנות רבות,לכל אחת אפשרויות שונות. אין צורך לרכוש דווקא את זו היקרה ביותר, שכן מחיר לא קובע דבר. ההמלצה היא למצוא את הדגם שהכי מתאים לדרישות והצרכים שלכם, על מנת שתתאים לכם בול ולא תסבך אתכם.
  • שליטה על הבעירה – מעשנות בעלות פתחים בצדדים הן קלות יותר לתפעול, שכן קל יותר לשלוט כך על עוצמת הבעירה. סמיכות עשן וטמפרטורת החום ישפיעו על התוצאה הסופית מבחינת הטעם, הניחוח ועוד.
  • גישה נוחה – עישון בשרים הוא תהליך ארוך הדורש תשומת לב. לכל אורך התהליך יש לגשת למעשנה ולהוסיף עצים, להפוך את הבשרים ולוודא שהכל מתנהל כשורה. לכן, כדאי לבחור במעשנה בעלת גישה בטיחותית ונוחה בכדי למנוע כוויות חלילה.
  • ניקוז – אי אפשר לבחור מעשנה בלי פתח ניקוז, רק בשביל הסיכוי שמידי פעם תרצו לעשן בשרים שומניים יחסית. פתח הניקוז מאפשר ניקוז יעיל של השומן הניגר מנתח הבשר, וכך מונע ממנו לטפטף על העצים או הגחלים ולהגביר את האש. כידוע, השומן הוא חומר בעירה מעולה.

סוגי העישון הקיימים

מעשנה איכותית תאפשר שני סוגים של עישון; עישון קר שהוא תהליך ארוך שבו המזון מתבשל בטמפרטורה מאוד נמוכה בין 50-80 מעלות עם דגש על עשן סמיך. עישון חם יהיה קצר יותר בשל השימוש בטמפרטורה גבוהה של בין 80-100 מעלות, כשהעשן הנפלט יהיה עדין יותר.

כל זה נשמע לכם מסובך? אין צורך, הרי כעת אתם יודעים מה עליכם לעשות בכדי לוודא שאתם רוכשים את המעשנה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. אם לא הצלחנו לשכנע אתכם, ובכן, מנגל פחמים קלאסי תמיד יעשה את העבודה כשזה מגיע להכנת בשרים מעולים. העיקר, שיהיה בתאבון!

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה