מה כדאי לבדוק לפני שמחליטים על דיור מוגן?

$(function(){setImageBanner('762205b7-0c24-4321-b762-705df59acd7e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

אנשים מבוגרים, כלומר בגיל השלישי, יכולים להיתקל בלא מעט התמודדויות שקשורות בחיים בבית הפרטי שלהם. אצל חלק מאותם אנשים, ההתמודדות קשורה בסוגיות בריאותיות שונות, שיכולות להקשות על ניהול אורח החיים השגרתי. דבר מהותי נוסף שמבוגרים רבים מתמודדים איתו, הוא נושא הבדידות.

freepik

בדידות יכולה להיות עול לא קטן. גם אם יש לאותם מבוגרים בני משפחה, הם לא פעם גרים רחוק מהם, וגם חיי היום יום שלהם אינם מאוד פעילים ומלאי חברה. חיים ללא פעילות חברתית קבועה יכולים לגרום לתחושה פחות חיונית, ולפחות יכולת ליהנות מדברים במהלך היום יום. לעומת זאת, חיים שיש בהם פעילות רבה, צריכה של תרבות והרצאות, וגם שיחות טובות עם אנשים באותו גיל, יכולים להיות מספקים ומהנים ביותר.

לכן, הפתרון הטוב ביותר לאנשים בני הגיל השלישי, שרוצים לשפר את איכות חייהם בכל המובנים, הוא כניסה לדיור מוגן. דיור מוגן מציע שילוב של חיי פנאי וקהילה, עם מענה מלא גם לסוגיות בריאותיות שונות. המעבר לדיור מוגן יכול לשנות באופן משמעותי ביותר את החיים, ולספק התחלה חדשה ומהנה יותר של החיים בגיל השלישי.

מדוע לשקול כניסה לדיור מוגן?

כאמור, הכניסה לדיור מוגן יכולה לתת מענה גם לסוגית הבדידות וגם למחסור בחיי פנאי וקהילה. גם אם ישנם בני הגיל השלישי שבריאותם מצוינת והם יכולים להסתדר בביתם ללא שום קושי, המעבר לדיור מוגן יכול להוות שדרוג משמעותי לחיים שלהם. זאת מכיוון שהחיים בדיור מוגן כוללים פעילויות רבות ומעשירות, חיי חברה תוססים, וגם חיים בסביבת מגורים איכותית וחדישה, עם לא מעט מתקנים שתורמים לרווחת החיים.

המעבר לדיור מוגן יכול להיות רלבנטי במיוחד לבני הגיל השלישי שרוצים לדאוג לעתידם, ורוצים לוודא שגם במקרה שמצב בריאותם ידרדר מסיבה כלשהי, הם יהיו בסביבה איכותית שתוכל לתת להם מענה לכך. במסגרות של דיור שכזה, ניתן מענה גם לאנשים במצב בריאותי פחות טוב, וניתן לקבל בהן טיפול רפואי צמוד של רופא וצוות שלם שנמצא במקום ודואג לצרכי הדיירים.

לפני הבחירה של מסגרת שאליה רוצים לעבור, חשוב רק לוודא שהיא אכן נותנת מענה לבילוי שעות הפנאי ושיש בה חיי קהילה פעילים. חשוב גם לבקר במקום ולבדוק את רמת האיכות של המתקנים והדירות, ולוודא שהם עומדים בסטנדרטים שלהם אתם מצפים ממסגרת כזו של דיור מוגן.   

מה הדיור המוגן נותן לדיירים בגיל השלישי?

מעבר לכך, דיור מוגן יכול להעניק לא מעט יתרונות למי שבוחר בכך. ראשית, חשוב להבין שמעבר לדיור שכזה אינו אומר וויתור על העצמאות. ההיפך הוא הנכון, דיור מוגן מאפשר לחיות חיים עצמאיים לחלוטין, בתנאים משופרים וטובים יותר. זאת מכיוון שהחיים בדיור שכזה מלאים בשכנים עצמאיים בני אותו הגיל, שאיתם ניתן לבלות בנעימים, לעשות פעילויות שונות, להכיר חברים חדשים וליהנות יותר מהחיים עצמם.

בנוסף לחברה הטובה, החיים במסגרת הדיור כוללים פעילויות רבות. הצוות שמלווה את הדיירים דואג למגוון פעילויות, כמו הרצאות ומופעים, חוגים משלל סוגים שמוצעים לדיירים, ועוד מגוון רחב של פעילויות מהנות ומרחיבות דעת ולב.

לבסוף, הדבר החשוב ביותר אולי שממנו נהנים הדיירים, הוא יחס אוהב ומחבק. בניגוד לבדידות שיכולה ללוות חיים בבית הפרטי, החיים בדיור מוגן הם תוססים ותמיד מלאים בשיח מעניין ותקשורת כאשר זקוקים לכך. כך, אנשים שבוחרים במסגרת דיור שכזו, אף פעם לא נמצאים לבד, ויכולים ליהנות תמיד מתקשורת חיובית ובריאה עם הדיירים האחרים וגם עם אנשי הצוות שעובדים במקום.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה